others/special
«تجزیه یمن»؛ نقشه عربستان

معادلات میدانی و تحلیل وضعیت آینده

«تجزیه یمن»؛ نقشه عربستان

| آقای محمدرضا مرادی
به‌ نظر می‌رسد سناریویِ هماهنگی امارات و عربستان برای تجزیه‌ی یمن با واقعیت‌های میدانی هم‌خوانی بیشتری دارد، زیرا این دو کشور در ۵۲ ماه گذشته نتوانسته‌اند در یمن به اهداف‌شان برسند و به ‌همین دلیل سعی می‌کنند که منافع خودشان را از طریق تجزیه‌ی یمن تأمین کنند. 
«توازن استراتژیک» به نفع انصارالله

تحلیل ابعاد سیاسی و میدانی جنگ عربستان سعودی علیه یمن؛

«توازن استراتژیک» به نفع انصارالله

| آقای سیدهادی افقهی
الان یمن در عمق عربستان می‌جنگد. ارتش یمن و کمیته‌های انقلابی و انصارالله در خاک عربستان می‌جنگند. نتیجه‌‌ی جنگ این شده که غلبه‌‌ی هراس میدانی باز به نفع انصارالله شده است.
 ائتلاف سودجویانه و نه سودمندانه در حال فروپاشی است.
حرکت انصاراللّه متکی به یک «جنبش اجتماعی» است

تحلیل سیر تاریخی مسئله یمن و زوایای مختلف قیام انصاراللّه؛

حرکت انصاراللّه متکی به یک «جنبش اجتماعی» است

| آقای سیدرضا صدرالحسینی
رهبر انقلاب در گذشته پیروزی ملت یمن به رهبری انصارالله را پیش‌بینی کرده بودند و الحمدلله انصارالله با این‌که کمترین تجربه‌ی مشارکت‌ها و مدیریت‌های مدنی را داشت، اما در این مدت توانست مدیریت خیلی خوبی را اعمال کند و موفقیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌‌های سیاسی و میدانی کسب کند.
رمزگشایی از دیدار مهم ۲۲ مرداد

تحلیلی درباره دیدار هیئت یمنی با رهبر انقلاب

رمزگشایی از دیدار مهم ۲۲ مرداد

| آقای حامد شیخ‌پور
مهم‌ترین دستاورد این دیدار را می‌توان تقویت جهشی انصارالله یمن، نه‌تنها به عنوان یک حلقه مهم زنجیره مقاومت اسلامی، بلکه به‌عنوان یک دولت تمام‌عیار دانست؛ تحولی که زمینه‌ساز اتفاقی بزرگ نخست در داخل یمن و سپس ایجاد تغییرات مهم سرنوشت‌ساز در منطقه و جهان خواهد شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی