others/special
محقق‌ترین بزرگان حوزه؛ مبلغ‌ترین‌ها بودند

پرونده «تبلیغ، اولویت اول»

محقق‌ترین بزرگان حوزه؛ مبلغ‌ترین‌ها بودند

| حمیدرضا مهدوی ارفع
بزرگ محققان سید مرتضی شأن اصلی‌اش این بود که آنچه را می‌یافت می‌توانست ارائه کند و یک مبلغ هم بداند که الگویی در فضای تبلیغ به نام شیخ طوسی دارد و موفقیت شیخ طوسی در این بود که آنچه می‌گفت به‌قدری محققانه بود که حتی وقتی فتوا می‌داد فقها تا صدسال بعد از آن در زمان، جرئت نمی‌کردند خلاف آن فتوا بدهند؛ تا این اندازه مبلغ محقق بوده است.
هفت شرط و هفت ویژگی کانون تربیت مبلغ

پرونده «تبلیغ، اولویت اول»

هفت شرط و هفت ویژگی کانون تربیت مبلغ

| غلامعلی صفایی بوشهری
از عوامل شناخت صحنه تبلیغ، درک دقیق آمایشی نظام مسائل موجود و محتمل در آینده در جغرافیای تبلیغ، اولویت‌شناسی مسائل، کشف جواب و حل مسائل با ادبیات مؤثر و مستدل و شناخت منابع تهاجم جهت کشف علل و تأثیر آن بر جامعه هدف است.
استراتژی حمله به کانون‌های شبهه‌ساز

پرونده «تبلیغ، اولویت اول»

استراتژی حمله به کانون‌های شبهه‌ساز

| احمد رهدار
ما باید چنین رویکردی در پیش بگیریم. تجربه هم نشان داده وقتی به این شبهات هجوم می‌بریم و مشکلات خود آنها را برایشان هویدا می‌کنیم عقب‌نشینی سنگینی خواهند داشت و این امر به ما فرصت نفس‌کشیدن و طراحی یک‌سری برنامه‌های ایجابی را پیدا می‌دهد.
والدین، مبلغان اصلی انتقال معارف نسلی

پرونده «تبلیغ، اولویت اول»

والدین، مبلغان اصلی انتقال معارف نسلی

| سیدحسین چاوشیان
انتقال معارف نسلی و خانوادگی همان‌طور که یک وظیفه دینی و الهی است یک وظیفه اجتماعی نیز به‌حساب می‌آید که در صورت عملی‌شدن باعث رشد و پیشرفت جامعه در ابعاد فرهنگی و دینی و حتی مادی آن می‌شود.
چهار عنصر حیاتی در چرخه تبلیغ دین

|گفت‌وگو|

چهار عنصر حیاتی در چرخه تبلیغ دین

| عباس کعبی
تبلیغ در قلمروی گسترده‌اش به معنای رساندن پیام دین به مخاطبان و تأثیرگذاری در عرصه تبلیغ ایمان، باورها، ارزش‌های اسلامی و تحکیم پایه‌های آداب، اهداف و نزاکت اجتماعی و سبک زندگی مردم بر پایه دین رسالت انبیاست. چرخه تبلیغ دین بر پایه چهار عنصر است...
مبلغ؛ حلقه وصل مردم و جریان علم و تمدن

|یادداشت|

مبلغ؛ حلقه وصل مردم و جریان علم و تمدن

| محمدهادی همایون
مبلغ حلقه وصل بین مردم و جریان علم و تمدن است. مبلغ با کاری که انجام می‌دهد یک سپر محافظتی و یک قوت درونی در مردم ایجاد می‌کند تا هم بتوانند امر تمدن‌سازی را پیش ببرند و هم در برابر هجمه‌هایی که دشمن انجام می‌دهد بتوانند مقاومت کنند.
رسالت حوزه‌های علمیه؛ تبلیغ، تحقیق و موعظه

|یادداشت|

رسالت حوزه‌های علمیه؛ تبلیغ، تحقیق و موعظه

| داوود مهدوی‌زادگان
غالباً مبلغان دینی وارد نقد ثمرات و فروعات و لوازم شبهه می‌شوند و کمتر به مبانی فکری آن می‌پردازند. این امر موجب ریشه‌کنی شبهه نمی‌شود. درحالی‌که باید شبهه را ریشه‌کن کرد تا در ذهنیت دینداران ریشه ندواند. این کار هم با نقد مبانی فکری شبهه میسر است.
تبلیغ باید از لاک دفاعی و انفعالی خارج شود

|گفت‌وگو|

تبلیغ باید از لاک دفاعی و انفعالی خارج شود

| علی سرلک
زمانی تبلیغ در یک میدان بدون مزاحم، مخالف و درگیری است و زمانی تبلیغ رساندن پیام به کسی است که خود آن شخص یا فکر یا طیف در معرض حملات و صدمات بیرونی است و در اینجاست که صحنه تبلیغ تبدیل می‌شود به میدان پیکار و موازنه قدرت برای تغییر تمایلات و مدیریت افکار عمومی و در اینجا جنس تبلیغ باید جنبه هجومی  و حمله پیدا کند، زیرا بهترین دفاع حمله است.
دانش تبلیغ تهاجمی

|گفتگوی تفصیلی|

دانش تبلیغ تهاجمی

| علیرضا پناهیان
رهبرانقلاب در این زمینه خودشان نه تنها فرمودند که تهاجمی عمل کنید بلکه خودشان هم تهاجمی عمل کردند. یک الگو ارائه دادند. فرمودند اصلاً تو لیبرال نیستی. اگر کسی بنا باشد ادعا کند و از لیبرالیسم دفاع کند ما هستیم نه شما... این شیوه تهاجمی است.
کلیپ صوتی | اهمیت تبلیغ

کلیپ صوتی | اهمیت تبلیغ

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «اولویّت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این‌جور بوده امّا در دوره‌ی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است... هم از جهت اینکه در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود... ثانیاً از این جهت که دوره، دوره‌ی تطوّر علمی است. امروز انواع و اقسام شیوه‌های پراکندن پیام وجود دارد که در گذشته حتّی فکرش را هم نمیکردند؛ از تلویزیون و ماهواره بگیرید تا اینترنت و پسااینترنت؛ این چیزهای جدیدی که پیش آمده، هوش مصنوعی و امثال اینها. حالا چیزهای دیگر هم در راه است. خب، با یک‌ چنین شرایطی، با یک‌ چنین وضعیّتی که در دست دشمن شمشیرهای آخته‌ی برّانِ خون‌ریز وجود دارد، ما چه ‌کار میخواهیم بکنیم؟ تبلیغ، اینجا اهمّیّتِ مضاعف پیدا میکند.» ۱۴۰۲/۴/۲۱
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب کلیپ صوتی «اهمیت تبلیغ» را منتشر میکند.
اکسیر«تبلیغ» در مبارزه تمدنی

اهمیت و ضرورت توجه ویژه به تبلیغ در شرایط امروز و آینده چیست؟

اکسیر«تبلیغ» در مبارزه تمدنی

منبر هیئت باید امیدآفرین باشد و مبلغ باید مشکلات و شبهات مخاطب خود را بداند و آنها را علاج کند و پاسخ بگوید. در این صورت است که شور و شعور حسینی به جانهای مردم می‌تابد و همچنان پرقدرت در صحنه خواهند ماند و جنگ تبلیغاتی دشمن خنثی خواهد شد.
جهت | تبلیغ تهاجمی

شماره ۱

جهت | تبلیغ تهاجمی

رسانه KHAMENEI.IR در نخستین شماره از مجموعه تصویری «جهت» مروری بر توصیه رهبر انقلاب به مبلغین درباره جهت‌گیری غیرانفعالی در حوزه تبلیغ داشته است.
بسته تصویری جهت؛ مرور تصویری دیدارها و بُرشی کوتاه از مهمترین توصیه‌های رهبر انقلاب است.
اطلاع‌نگاشت | پنج کلید تبلیغ

اطلاع‌نگاشت | پنج کلید تبلیغ

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه  سراسر کشور (۱۴۰۲/۰۴/۲۱) ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه تبلیغ، پنج نکته کاربردیِ مهم را برای اثرگذاری بیشتر  و بهتر تبلیغ بیان کردند که در این  اطلاع‌نگاشت مرور  شده است.
 
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی