others/content
نسخه قابل چاپ

چکیده‌ای از سخنرانی دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره نبرد ۱۲روزه قدس

همه مسلمانان در برابر فلسطین مسئولند

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت روز جهانی قدس با تبیین شرایط امروز محور بین‌المللی مقاومت در برابر اشغال‌گران فلسطین فرمودند: «هم‌افزایی مسلمین بر محور قدس شریف، کابوس دشمن صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است. طرح ناکام معامله‌ی قرن و سپس تلاش برای عادی‌سازی روابط چند دولت ضعیف عربی با رژیم غاصب، تلاشهای مذبوحانه برای فرار از آن کابوس است. من قاطعانه میگویم: این تلاشها به جایی نخواهد رسید؛ حرکت نزولی و رو به زوالِ رژیم دشمن صهیونیستی آغاز شده و وقفه نخواهد داشت.» ایشان دو عامل تعیین‌کننده‌ی آینده در این نهضت را اینگونه ذکر کردند: «اوّل ـ و مهم‌تر ـ تداوم مقاومت در داخل سرزمین‌های فلسطین و تقویت خطّ جهاد و شهادت، و دوّم، حمایت جهانی دولتها و ملّتهای مسلمان در سراسر جهان از مجاهدان فلسطینی.»
ایشان در بخش عربی این سخنرانی درباره مهمترین سلاح فلسطینیان در برابر اشغالگران فرمودند: «
در قضیّه‌ی فلسطین همه‌ی دولتها و ملّتهای مسلمان، دارای وظیفه و مسئولیّتند، ولی محور مجاهدت خود فلسطینیانند که امروز در درون سرزمین و بیرون آن حدود چهارده میلیون نفرند. وحدت و عزم واحد این جمع خواهد توانست کاری بزرگ صورت دهد. امروز وحدت، بزرگ‌ترین سلاح فلسطینی‌ها است. محور این وحدت باید جهاد داخلی و عدم اعتماد به دشمنان باشد. فلسطینی‌ها -چه در غزه، چه در قدس و کرانه‌ی باختری، چه در سرزمین‌های ۱۹۴۸ و حتّی چه در اردوگاه‌ها- همه یک واحد را تشکیل میدهند و باید راهبرد به هم پیوستگی را در پیش بگیرند؛ هر بخش باید از بخشهای دیگر دفاع کند و به هنگام فشار بر آنها از ابزارهای در اختیار خود استفاده کند.»
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در همین رابطه چکیده‌ای از سخنرانی
سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که بعد از پایان نبرد فلسطینیان با رژیم صهیونیستی ایراد شد منتشر می‌کند؛ جنگی که موسوم شد به «نبرد شمشیر قدس».

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بر اساس متن قرآن وقتی ما درباره‌ی قدس و خاک فلسطین صحبت می‌کنیم در حال سخن گفتن درباره‌ی «سرزمین مقدس (مائده/۲۱)»‌ هستیم و هیچ کس نباید از این موضوع غفلت کند. وقتی درباره‌ی مسجدالاقصی صحبت می‌کنیم در حال سخن گفتن از محل معراج رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) و سرزمین مبارکی هستیم که فرمود:«إلی المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله (اسراء/۱)». برادران و خواهران، حوادث و جزئیات هر روزه‌ی فلسطین اشغالی و به‌ویژه قدس و مشخصا مسجد مبارک الاقصی باید توسط همه‌ی امت و همه‌ی کسانی که درباره‌ی فلسطین و اماکن مقدس فلسطین احساس مسئولیت ایمانی و جهادی دارند پی‌گیری شود و نه‌فقط توسط ملت فلسطین.

چون ما در برابر دشمنی کینه‌توز، بحران‌زده و احمق هستیم. وقتی دشمن شما کینه‌توز، بحران‌زده و احمق باشد به جای پرداختن به بحران داخلی‌اش فرار رو به جلو می‌کند. امروز همه از بن‌بست‌های متعدد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی‌ای که جامعه‌ی اسرائیل با آن دست‌به‌گریبان است باخبرند و این بن‌بست‌ها خود را در قالب‌های مختلف بروز می‌دهند. یکی از بن‌بست‌های سیاسی، دعوت به انتخابات‌های پی‌درپی و ناتوانی در تشکیل کابینه است. یکی از دوستان گفت می‌بینی نتانیاهو و ترامپ چقدر شبیه هم‌اند؟ گفتم چطور؟ گفت ترامپ وقتی در انتخابات شکست خورد اولین چیزی که گفت این بود که تقلب شده است.

نتانیاهو هم کابینه‌ای را که راهی کنشت شد، بزرگ‌ترین تقلب تاریخ اسرائیل دانسته است. ترامپ نیز آن انتخابات را بزرگ‌ترین تقلب در تاریخ انتخابات امریکا می‌دانست. فتوکپی همدیگر‌ند. این احوال انسان شکست‌خورده و بحران‌زده است. به همین علت نتانیاهو ممکن است سراغ هر گزینه‌ای برود. او تهدید هسته‌ای کرد و ممکن است دوباره درباره‌ی فلسطین مرتکب حماقت شود و سرتاسر امت را با چالش و رخ‌دادی تازه رو به رو کند. پس این موضوع باید پی‌گیری شود.

قدس و مسجدالاقصی مسئولیت تمام امت است. برخی مسئولیت را بر عهده می‌گیرند و برخی از آن شانه خالی می‌کنند. باید شهادت بدهیم که فلسطینیان ساکن قدس، کرانه‌ی باختری و سرزمین‌های ۱۹۴۸ در طول همه‌ی دهه‌های گذشته مسجد الاقصی و قدس را با حضور، باقی‌ماندن، ایستادگی، صبوری، مشت‌های گره‌کرده و خالی، تن‌ها، سینه‌ها و فریادهایشان حفظ کرده‌اند و تا امروز در حال ادامه‌ی این راه هستند. غزه و مقاومت و ساکنانش نیز وارد نبرد «شمشیر قدس» شدند.

روشن است که فلسطینیان غزه، قدس، کرانه و داخل ۱۹۴۸ بر دفاع از قدس و اماکن مقدس اصرار دارند. می‌ماند امت که باید این مسئولیت را با ملت فلسطین و در کنار و پشت سر او بر عهده بگیرد. ما با جدیت  در حال کار روی این موضوع هستیم و با همه در تماسیم. نخستین پاسخ را نیز از یمن ایمان و حکمت و برکت دریافت کردیم. حضرت فرمانده سید عبدالملک حوثی در آخرین سخنرانی‌اش اعلام کرد که خودش، جنبشش، مقاومان و مجاهدان همراهش و ملتش حاضرند بخشی از این معادله‌ی منطقه‌ای برای دفاع از قدس و اماکن مقدس باشند.

من پیش از آن‌که ایشان اعلام کنند نیز می‌دانستم آن‌ها آماده‌اند. محتوای تظاهرات‌های یمن و بیانیه‌های پایانی «روز فریاد» [نیز مؤید این موضوع است]. ما با دیگر گروه‌ها و هر کس ممکن است بخشی از این معادله باشد، در تماس و در حال بحث هستیم. باید این معادله را بسازیم و این معادله به‌حق باید بتواند پاسدار قدس و اماکن مقدس باشد. ان شاءالله.
 
....
نام پرونده : قیام یکپارچه فلسطین
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی