others/special
کُرد وطنش را نمی‌فروشد

امیر سعیدزاده راوی کتاب «عصرهای کریسکان»:

کُرد وطنش را نمی‌فروشد

| امیر سعیدزاده
من به کُرد بودن افتخار می‌کنم و از کُردِ ایرانی که تمامیت ارضی ایران را پاس بدارد هم دفاع می‌کنم. کُرد را نباید با دموکرات و کومله شناخت. کُرد وطنش را نمی‌فروشد. کُرد در آغوش بعث نمی‌رود. این‌ها به اسم خلق کُرد، خلق کُرد را بدنام کردند.
مردی که مبارزه برایش تمام نشد

مروری بر زندگی مجاهدانه امیر سعیدزاده، راوی کتاب «عصرهای کریسکان»

مردی که مبارزه برایش تمام نشد

مسئله امیر سعیدزاده، شاگرد مکتب امام خمینی رحمةالله‌علیه، مثل همه رزمندگان و مسلمانان، مبارزه اسلام و کفر بود. او دو مرتبه توسط گروهک‌های تجزیه‌طلب اسیر شده بود؛ یک مرتبه در سال ۱۳۵۹ و یک مرتبه هم بعد از جنگ که سال ۱۳۷۴ آزاد شد. خودش روایت جالبی از آن دوران داشت: «اسیر شدم، ولی تسلیم نشدم.»
امنیت کشور مرهون سعیدزاده‌هاست

امنیت کشور مرهون سعیدزاده‌هاست

| حسن رستگارپناه
امنیت کردستان امروز مدیون مجاهدت‌ها و تلاش‌های امثال آقای سعیدزاده است. در طول چهل‌ودو سال، این قشر همواره هوشیارانه دشمن را رصد کرده و اگر امروز نمی‌توانند اسلحه به‌دست بگیرند، ولی با زبانشان فعالیت می‌کنند. همین آقای سعیدزاده در شبکه‌های مجازی به‌شدت فعال است.
کتابنامه؛ ویژه‌نامه انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب عصرهای کریسکان

کتابنامه؛ ویژه‌نامه انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کت...

به‌مناسبت «دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» و انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»، ویژه‌نامه‌ی «کتابنامه» را منتشر شد. این ویژه‌نامه شامل گفت‌وگوهایی با آقای امیر سعیدزاده راوی کتاب، خانم حمزه‌ای همسر راوی، آقای کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب، یادداشت‌های تعدادی از فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس و مروری بر سفر سال ۱۳۸۸ رهبر انقلاب به استان کردستان است.
نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»

نماهنگ | تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان...

بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است.
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»

در مراسم دهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت که با حضور جمع محدودی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت و فعالان حوزه‌ی ادبیات و هنر دفاع مقدس در شهر سنندج برگزار شد، تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «عصرهای کریسکان» منتشر شد.

کتاب «عصرهای کریسکان»، خاطرات آقای امیر سعیدزاده (سعید سردشتی) از فعالیت‌های دوران پیش از انقلاب و مجاهدت‌های دفاع مقدس تا رنج‌های اسارت در زندان‌های کومله و دموکرات است که به قلم کیانوش گلزار راغب تدوین و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب به شرح زیر است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
ـ بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد جذّاب است و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ی کتاب. با اینکه نیروهای مبارز کُردِ طرف‌دار جمهوری اسلامی را از نزدیک دیده و شناخته‌ام، آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است. نقش مادر و همسر هم حقّاً برجسته است. دلاوری و شجاعتِ راوی و خانواده‌اش ممتاز است و نیز برخی عناصر دیگر کُردی که از آنان نام برده شده است. در کنار این درخشندگی‌ها، رفتار قساوت‌آمیز و شریرانه‌ی کسان دیگری که بدروغ از زبان مردم شریف کُرد سخن میگفتند نیز بخوبی تشریح شده است. کتاب جامعی است؛ تاریخ، شرح حال، شناخت قوم کُرد، شناخت حوادث تلخ و شیرین منطقه‌ی کردی در اوایل انقلاب...
در آذر ۹۹ مطالعه شد.
 
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «عصرهای کریسکان»

بسیار جذّاب تهیّه شده است؛ هم خود سرگذشت این جوان آزاده‌ی کُرد و هم نوع نگارش صریح و کوتاه و بی‌حاشیه‌ی کتاب. آنچه از فداکاری‌های آنان در این کتاب آمده، برایم کاملاً جدید و اعجاب‌آور است.
فیلم | آزاد مرد

فیلم | آزاد مرد

راوی و نویسنده کتاب عصرهای کریسکان -«آقای امیر سعیدزاده» و «آقای کیانوش گلزار راغب»- در جریان دیدار ۱۲ بهمن سال ۹۶ جمعی از فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس با رهبر انقلاب حضور داشتند.

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR بخش‌هایی از گفت‌وگوی صمیمیانه رهبر انقلاب با راوی کتاب «عصرهای کریسکان» را در نماهنگ «آزاد مرد» منتشر میکند.
نماهنگ | مهر ایران

نماهنگ | مهر ایران

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در نماهنگ «مهر ایران»، لحظاتی از سفر به یادماندنی رهبر انقلاب اسلامی به استان کردستان در اردیبهشت هشتاد و هشت را مرور میکند.
حماسه‌ای از قوم کُرد

حماسه‌ای از قوم کُرد

| علیرضا مختارپور
مشیّت الهی بر آن قرار می‌گیرد که همچنان گوهر وجود این خانواده‌ی عزّتمند کُرد در کوره‌ی حوادث روزگار بگدازد تا ارزشهای نهفته‌ در باطن مطهّر آنان هویدا شود. هنوز مدّتی از رهایی سعید از دست ضدانقلاب نگذشته که مام رحمان، پدر سعید توسط کومله به اسارت گرفته می‌شود و شرط آزادی او یک چیز بیشتر نیست: تسلیم‌شدن سعید به کومله!
شاگرد زرنگ‌های عصر خمینی(ره)

چرا باید «عصرهای کریسکان» را خواند؟

شاگرد زرنگ‌های عصر خمینی(ره)

امیر سعیدزاده رزمنده مجاهدِ اهل تسنن از غرب ایران که برای دفاع از حق و حقیقت و وطن و شرف و عزتش، رودرروی  صدام بعثی و اعوان و انصار کومله و دموکراتش ایستاده و زندگی‌اش را گذاشته و دو بار هم اسیر شده و تازه حالا بعد از همه اینها و از دست رفتن ۸۰ درصد ریه‌اش، نه خسته شده و نه پشیمان. امیر یک سرباز واقعی است در اردوگاه نهضت خمینی.
«عصر کریسکان»، دارایی ملی ماست

«عصر کریسکان»، دارایی ملی ماست

| مرتضی سرهنگی
ادبیات هنوز به جنگ بدهکار است. نه‌تنها ادبیات، بلکه همه‌مان بدهکاریم. همه‌ی دارایی ما که نفت نیست. کتاب‌هایی مثل «عصر کریسکان» هم دارایی ملی ماست.
حساب مردم کُرد از گروهک‌ها جداست

کیانوش گلزار راغب نویسنده کتاب «عصرهای کریسکان»:

حساب مردم کُرد از گروهک‌ها جداست

| کیانوش گلزار راغب
کردستان حساسیت‌های خاص خودش را دارد، من سعی کردم تا آنجا که می‌شود منافذی که خدای‌ناکرده لطمه‌ای به یک فرد یا خانواده‌ی یک طایفه‌ای بخورد را ببندم؛ در واقع با تمام حساسیت‌ها، من سعی کردم که مردم کردستان را از گروهک‌ها و داستان را از انتقام‌گیری جدا کنم.
پا به پای همسرم همراهش بودم

سُعدا حمزه‌ای راوی کتاب «عصرهای کریسکان»:

پا به پای همسرم همراهش بودم

| سُعدا حمزه‌ای
یک ثانیه هم در خدمت‌کردن به شوهرم شک نکردم و پابه‌پایش بودم؛ چون برای مملکتم و ایشان بود. من واقعاً ایشان را تحسین می‌کنم که این‌قدر به نظام و وطنش علاقه‌مند است.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی