others/special
مبارزه همگانی و متحد راهکار نابودی رژیم صهیونیستی است

نگاهی به ضرورت و راهبردهای آزادی قدس شریف

مبارزه همگانی و متحد راهکار نابودی رژیم صهیونیستی ...

| علی‌رضا سلطان‌شاهی
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران الگویی از مبارزه با اشغالگری با محوریت اسلام به ملل مستضعف و تحت ستم و اشغال معرفی شد که اوّلین بازتاب آن را می‌توان با تشکیل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین به رهبری دکتر شهید فتحی شقاقی ناظر بود.
تجربه «شیخ‌جراح»؛ موشک به جای سنگ

کارشناس مسائل فلسطین، بیان کرد

تجربه «شیخ‌جراح»؛ موشک به جای سنگ

| مجید صفاتاج
رژیم صهیونیستی بیش از ۷۰ سال سرزمین‌های فلسطینیان را آماج حملات وحشیانه‌ی خود قرار می‌داد و در مقابل هیچ‌کس هم پاسخگو نبود. امّا این بار داستان شکل دیگری به خود گرفت. امروز پاسخ حملات با موشک‌ها و راکت‌های نیروهای مقاومت است که جای سنگ و تیروکمان را گرفته.
همه مسلمانان در برابر فلسطین مسئولند

چکیده‌ای از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره نبرد ۱۲روزه قدس

همه مسلمانان در برابر فلسطین مسئولند

| سیدحسن نصرالله
قدس و مسجدالاقصی مسئولیت تمام امت است. برخی مسئولیت را بر عهده می‌گیرند و برخی از آن شانه خالی می‌کنند.
ملت فلسطین به «فراخوان وحدت» لبیک گفت

یادداشت روزنامه‌نگار فلسطینی درباره اثرگذاری رهبر انقلاب بر مقاومت فلسطین

ملت فلسطین به «فراخوان وحدت» لبیک گفت

| عبدالرحمن نصار
مضمون مطرح‌شده توسط امام خامنه‌ای [یکپارچگی جبهه‌ها] خیلی سریع در نزد رهبران مقاومت در لبنان و فلسطین بازتاب پیدا کرد و آنان مضمون این پیام را به‌خوبی درک کرده‌اند.
اطلاع‌نگاشت | اسرائیل رو به زوال

تغییر موازنه قوا به نفع مقاومت در مسئله فلسطین؛

اطلاع‌نگاشت | اسرائیل رو به زوال

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز قدس (۱۴۰۰/۰۲/۱۷) به مسئله‌ی تغییر موازنه‌ی قوا به نفع دنیای اسلام و فلسطینی‌ها اشاره و مصادیقی از آن را برشمردند که در این اطلاع‌نگاشت مرور میشود.
 
نماهنگ | مبارزه برای همه‌پرسی

نماهنگ | مبارزه برای همه‌پرسی

منطق مبارزه‌ی فلسطینی، منطقی مترقّی و جذّاب است؛ مبارزان فلسطینی میتوانند یک همه‌پرسی از همه‌ی ساکنان اصلی فلسطین را مطرح کنند. این همه‌پرسی، نظام سیاسی کشور را معیّن میکند و ساکنان اصلی از هر قوم و دین، در آن شرکت خواهند کرد؛ آن نظام سیاسی، آوارگان را به داخل برمیگرداند و سرنوشت بیگانگان سُکنیٰ‌گزیده را تعیین میکند.
از انتفاضه سنگ تا حملات موشک و پهپاد

کارشناس مسائل بین‌الملل از نتایج قیام یکپارچه اخیر مردم فلسطین می‌گوید

از انتفاضه سنگ تا حملات موشک و پهپاد

| مسعود اسداللهی
صحنه‌ی غرورآفرینی تشکیل شد که غزه، مناطق اشغالی ۱۹۶۷ و فلسطینی‌های ۱۹۴۸ به‌صورت یکپارچه به‌صحنه آمدند و همگی حمایت کردند. این شوک بزرگی برای رژیم صهیونیستی بود.
همبستگی صادقانه

همبستگی صادقانه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «دنیای اسلام یکسره در برابر قضیه‌ی فلسطین، مسئول و دارای تکلیف دینی است. دولتهای مسلمان باید در پشتیبانی از ملت فلسطین صادقانه وارد میدان شوند، چه در تقویت نظامی، چه در پشتیبانی مالی و چه در بازسازی زیرساختها و ویرانیها در غزه.» ۱۴۰۰/۲/۳۱
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از پیام رهبر انقلاب به ملت فلسطین در پی پیروزی مقاومت در جنگ دوازده روزه بر رژیم صهیونیستی، لوح «همبستگی صادقانه» را منتشر میکند.
 
نماهنگ | به سوی نصرت خدا

نماهنگ | به سوی نصرت خدا

اسرائیل نه یک کشور، که یک پادگان تروریستی علیه ملّت فلسطین و دیگر ملّتهای مسلمان است. مبارزه با این رژیم سفّاک، مبارزه با ظلم و مبارزه با تروریسم است؛ و این وظیفه‌ای همگانی است.
حمایت ایران از فلسطین براساس قرآن است

گفتگو با عضو ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس

حمایت ایران از فلسطین براساس قرآن است

| محمود الزهار
کسی که قادر به حمایت از برادر مسلمان خود باشد، تکلیف شرعی دارد که حمایت کند. قرآن کریم و سنت رسول‌الله (ص)‌ به ما می‌آموزند که یاری و نصرت انسانِ مورد ظلم واقع‌شده در شریعت یک ضرورت است.
نابودی قطعی رژیم صهیونیستی

نابودی قطعی رژیم صهیونیستی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «من قاطعانه میگویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.» ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخشی از دستخط رهبر انقلاب اسلامی در نگارش متن سخنرانی روز قدس را در لوح «نابودی قطعی رژیم صهیونیستی» منتشر میکند.
 
طرح همه‌‌پرسی از فلسطینیان، منطبق بر ادبیات روز دنیاست

رئیس ستاد مرکزی فلسطین مطرح کرد؛

طرح همه‌‌پرسی از فلسطینیان، منطبق بر ادبیات روز دن...

| حسین اکبری
طرح همه‌پرسی که جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب آن را به دفعات مطرح کرده‌اند کاملاً منطقی، دموکراتیک و با ادبیات و زبان امروز جهان است. رژیم صهیونیستی اشغالگر که به انتخابات تن نمی‌دهد. دنیایی که ادعای دموکراسی و آزادی انتخابات دارند، چرا سکوت می‌کنند.
پایان شب صهیون

راه حل مقاومت، فردای روشن امیدبخش فلسطین را رقم می‌زند

پایان شب صهیون

آینده نهایی فلسطین روشن است؛ ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد.
از سنگ تا موشک

از سنگ تا موشک

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «مجاهدت فلسطینیان و خون پاک شهیدان مقاومت، توانسته است این پرچم مبارک را برافراشته نگهدارد و قدرت درونی جهاد فلسطینی را صدها برابر کند؛ جوان فلسطینی یک روز با پرتاب سنگ از خود دفاع میکرد و امروز با پرتاب موشک نقطه‌زن به دشمن پاسخ میدهد.» » ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، کاریکاتور «از سنگ تا موشک» را منتشر میکند.
 
وحدت، سلاح اصلی

وحدت، سلاح اصلی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «امروز وحدت بزرگترین سلاح فلسطینی‌ها است. دشمنان وحدت فلسطینی، رژیم صهیونیستی و آمریکا و برخی قدرتهای سیاسی دیگرند، اما اگر از درون خود جامعه‌ی فلسطینی، وحدت‌شکنی نشود دشمنان بیرونی نخواهند توانست کاری بکنند. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد.» ۱۴۰۰/۰۲/۱۷
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، لوح «وحدت، سلاح اصلی» را منتشر میکند.
 
قصه پر غصه یک سرزمین

نگاهی به فرایند اشغالگری صهیونیست‌ها از دریچه کتاب «صلحی که همه صلح‌ها را بر باد داد»؛

قصه پر غصه یک سرزمین

| علیرضا استادیان خانی
کتاب نشان می‌دهد انگلیس چگونه صهیونیسم سیاسی را زیر چتر حمایت مستقیم و غیرمستقیم خود آورد و در نهایت هم با تکه‌تکه کردن خاک و زمین و حریم فلسطین، کشوری جعلی روی سرزمین‌های اسلامی بنا کرد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی