others/content
نسخه قابل چاپ

پس از ارائه به سازمان ملل صورت می‌گیرد

ثبت پیام رهبر انقلاب به‌عنوان سند در سازمان ملل


پس از ارائه‌ی پیام بسیار مهم رهبر معظم انقلاب به کنفرانس بین‌المللی خلع سلاح تهران که برای اولین‌بار در جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با توجه به اهمیت مفاد این پیام و به منظور روشنگری افکار عمومی کشورهای جهان، متن این پیام را برای نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد ارسال تا به‌عنوان سند شورای امنیت و سند مجمع عمومی سازمان ملل به ثبت برسد.

متن این پیام پس از آنکه به شکل سند رسمی سازمان ملل در آمد، به شش زبان رسمی این سازمان (عربی، انگلیسی، روسی، فرانسوی، اسپانیولی و چینی) ترجمه و در دسترس 192 کشور عضو سازمان ملل قرار خواهد گرفت. ثبت این سند در سازمان ملل از آنجا اهمیت ویژه‌ای دارد که موضع جمهوری اسلامی ایران در مخالفت با سلاح‌های کشتارجمعی به‌ویژه سلاح‌های هسته‌ای را از سوی بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران به‌طور رسمی در معرض دید و اطلاع تمامی اعضای سازمان ملل متحد قرار می‌دهد.
از آنجا که این سند بر روی تارنمای سازمان ملل قرار می‌گیرد، مردم صلح‌دوست جهان، اندیشمندان و متخصصینی که با حوزه‌ی خلع سلاح هسته‌ای مرتبط هستند نیز می‌توانند با مراجعه به آن با موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه کاملاً آشنا شوند.

در حالی که رسانه‌های غربی و حامی رژیم صهیونیستی با تبلیغات دروغین خود، جمهوری اسلامی ایران را متهم به پیگیری سلاح هسته‌ای می‌کنند، ثبت این سند در این سطح گسترده، سبب تنویر افکار عمومی جهانیان خواهد شد. علاوه بر این، ثبت این سند در سازمان ملل مورد استفاده‌ی مقامات و هیأت‌های سیاسی کشورمان در مذاکرات خارجی و مجامع بین‌المللی مربوطه نیز قرار خواهد گرفت.
 
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی