بازه زمانی اوّل تا هفدهم ربیعالاول، فرصت بسیار مناسبی است برای بازخوانی ابعاد و اعماق اسلام تمدنساز، یعنی همان اسلام سیاسی و اسلام اهلبیت که اسلام ناب محمدی صلیاللهعلیهوآلهوسلم است. این فرصت را دریابیم.
انقلاب اسلامی ایران که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید، هم هویتی مستقل و متفاوت از سایر انقلابها دارد و هم دارای هویتی متمایز از سایر جنبشهایی است که پیش از انقلاب اسلامی، در ایران به وقوع پیوسته است.
ما نیاز داریم که آن بخش برنامهریزی برای محتوا و انتخاب محتوا از آن بخش تألیف و تولید متمایز باشد که یک نوع پاسخگویی و مراقبت و نظارت بیشتری در این جهت اعمال شود. تحقق تحول بنیادین در آموزشوپرورش حتماً به یک تحول در ساختار و متناسبسازی فرآیندها و ساختارها با مقاصد تحولی نیاز دارد.
در حقیقت آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کجفهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیلهای نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است.
در سند تحول بایستگیها و اهداف و راهکارها مطرح شده است. امّا نقشهی کلان اجرای جامع و برخوردار از شاخصهای ارزشیابی تدوین نشده است. در ده سال گذشته مدت مدیریت وزرا در آموزشوپرورش بسیار کوتاه و میانگین عمر وزرا، دو سال بوده است. این مانع شکلگیری یک تفکر منسجم تحولی و عملیاتی در آموزشوپرورش شده است.
انتشار تقریظ کوتاه حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای در مورد کتاب «رهنمای طریق» اثر استاد محمدعلی جاودان، این پرسش را ایجاد میکند که ویژگیها و امتیازات این اثر چیست که معظّمله با مطالعه «بخش عمدهای» از این کتاب ...
هیچ کس نمیتواند بگوید که رهبری راه را برای تبیین و اعتراض منطقی معترضان بستند، چرا که در همان چند روز اول با نمایندگان کاندیداها بهطور صریح صحبت کردند و آنها مسائلشان را مطرح کردند.
پایهی اصلی آن، فلسفهی تعلیم و تربیت اسلامی است، اما ضلع دومش تجربههای بشری است. ما باید ببینیم نظامهای پیشرفته در تعلیم و تربیت چه کارهایی انجام دادند و از تجربهی آنها استفاده کنیم. ضلع سوم آن هم نیازهای حال و آیندهی جامعهمان است...
لطفا به منظور مشاهده بهتر سایت و مرور ایمن در اینترنت ، مرورگر خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید
یا از دیگر مرورگرها استفاده کنید.