یکی از برجستهترین آیات قرآن کریم که حاوی معارف بسیار عمیقی است، آیه ۱۰۵ سوره مائده است. مفسران مختلفی درباره این آیه سخن گفتهاند، مفسر برجسته زمان ما حضرت آیتالله خامنهای نیز در مواقف مختلف نکاتی را پیرامون این آیه مطرح کردهاند. این آیه به مؤمنان توصیه میکند که مراقب خودتان باشید و خود را بپایید...
رهبر معظّم انقلاب، عقلانیت را در جایگاه آرمان انقلاب در بیانیهی گام دوم، مطرح میکنند که البته ارزش دینی هم هست یعنی ارزش دینی بودن عقلانیت بسیار قابل توجه است. اساساً وقتی سخن از اسلام واقعی و اسلام ناب سخن میگوییم، عقل نقطهی آغاز است.
بازه زمانی اوّل تا هفدهم ربیعالاول، فرصت بسیار مناسبی است برای بازخوانی ابعاد و اعماق اسلام تمدنساز، یعنی همان اسلام سیاسی و اسلام اهلبیت که اسلام ناب محمدی صلیاللهعلیهوآلهوسلم است. این فرصت را دریابیم.
انقلاب اسلامی ایران که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، هم هویتی مستقل و متفاوت از سایر انقلابها دارد و هم دارای هویتی متمایز از سایر جنبشهایی است که پیش از انقلاب اسلامی، در ایران به وقوع پیوسته است.
ما نیاز داریم که آن بخش برنامهریزی برای محتوا و انتخاب محتوا از آن بخش تألیف و تولید متمایز باشد که یک نوع پاسخگویی و مراقبت و نظارت بیشتری در این جهت اعمال شود. تحقق تحول بنیادین در آموزشوپرورش حتماً به یک تحول در ساختار و متناسبسازی فرآیندها و ساختارها با مقاصد تحولی نیاز دارد.
در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کجفهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیلهای نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است.
در سند تحول بایستگیها و اهداف و راهکارها مطرح شده است. امّا نقشهی کلان اجرای جامع و برخوردار از شاخصهای ارزشیابی تدوین نشده است. در ده سال گذشته مدت مدیریت وزرا در آموزشوپرورش بسیار کوتاه و میانگین عمر وزرا، دو سال بوده است. این مانع شکلگیری یک تفکر منسجم تحولی و عملیاتی در آموزشوپرورش شده است.
انتشار تقریظ کوتاه حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای در مورد کتاب «رهنمای طریق» اثر استاد محمدعلی جاودان، این پرسش را ایجاد میکند که ویژگیها و امتیازات این اثر چیست که معظّمله با مطالعه «بخش عمدهای» از این کتاب ...
هیچ کس نمیتواند بگوید که رهبری راه را برای تبیین و اعتراض منطقی معترضان بستند، چرا که در همان چند روز اول با نمایندگان کاندیداها بهطور صریح صحبت کردند و آنها مسائلشان را مطرح کردند.
پایهی اصلی آن، فلسفهی تعلیم و تربیت اسلامی است، اما ضلع دومش تجربههای بشری است. ما باید ببینیم نظامهای پیشرفته در تعلیم و تربیت چه کارهایی انجام دادند و از تجربهی آنها استفاده کنیم. ضلع سوم آن هم نیازهای حال و آیندهی جامعهمان است...
لطفا به منظور مشاهده بهتر سایت و مرور ایمن در اینترنت ، مرورگر خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید
یا از دیگر مرورگرها استفاده کنید.