others/content
نسخه قابل چاپ

رئیس مؤسسه امنیت جهانی

رهبران مذهبی جهان به آیت‌الله خامنه‌ای بپیوندند

نخستین کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح و عدم اشاعه شنبه 28 فروردین ماه با پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آغاز و با حضور بیش از 14 وزیر خارجه، 10 معاون وزیر و 8 نماینده از سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به مدت 2 روز در تهران برگزار شد. آنچه می‌خوانید گفتاری است از جاناتان گرانف، رئیس مؤسسه امنیت جهانی در آمریکا‌، که در حاشیه‌ی این کنفرانس و در مورد بازتاب پیام رهبر انقلاب اسلامی انجام شد. همچنین، رهبر انقلاب امروز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه، در دیدار جمعی از پرستاران نمونه کشور، بار دیگر تهدید اتمی اوباما علیه ایران را محکوم و خواستار رسیدگی این موضوع از طریق مجامع جهانی شدند.

مهم‌ترین قسمت پیام رهبر ایران به کنفرانس خلع سلاح هسته‌ای این بود که استفاده از تسلیحات اتمی به دلیل اثر تخریبی فو‌ق‌العاده‌ و اثرگذاری بر نسل‌های آینده و نداشتن توانایی تشخیص میان نظامیان و غیر نظامیان حرام است. از همین رو من از ایشان تقاضا دارم که نامه‌ای به تمام سران مذهبی جهان بفرستند و از آن‌ها بخواهند که به ایشان بپیوندند و اعلام کنند که استفاده از تسلیحات هسته‌ای غیر اخلاقی است و هیچ‌کس تحت هیچ‌ شرایطی حق استفاده از آن را ندارد. این اقدام در صورت انجام، بسیار سودمند و معنی‌دار خواهد بود.

ثانیاً مهم است که بیش از پیش، پیام علاقه و شفقت پیامبر اسلام (ص) به‌طور صحیح در سرتاسر جهان گسترش یابد. برای این اقدام، ایشان (رهبری) می‌توانند به گفت‌وگو با سران مذهبی به‌ویژه در غرب بنشینند. ایشان این قدرت را دارند که طلسم ترس عده‌ای از اسلام را باطل کنند. جالب است بدانید زمانی که من به همسایگانم گفتم که به ایران می‌روم، آن‌ها ترس وجودشان را فرامی‌گرفت. باید این را بپرسیم که چرا مردم از ایران می‌ترسند؟

کسانی که دارای قدرت ایمان و اعتقاد هستند، می‌توانند هر تصویری از ایران را با نفوذ در اعماق قلب مردم تغییر دهند. مولانا یکی از محبوب‌ترین شعرا در ایران و نیز یکی از شاعران محبوب در آمریکا است. اگر من سی‌ سال پیش به کسی می‌گفتم که مولانا یک شاعر محبوب در جهان می‌شود، به من می‌گفتند که دیوانه‌ام. این نشان می‌دهد که امروز فرصت تخریب دیوار بی‌اعتمادی و ساخت پل‌های امید و ایمان پدید آمده است. مردان اهل تقوا وظیفه دارند که به‌خاطر موهبت‌های خداوند به آنها، بااطمینان قدم بردارند. ما نیاز داریم که هیچ‌ کس را جدا نکنیم و امنیت را برای تمام منطقه فراهم نماییم. فتوای آیت‌الله خامنه‌ای و شفافیت اخلاقی آن یک پیام روشن به تمام جهانیان است.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی