در دههی اوّل انقلاب، عمده نیروهای حوزوی درگیر جنگ بودند. در دهههای دوم و سوم، درگیر دفاع از اساس و مبانی دین شدند. اما الآن، در آغاز چهلم دوم انقلاب، دیگر حوزه عذری در نپرداختن به این بخش از نیاز جامعهی اسلامی ندارد.
مرحوم شهید صدر قبل از دهه چهل، بحث ولایت فقیه را در عرصه سیاست وارد کرد و از همان وقت در عرصه سیاست مخلصانه و شجاعانه وارد شد. شهادت مرحوم شهید صدر بهواقع شهادت انتخابی بود؛ خودشان این راه را انتخاب کردند و میدانستند که شهید میشوند...
| حجتالاسلام والمسلمین اراکی ما در فقه نظام یک حرفی داریم، میگوییم تکالیف فقهی دو گونه است، یکی تکالیف افراد است، مانند نماز خواندن. دیگری تکالیف جامعه است، یعنی اگر همه مردم با هم این کار را انجام ندهند آن تکلیف ادا نمیشود، وحدت از اینگونه تکالیف است...
مسئله وحدتِ جامعه اسلامی نه یک تاکتیک و نه حتی یک استراتژی بلکه بر اساس منابع دینی ما، هویت اسلامی امت رسول الله(صلّیاللهعلیهوآله) در گروی این مسئله است؛ یعنی اگر جامعه اسلامی دچار پراکندگی شود هویت خود را از دست داده است ...
اتحادیهی جهانی علمای مقاومت نماد وحدت است، چون شیعه و سنی، کرد و عرب و فارس و اقوام مختلف حول یک محور دور هم جمع میشوند و آن حول محور حمایت از مقاومت اسلامی علیه استکبار و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی ...
یکی از سران رژیم صهیونیستی در مصاحبهای میگفت ما گروههای تکفیری را حمایت کردیم و خوشحال شدیم که چنین اتفاقی افتاده است و این اتفاقات به گمان ما تضعیفکنندهی جمهوری اسلامی بود. بعد میگوید اما هرچه زمان گذشت، بهجای اینکه ما به هدفمان نزدیکتر شویم، ایران به هدفش نزدیکتر شد. بهجای اینکه این جریان منشأ تضعیف ایران شود، موجب تبدیل ایران به قدرت اول منطقه شد.
یکی از سران رژیم صهیونیستی در مصاحبهای میگفت ما گروههای تکفیری را حمایت کردیم و خوشحال شدیم که چنین اتفاقی افتاده است و این اتفاقات به گمان ما تضعیفکنندهی جمهوری اسلامی بود. بعد میگوید اما هرچه زمان گذشت، بهجای اینکه ما به هدفمان نزدیکتر شویم، ایران به هدفش نزدیکتر شد. بهجای اینکه این جریان منشأ تضعیف ایران شود، موجب تبدیل ایران به قدرت اول منطقه شد.
مقاومت و تقریب، دو بخش مکمل یک واحد هستند. یعنی اگر بخواهیم این وحدت امت را نگهداریم، باید در برابر دشمنان خارجی که میخواهند همهی موجودیت این امت را لگدمال کنند، مقاومت کنیم.
اگر بخواهیم فقهمان حاضر در صحنهی اجتماع باشد، احتیاج داریم کسانی فقیه و دستاندرکار فقه اقتصادی باشند و دیگرانی متخصص در فقه حکومتی شوند / اگر فقه را فقه طاقچه بدانیم، یعنی فقهی که به درد طاقچه میخورد، چه منسجم باشد و چه نباشد، فقه عمل نیست.
لطفا به منظور مشاهده بهتر سایت و مرور ایمن در اینترنت ، مرورگر خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید
یا از دیگر مرورگرها استفاده کنید.