others/special
ایرانیان مرد میدان شده‌اند

تحلیل رفتار مردم در انتخابات ۱۴۰۰ در گفت‌وگو با جامعه‌شناس و عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

ایرانیان مرد میدان شده‌اند

| حسین کچویان
من نه‌تنها دست کسانی که رأی دادند، بلکه دست کسانی که آرای باطله دادند را هم می‌‌بوسم. مردم عجیب‌وغریب و مقاومی شده‌ایم! مردم ما واقعاً مردِ میدان شده‌اند و دارند بزرگی‌‌هایی از خودشان نشان می‌‌دهند.
از نقش آفرینی مردم تا دولت تحول آفرین

وظایف و اولویت های رییس جمهور منتخب سیزدهم در قبال مردم و کشور چیست؟

از نقش آفرینی مردم تا دولت تحول آفرین

در نظام مردم‌سالار دینی، مسئولان پس از کسب آراء مردم در انتخابات، مسئولیتهای سنگینی در خدمت به مردم برعهده دارند. بر همین اساس، بدون شک پس از حضور مردم در پای صندوقهای رأی و انتخاب رئیس جمهور جدید، او وظیفه دارد تا خواست ملت برای حل مشکلات کشور را در دستور کار خود قرار دهد
شنبه برادری

توصیه‌های رهبر انقلاب به جریانات سیاسی برای شنبه پس از انتخابات

شنبه برادری

دوران انتخابات دوران شور و التهاب است. با پایان گرفتن انتخابات باید هیجان و التهاب، جای خود را به متانت و رفاقت و همکاری بدهد ... هیچ احساسی، چه شادمانی و چه ناشادمانی، نباید کسی را به رفتاری برخلاف شأن یک انسان متعهد و خردمند وادار سازد.
مشارکت در انتخابات بهترین راه تغییر و انتقال قدرت است

مشارکت در انتخابات بهترین راه تغییر و انتقال قدرت ...

| امیر محبیان
برای نظام سیاسی کشور مشارکت مردم فی‌نفسه اهمیت دارد. پس، مهم‌ترین راه ایجاد تغییرات به شکل معقول و منطقی حضور پای صندوق‌های رأی و ایجاد تغییرات به شکل مسالمت‌آمیز و اعمال حق رأی مردم از طریق صندوق‌های رأی است.
شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

شرکت در انتخابات یک عمل صالح است

| حجت‌الاسلام رفیعی
طبق آیه‌ی ۱۲۰ سوره‌ی توبه مطمئن باشید هر کاری که کفار را خشمگین کند، عمل صالح است. البته غیر از مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح هم مطرح است. برنامه‌ها را ببینید و افراد را ارزیابی کنید.
با انتخاب درست در سرنوشت خویش مشارکت کنیم

گفتگو با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

با انتخاب درست در سرنوشت خویش مشارکت کنیم

| احمد توکلی
مردم در طول زمان امتحان کردند و دیدند که نظرشان تأثیر دارد. پس باید پای صندوق رأی بیایند و با خودشان قهر نکند. باید برای انتخاب یک رئیس‌جمهور همه در صحنه‌ی انتخابات حاضر باشیم و با انتخاب درست در سرنوشت خویش مشارکت کنیم.
جامعه برادران ایمانی

شیوه رفتاری و مشی سیاسی رهبر انقلاب درباره افراد فعال در عرصه انتخابات چگونه است؟

جامعه برادران ایمانی

«هر متنی که حاکی از نوعی ورود در انتخابات باشد از طرف دفتر مردود و بی اعتبار است.» این جملات بخشی از اطلاعیه اخیر روابط عمومی دفتر رهبری است و درباره مطالبی از برخی استفتائات اخیر منتسب به دفتر معظم‌له منتشر شده بود که شائبه ورود به رقابت‌های انتخاباتی را به ذهن متبادر می‌کرد. مشخص است که این اطلاعیه در چارچوب همان منطقی صادر شده که چند هفته قبل در دیدار رمضانی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با ایشان هم معظم‌له بر آن تاکید کرده بودند
معیارهایی برای «انتخاب درست»

معیارهای انتخاب رئیس جمهور براساس بیانات رهبر انقلاب

معیارهایی برای «انتخاب درست»

| محمدباقر باباهادی
معیارهای رهبر حکیم انقلاب همواره در جهت بهبود اوضاع کشور است، معیارهایی که برآمده از وضع موجود هستند و اگر به طور میانگین در شخصی با نسبتی بالا بروز و ظهور یابند، و آن شخص منتخب مردم شود، قطعا تغییرات اساسی در اوضاع مدیریتی کشور رخ خواهد داد.
سیــاست بر پایه اخلاق

مروری بر نگاه و سیره اخلاقی رهبر انقلاب در امور سیاسی و حکومت‌داری

سیــاست بر پایه اخلاق

اصول اخلاقی و دینی صرفا یک ژست سیاسی نیست؛ چون رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی در چارچوب یک جامعه اسلامی و دینی صورت می‌گیرد و رفتار چهره‌های سیاسی کشور در افکار و فرهنگ عمومی تأثیر جدی دارد، رعایت اصول اخلاقی، دینی، اسلامی و انسانی ضرورت دوچندان پیدا می‌کند.
نظام اسلامی محقق نمی‌شود الا با اراده مردم

گفتگو با عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

نظام اسلامی محقق نمی‌شود الا با اراده مردم

| حجت‌الاسلام حمید پارسانیا
اسلامیت مشروعیت نظام را تأمین می‌کند؛ ولی واقعیت این مسئله تنها با حضور مردم است. اگر مردم روی نیاوردند، بدانید که در وسع شما نیست که اقامه‌ی دین کنید. درواقع دین به‌لحاظ تحقق، نه به‌لحاظ مشروعیت به حضور مردم بستگی دارد.
سیاستی عین دیانت

نگاهی به ضرورت رعایت اخلاق در صحنه انتخابات

سیاستی عین دیانت

انتخابات در یک جامعه ی اسلامی که نظام سیاسی آن بر مبنای ارزشهای اسلامی بنا نهاده شده، تفاوت های جدی با انتخابات در سایر نظام‌های سیاسی دارد. جامعه دینی، تمام امور خود را زیر سایه عبودیت خداوند معنادار می‌کند.
نامزدها به اولویتهای واقعی توجه کنند تا مردم قانع شوند

گفتگو درباره وظایف نامزدها برای مشارکت حداکثری

نامزدها به اولویتهای واقعی توجه کنند تا مردم قانع ...

| الیاس نادران
اگر نامزدی ادعا کند که یک‌شبه همه‌ی مشکلات کشور را حل می‌کند، طبیعی است که مردم این ادعا را نمی‌پذیرند. سابقه‌ی مدیریتی افراد و واقع‌بینی در شعارها و برنامه‌ها و منسجم‌بودن می‌تواند مردم را اقناع کند.
خدشه به انتخابات ناشی از نابالغی سیاسی است

گفتگو با عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره سلامت انتخابات

خدشه به انتخابات ناشی از نابالغی سیاسی است

| سید مرتضی نبوی
نخبگان سیاسی ما هنوز این مهارت را پیدا نکردند که بتوانند در مسائل ملی که جنبه‌ی منافع ملی در آن مطرح است به اجماع برسند و این اجماع را به اجرا بگذارند و تحقق ببخشند.
حداقل‌های شرایط نامزدی در انتخابات

گفتگو با عضو حقوق‌دان و سخنگوی شورای نگهبان

حداقل‌های شرایط نامزدی در انتخابات

| عباسعلی کدخدایی
احراز صلاحیت‌ها دو بخش است؛ یکی صلاحیت‌های عمومی است که یعنی سوءسابقه‌ای نداشته باشند. یکی هم شرایط چهارگانه‌ی رجل سیاسی- مذهبی و مدیر و مدبّربودن است که شورای نگهبان تا الآن...
برای ایران قوی

انتخابات پرشور چه فایده‌ای به آحاد مردم می‌رساند؟

برای ایران قوی

انتخابات یکی از سرنوشت‌سازترین رویدادهای سیاسی کشور است. پس رهبری انقلاب اسلامی که بایستی «از حرکت کلی نظام مراقبت کند» نقش و مسئولیت مهمی در این پدیده دارد تا در قبال این رویداد سیاسی مهم، از ارکان اصلی نظام، یعنی جمهوریت و اسلامیت مراقبت کند.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی