others/special
در مذاکرات ایران و آمریکا چه گذشت؟

گفتاری از دکتر امیری مقدم، عضو تیم مذاکره‌کننده

در مذاکرات ایران و آمریکا چه گذشت؟

به آنها گفتیم که مسأله‌ی تروریسم یک بسته‌ای است که گروه‌های زیادی را دربرمی‌گیرد. نمی‌توان با آن گزینشی برخورد کرد. آنها گفتند بله، ولی ما نیامده‌ایم که مشکل شما را حل کنیم. برای این با شما مذاکره می‌کنیم که مشکل ما حل شود.
نیش و نوش مذاکره

گفت‌وگو با رئیس هیأت ایرانی مذاکره با آمریکا در موضوع عراق

نیش و نوش مذاکره

آمریکا که به فرانسه و آلمان اجازه‌ی ورود به عراق را نداده بود، حالا اصرار می‌کرد که با ایران وارد مذاکره شود. نکته‌ی جالب این‌که در آن مقطع مذاکره‌ی دو‌جانبه از سوی آنها مطرح شد، اما...
آمریکا به دنبال مذاکره است نه حل مسئله

گفتاری از عضو هیأت مذاکره‌کننده ایران با آمریکا در موضوع عراق

آمریکا به دنبال مذاکره است نه حل مسئله

آمریکایی‌ها در آن مذاکرات نشان دادند که اولاً خیلی شتابگر و عجول هستند. یعنی فکر می‌‌کنند در هر مذاکره‌ای که می‌آیند، باید به‌سرعت به نتیجه برسند. ثانیاً با آن روحیه‌ی سلطه‌گری که دارند، فکر می‌کنند آنها باید دستور جلسه را تعیین کنند.
بررسی چهار دوره روابط ایران و آمریکا

گفتاری از دکتر جواد منصوری

بررسی چهار دوره روابط ایران و آمریکا

آمریکایی‌ها در سال ۱۳۵۷ وارد یک شرایط کاملاً استثنایی در مورد ایران شدند. پیش از پیروزی انقلاب در واقع «مردم ایران» در برابر آمریکا ایستاده بودند، اما پس از پیروزی انقلاب مردم ایران به همراه دولت برگزیده‌شان به مقابله با سلطه‌ی آمریکا می‌پرداختند.
گویی مردم بدهکار غرب هستند!

گفتاری از دکتر محمد مرندی، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران

گویی مردم بدهکار غرب هستند!

اشتباه آمریکایی‌ها و غربی‌ها در این است که در سال‌های اخیر تلاش می‌کنند تا چهره‌ی مثبتی از خود به مردم ایران نشان دهند اما در عین حال با تشدید تحریم‌ها به مردم فشار می‌آورند.
نزاع با حاصل‌ جمع صفر

گفتاری از مؤلف کتاب «آینده نظام بین‌الملل و سیاست خارجی ج.ا.ا»

نزاع با حاصل‌ جمع صفر

یک دوره‌ای بود که ملت‌ها برتری و قدرت غرب را یک امر اجتناب‌ناپذیر می‌دیدند / جالب است که در کشور خود ما هم نهضت‌های قبل از انقلاب تابع همین حمایت و قدرت بود.
بی‌اعتمادی چرا؟

بررسی دلایل بی‌اعتمادی ما به آمریکا

بی‌اعتمادی چرا؟

روند مداوم و بی‌وقفه‌ی خصومت، مردم ایران را به یک باور جاافتاده‌ی بیناذهنی و یک آگاهی مشترک رسانده است که باید آمریکا را دشمن خویش بپندارند و نسبت به آن بی‌اعتماد باشند.
سیاهه جنایات آمریکا

اینفوکلیپ

سیاهه جنایات آمریکا

فهرستی از جنایات دولت آمریکا علیه ملت ایران در دوران پس از انقلاب اسلامی در این اینفوکلیپ در دسترس قرار گرفته است.
مرگ و زندگی

کلیپ صوتی

مرگ و زندگی

مروری صوتی بر بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در طول بیست و سه سال اخیر را درباره مذاکره با آمریکا از اینجا بشنوید.
مصالحه برای رفع خستگی؟!

یادداشت آیت‌الله حائری شیرازی

مصالحه برای رفع خستگی؟!

امروز جریان قابیلی به مرموزترین نقشه‌ها دست یافته است و به رساترین رسانه‌ها مجهز است. یک سر سوزن خوشبینی همان و رشته‌ی کار از دست رفتن همان. در کدام عصر و زمان چنین رویارویی پیش آمده است؟
منازعه در چه سطحی است؟

|یادداشت|

منازعه در چه سطحی است؟

با ارجاع منافع به لایه‌های دیگری همچون هنجارها، هویت‌ها و نقش‌ها می‌توان دلیل رفتارهای گوناگون بازیگران را دریافت. برای نمونه چرا دو بازیگر با منافع نزدیک گاهی با هم به رقابت و نزاع برمی‌خیزند و نیز گاهی میان دو بازیگر با منافع دور از هم، شاهد همکاری و ائتلاف هستیم؟
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی