others/special
تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم»

تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم»

«پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ‌‌‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» در اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» برگزار شد.
کلیپ صوتی | مصطفای پیروز

کلیپ صوتی | مصطفای پیروز

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «بنده از قدیم با دوستان در صحبت و سخنرانی و مانند اینها که صحبت میکردیم میگفتم شهادت، مرگ تاجرانه است؛ یعنی در آن زرنگی هست.» ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» درباره زندگی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، کلیپ صوتی «مصطفای پیروز» را منتشر میکند.
مجموعه نماهنگ یک الگو | ۵. جوان بسیجی

مجموعه نماهنگ یک الگو | ۵. جوان بسیجی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «یک جوان بسیجی در نزدیکی تهران تلاشی دارد، فعّالیّت دارد، مثل شهید مصطفیٰ صدرزاده. دو سه کتاب درباره‌ی ایشان نوشته شده که من خوانده‌ام؛ خب [آنجا] آدم میبیند که چطور بی‌تاب است در کار کردن و حرکت کردن. انسان اینها را نگاه کند و پیش برود.» بیانات رهبر انقلاب در دیدار رمضانی دانشجویان، ۱۴۰۲
رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» پنجمین نماهنگ از مجموعه «یک الگو» را با عنوان «جوان بسیجی» منتشر میکند.
مجموعه نماهنگ یک الگو | ۴. به عشق جهاد

مجموعه نماهنگ یک الگو | ۴. به عشق جهاد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «شهید صدرزاده وقتی دید نمیتواند برای دفاع از حرم برود، رفت مشهد، خودش را افغانی جا زد و با مجموعه برادران افغانی فاطمیون حرکت کردند و رفتند. آنجا هم شد فرمانده‌ی یک مجموعه‌ای از اینها. این جوان عاشق جهاد است. و این واقعاً درس است.» بیانات رهبر انقلاب در دیدار خانواده شهدای مدافع حرم، ۱۳۹۷
رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» چهارمین نماهنگ از مجموعه «یک الگو» را با عنوان «به عشق جهاد» منتشر میکند.

اطلاع‌نگاشت | جوان فداکار و انقلابی

اطلاع‌نگاشت | جوان فداکار و انقلابی

رسانه KHAMENEI.IR مروری بر ویژگی‌های شهید مصطفی صدرزاده براساس متن تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» داشته است.
 
مجموعه نماهنگ یک الگو | ۳. الگوی جوانان امروز و فردا

مجموعه نماهنگ یک الگو | ۳. الگوی جوانان امروز و فر...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «این چهره‌ی برجسته بیشک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا.» اسفند ۱۴۰۱
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» سومین نماهنگ از مجموعه «یک الگو» را با عنوان «الگوی جوانان امروز و فردا» منتشر میکند.
مجموعه نماهنگ یک الگو | ۲. گل سر سبد

مجموعه نماهنگ یک الگو | ۲. گل سر سبد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او. اسفند ۱۴۰۱»
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم» دومین نماهنگ از مجموعه «یک الگو» را با عنوان «گل سر سبد» منتشر میکند.
بعد از هشت سال...

|پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت|

بعد از هشت سال...

| فاطمه صدرزاده
حال دخترت وصف ناشدنی است. وجود آرام بخش تو در همه لحظات پر پیچ و خم زندگی به مانند مرهمی تسکین دهنده است. به راستی که فراق آدمی را از پای در می آورد و قلب‌های آرام را در هم می‌فشارد و بی‌تاب می‌کند. اما من دوری از تو را فراق نمی‌خوانم. چگونه می‌توانم نبودنت را فراق خطاب کنم...
تمام زندگی‌ام مصطفی بود

گفتگو با همسر شهید مصطفی صدرزاده

تمام زندگی‌ام مصطفی بود

| خانم ابراهیم‌پور
تمام سختی‌های زندگی من در کنار محبّت آقا مصطفی قابل تحمّل شد. من شهادت آقا مصطفی را عنایت خدا برای خودم می‌دانم. اگر آقا مصطفی شهید نمی‌شدند، من نمی‌توانستم دوری آقا مصطفی را تحمّل کنم. مرگ طبیعی آقا مصطفی برایم قابل تحمّل نبود.
دستخط رهبر معظم انقلاب بر لوح مراسم بزرگداشت شهید مصطفی صدرزاده

دستخط رهبر معظم انقلاب بر لوح مراسم بزرگداشت شهید ...

بسم الله الرّحمن الرّحیم
ـ سلام و رحمت خدا بر شهید عزیز مصطفی صدرزاده و بر همه‌ی شهیدان با اخلاص راه حق
سیّدعلی خامنه‌ای

مصطفی صدرزاده جوان مدافع حرم اهل شهریار در روز تاسوعای سال ۱۳۹۴ در منطقه حلب سوریه به شهادت رسید. رهبر انقلاب اسلامی در دیدارهای مختلفی به ذکر یاد این شهید و الگو بودن وی برای نسل جوان اشاره کردند.

صبح امروز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ نیز طی مراسمی با عنوان #مثل_مصطفی دو تقربظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» منتشر شد‌.
 
مجموعه نماهنگ یک الگو | ۱. هزاران مصطفی

مجموعه نماهنگ یک الگو | ۱. هزاران مصطفی

رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب و به مناسبت رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» نماهنگ «یک الگو» را منتشر میکند.
نماهنگ | درس ذکاوت

نماهنگ | درس ذکاوت

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره شهید مصطفی صدرزاده را در نماهنگ «درس ذکاوت» برای نخستین‌بار منتشر میکند.
نماهنگ |‌ مهمان حضرت عباس (ع)

نماهنگ |‌ مهمان حضرت عباس (ع)

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت رونمایی از تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» لحظاتی از گفتگو خانواده شهید صدرزاده با رهبر انقلاب در حاشیه مراسم عزاداری شب تاسوعا را در نماهنگ «مهمان حضرت عباس (ع)» منتشر میکند.
محکم مثل مصطفی

گزارشی از مراسم رونمایی تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب‌های شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده

محکم مثل مصطفی

قرار بود اولین مراسم تجلیل از فعالان مساجد سراسر کشور با رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» در مسجد جمکران و با حضور رئیس جمهور برگزار شود. خودم را به محل برنامه رساندم و وارد شبستان امام علی(ع) مسجد شدم. تصاویر شهید مصطفی صدرزاده، دور تا دور شبستان را آذین بسته بود...
مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و رویداد ملی مثل مصطفی

مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و روی...

صبح امروز دوشنبه ۳۰ مرداد در پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین آیین ملی تکریم فعالان مساجد با عنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌‌های «سرباز روز نهم» و «اسم تو مصطفاست» در مسجد مقدس جمکران، و بصورت همزمان در مساجد سراسر کشور رونمایی شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری اسلامی ایران، حجت‌الاسلام و المسلمین رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، خانم سمیه ابراهیم‌پور همسر شهید صدرزاده، فرزندان و پدر و مادر شهید و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری، بسیجیان و علاقه‌‌مندان فرهنگ و ادبیات مقاومت حضور داشتند.
راه و رسم مصطفی شدن

|یادداشت|

راه و رسم مصطفی شدن

| علی‌رضا مختارپور
مصطفی عالِم دینی نبود، قاری برجسته نبود، مداح تراز اول نبود، عارف متضلّع نبود، خطیب نبود، هنرمند حرفه‌ای نبود، استاد دانشگاه نبود، عمر طولانی نداشت. امّا چرا و چگونه همین مصطفی در عمری ۲۹ ساله به مَقام و مُقامی رسید که مورد غبطه اهل نظر و برجستگان واقع شد؟
مثل برادر

گفت‌وگو با پژوهشگر کتاب «سرباز روز نهم»

مثل برادر

| محمدمهدی رحیمی
مصطفی وجوه شخصیتی خیلی زیادی داشت. فقط کار تربیتی یا کار هیئتی نکرده بود، در بسیج فعال بود، کار امنیتی کرده بود و به مدافعان حرم پیوسته بود. این آدم چقدر بزرگ بوده در سن ۲۹ سالگی شهید شده، این حجم از فعالیت‌ها را داشته و این حجم ارتباطات را داشته و حالا اتفاقاتی که دارد بعد از شهادتش می‌افتد.
عشق، باور، جهاد

گفت‌وگو با نویسنده کتاب «اسم تو مصطفاست»

عشق، باور، جهاد

| راضیه تجار
خیلی از کسانی که کتاب را خوانده بودند با من تماس داشتند و می‌گفتند که ما گریه کردیم یا خواندیم و خیلی تحت‌تأثیر قرار گرفتیم و عاشقانه این کار را دوست داشتند. احساس می‌کنم که زمان باعث شد آن حجابی که روی این کتاب بوده کنار برود و در یک سطح گسترده‌تر مصطفی را بشناسیم.
ساده و پیچیده؛ یک معادله‌ چند مجهولی

«سرباز روز نهم» روایت انسان انقلاب اسلامی است

ساده و پیچیده؛ یک معادله‌ چند مجهولی

«سرباز روز نهم» را می‌توان بین آثار منتشر شده درباره شخصیت شهید صدرزاده یکی از جامع‌ترین و کامل‌ترین آثار دانست. اثری که پژوهش و گردآوری اطلاعات آن حدود ۶ سال طول کشیده است. تعدد راویان باعث شده که وجوه مختلف شخصیت مصطفی صدرزاده در کتاب تا حد امکان به صورت حداکثری ترسیم شود. یک جوان در بازه سنی ۲۰ تا ۳۰ سالگی‌اش منشاء صدور این همه فعالیت شده که مکتوب کردن آنها خود زمانی مطول می‌طلبد...
روایت زندگی

چرا باید «اسم تو مصطفاست» را خواند؟

روایت زندگی

«اسم تو مصطفاست» روایتی زنانه از شهادت و جهاد که راوی آن بخش‌ها و زوایای ناگفته یا کمتر گفته شده از زندگی شهید و زمانه او را آشکار می‌کند. امثال این کتاب راوی بخش‌ها و ناگفته‌های فرهنگ جهاد محسوب می‌شوند. نیمه‌های پنهانی که چون حضور و نسبت مستقیم با خط مقدم نبرد ندارند و در آنها خبری از گلوله و توپ و تانک نیست معمولاً هم کمتر در معرض توجه قرار می‌گیرند...
تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم»

تقریظ رهبر انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «س...

پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بیشک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است.
نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»

نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده منتشر شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ــ پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بیشک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.
اسفند ۴۰۱
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «سرباز روز نهم» روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده منتشر شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ــ پیش از این کتاب دیگری در شرح حال شهید صدرزاده خوانده‌ام، ولی ابعاد شخصیت محبوب و چندجانبه‌ی این شهید عزیز در این کتاب بیشتر بیان شده است. این چهره‌ی برجسته بیشک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است. خواندن این کتاب برای من غبطه‌انگیز است. این گلهای سرسبد به چه مقاماتی رسیدند، و من و امثال من چگونه در این مسیر، ‌پای در گل ماندیم. سلام و صلوات خدا بر شهید مصطفی صدرزاده و همسر صبور و پدر و مادر ایثارگر او.
اسفند ۴۰۱
 
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «سرباز روز نهم»

این چهره‌ی برجسته بیشک یک الگو است برای جوانان امروز و فردا. اراده‌ی قوی، فهم درست، روحیه‌ی ایثار، شجاعت، خستگی‌ناپذیری، ‌ادب، دلِ انباشته از محبت و صفا، و بسی دیگر از خصوصیات برجسته،‌ بخش‌هائی از شخصیت این جوان فداکار و انقلابی نسل‌های دوم و سوم انقلاب است.
نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست...

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر شهید منتشر شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ــ صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ی عشق‌ها و همه‌ی محبوبها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.
۹۷/۹/۱۸

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

در مراسم پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت و اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «اسم تو مصطفاست» زندگی‌نامه داستانی شهید مصطفی صدرزاده به روایت همسر شهید منتشر شد.
متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ــ صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ی عشق‌ها و همه‌ی محبوبها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است.
۹۷/۹/۱۸
 
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «اسم تو مصطفاست»

صفا، اخلاص، صِدق، ایثار، ترجیح رضای حضرت حق بر همه چیز، بر همه‌ی عشق‌ها و همه‌ی محبوبها.. اراده و عزم راسخ در راه خدا و عشق به اهل بیت علیهم السلام، نمایشگر بخشی از شخصیت ممتاز شهید عزیز مصطفی صدرزاده است. سلام خدا بر او، و بر همسر صبور و دیگر وابستگانش، نوشته خانم تجار، شیرین و پخته و مبتکرانه است...
مثبت ۱۰۰ ثانیه | هزاران مصطفی

شماره ۲۴

مثبت ۱۰۰ ثانیه | هزاران مصطفی

«هزاران مصطفی» مروری صدثانیه‌ای بر زندگی مجاهدانه شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده است که به بهانه تقریظ‌های رهبر انقلاب بر دو کتاب «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» که فردا طی مراسمی در جمکران منتشر خواهد شد.
«مثبت ۱۰۰ ثانیه» عنوان بسته تصویری است که در صد ثانیه به کاوش در یک نکته مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در جریان دیدارها و سخنرانی‌ها می‌پردازد.
سرباز روز نهم! اسم تومصطفاست

سرباز روز نهم! اسم تومصطفاست

نگاهی گذرا به دو کتاب پیرامون شهید مصطفی صدرزاده که مورد توجه رهبر انقلاب قرار گرفته‌اند
تصاویری از شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده

تصاویری از شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده

رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت برگزاری «پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» همراه با انتشار تقریظ‌‌‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب‌های «اسم تو مصطفاست» و «سرباز روز نهم» در اولین رویداد ملی تکریم فعالان مساجد سراسر کشور باعنوان «مثل مصطفی» تصاویری از شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده را منتشر میکند.
مستند کوتاه | نذر عباس(ع)

مستند کوتاه | نذر عباس(ع)

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت تاسوعای حسینی، روایتی از دیدار خانواده شهید مصطفی صدرزاده با رهبر انقلاب را در مستند کوتاه «نذر عباس» منتشر میکند.
شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده ظهر تاسوعای ۱۳۹۴ به فیض شهادت نائل شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی