| سعدالله زارعی
| سعدالله زارعی
| سعدالله زارعی
| سعدالله زارعی
| سعدالله زارعی
| دکتر سعدالله زارعی
آنچه در مقولهی امنیت در فرمایشات حضرت آیتالله خامنهای آمد در واقع توجه دادن به خطری فراروی لبنان و عراق بود و این موضوع از یکسو بیانکنندهی فعلیت داشتن خطر ناامنی گسترده در این دو کشور نیست و از سوی دیگر بیانگر خطری است که این دو ملت را تهدید میکند...
| دکتر سعدالله زارعی
این دیدار اگرچه میان شخصیتهای رسمی برگزار شد، به هیچ وجه در کادر دیدارهای رایج میان کشورها نمیگنجد. در یک سوی ملاقات، رهبر یک نظام سیاسی مقتدر جا افتاده و در سوی دیگر نمایندهای از یک جنبش انقلابی قرار داشت.
| دکتر سعدالله زارعی
شکست اسرائیل در محیط منطقهای در بعد نظامی کاملاً واضح است. هیچکدام از جنگها مطابق الگو و مُدلی که اسرائیلیها در گذشته داشتند یا در برنامهی خود ارزیابی میکردند پیش نرفت. دولتیها و مردم در مقابل ارتش مطرح میکنند که شما قادر نیستید صحنهی امنیتی را درست مدیریت کنید.
| دکتر سعدالله زارعی
این نکته را هم باید در نظر داشت که نیروی بازدارنده باید بتواند در عمل ثابت کند که قدرت مواجهه با خطر و مدیریت آن را دارد. این را ما میتوانیم «قدرت مقاومت» بنامیم. قدرت مقاومت یک قدرت بازدارنده است و سبب میشود که طرفی که از نظر نظامی در موقعیت برتری قرار دارد، با نگاه به هزینهها، عواقب و احتمالات، از درگیری نظامی چشم بپوشد و در واقع گزینه جنگ را کنار بگذارد.
| سعدالله زارعی
بر خلاف رویهی معمولی که حضرت آیتالله خامنهای در مواجه با کشورها دارند و کمتر اسم دولتها را با صراحت میبرند، در این یک سال اخیر در چند نوبت از سعودی با عنوان رژیم یاد کردهاند و مستقیماً و بدون پردهپوشی دولت سعودی را مورد خطاب قرار دادهاند. این به دلیل این است که ...
در یک جمعبندی کوتاه میتوان گفت از جهت ساختاربندی، نامه ادبیاتی بسیار ساده و دلنشین دارد و با دعوت و توضیحی عزتمندانه آغاز میشود و با دعوتی عزتمدارانه به پایان میرسد.
از منظر آمریکا، شخص مبارک که نماد رژیمی وابسته به غرب و متحد رژیم صهیونیستی بود، باید از جایگاه «متهم» به جایگاه «مدعی» ارتقا مییافت تا مخالفان عرب آمریکا در منطقه دریابند که تغییر مهرههای آمریکا به نتیجه نمیرسد و در نهایت هر طرح ضدآمریکاییی شکست میخورد.
باراک اوباما در طول دورهی ریاست جمهوری خود سه بار با رهبر معظم انقلاب مکاتبه کرده و در هر سه مورد تلاش کرده تا با کمک ایران گرههای سخت سیاست خارجی آمریکا را باز کند و در عین حال در هر نامه تلاش کرده است تا کمک ایران بهعنوان اولین گام برای اصلاح روابط ایران و آمریکا تلقی گردد.
ساخت یک فیلم سینمایی دو ساعته حاوی اهانتهای مکرر به پیامبر گرامی اسلام به هیچ وجه با اهانتهای قبلی قابل قیاس نیست. البته اقدامات قبلی هم مسلمانها را عصبانی کرده بود، اما به گونهای نبود که کل ظرفیت جهان اسلام را به میدان بیاورد.
حتی اگر تهدیدی هم متوجه محیط داخلی و منطقهای و بینالمللی جمهوری اسلامی نباشد، به لحاظ اینکه مأموریت رساندن ایران به قلهی کشور اول منطقه در دستور کار است، این وحدت ملی و وحدت قوا امری ضروری و لازم است.
رسانههای نظام سلطه در بازتاب سخنان رهبر انقلاب اسلامی به بسیاری از نکات اشاره کردند، اما به «عزت ملی» که همهی اجزای سخنان رهبری برآن استوار بود، اشارهای نداشتند، زیرا اگر این پیام در سطح دنیا بازتاب پیدا کند...
غربیها دچار یک خلأ تمدنی شدهاند و به همین خاطر نمیتوانند هیچ حرکت تمدنساز دیگری را تحمل کنند. پیری و عقیمی تمدن غرب همزمان شده است با جوانی و زایش تمدن اسلامی و این مسأله غربیها را بهشدت دچار وحشت کرده است.
بر این اساس پارادایم غرب، قدرت هر واحد سیاسی به ضعف واحدهای سیاسی پیرامونی بستگی دارد و مادامی که قدرتهای پیرامونی ضعیفتر میشوند، قدرت متروپل افزایش پیدا میکند.
رهبری در سخنانشان از خروج آمریکاییها از توهم استقبال کردند، زیرا فرد متوهم میتواند به خودش و دیگران آسیب بزند؛ چرا که در فضای واقعیت سیر نمیکند.
اگر نگاهی به سابقهی سیوسه سالهی انقلاب اسلامی بیندازیم، درمییابیم که رهبری انقلاب همیشه در برابر زمزمههای مبتنی بر حسنظن نسبت به دشمن یا ارعاب در برابر دشمن ایستادهاند و بهشدت جامعه را از رواج چنین افکاری پرهیز دادهاند.
همزمان با این مسئله، آمریکاییها روی گزارش «احمد شهید» و گزارش «یوکیو آمانو» هم حساب کرده و معتقد بودند این 3 به مثابه 3 اقدام ضربتی پیاپی میتواند از یک سو به شکلگیری یک جبههی منسجم بینالمللی بینجامد.
پادکست: مشتهای پولادین
این تکگویی اومانیستی البته با تولید بهظاهر ایدئولوژیهای متفاوت -کاپیتالیسم، سوسیالیسم، فاشیسم، نازیسم و ...- توأم بوده است، ولی به هر حال الان غرب حرف جدیدی برای گفتن ندارد.
به ثمر نرسیدن طرحهای خائنانهی عربی و غربی علیه فلسطین، نشانهی قدرت ایران ارزیابی شده و به موازات آن، این قدرتنمایی به سلاحی بازدارنده برای ایران تبدیل شده است.
تشکیل «هیأت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سهگانه» با حکم اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یک مجال جدید «حقوقی» و «سیاسی» در نظام پدید آورد و چشمانداز حل بعضی از چالشهای حقوقی و سیاسی را که در سه دهه گذشته در پارهای از موارد به صرف وقت، فرصت، هزینه و نیروی بسیاری منجر شد، ترسیم کرد.