others/special
شهید فخری‌زاده چه ویژگی‌هایی داشت که دشمن از او میترسید؟

شهید فخری‌زاده چه ویژگی‌هایی داشت که دشمن از او میترسید؟

| عبدالحسین خسروپناه
شهید فخری‌زاده چه ویژگی داشت که دشمن چنین هزینه‌ای می‌کند تا ایشان را به شهادت برساند؟ ایشان یک شخصیت جامعی بود که سه ویژگی را با هم داشت. اوّل اینکه دانشمند هسته‌ای بود و دانش فیزیک هسته‌ای را متفکرانه می‌دانست. ویژگی دوم صفا، حالات عرفانی و ویژگی‌های اخلاقی بود و سوم، توان بسیار بالای مدیریتی بود که می‌توانست تیم‌های مختلف علمی را جمع کند و دستاوردی را به نتیجه برساند.
خودش را فدا کرد تا کشور آباد شود

روایتی از شخصیت علمی و مدیریتی شهید فخری‌زاده؛

خودش را فدا کرد تا کشور آباد شود

| سیدمحمودرضا آقامیری
دکتر فخری‌زاده یک متخصص فیزیک هسته‌ای بود و در عین حال نیازهای زمان خودش را می‌شناخت و می‌دانست در این زمان برای کارکردن باید خون داد، آبرو داد، زندگی داد و به‌عبارتی زندگی خودش را ویران کرد تا کشور خودش را آباد کند.
مجازات قطعی است

سخن‌هفته خط حزب‌الله ۲۶۵؛

مجازات قطعی است

در دستگاه محاسباتی نظام اسلامی، اقدام متقابل صرفاً به اقدام نظامی خلاصه نشده، بلکه منافع استکبار جهانی، آمریکا، رژیم صهیونیستی و اذناب آنها در منطقه را در حوزهی سیاسی، اقتصادی، علمی و حقوق  بینالمللی با چالشهای متعدد مواجه خواهد ساخت  و قانون "اقدام راهبردی برای صیانت از منافع ملت ایران و لغو تحریمها" نیز مقدمهای برای این مسیر خواهد بود.
اطلاع‌نگاشت | شهیدان علم

آشنایی با دانشمندان شهید و اهداف استکبار از ترور آنها؛

اطلاع‌نگاشت | شهیدان علم

تروریسم دولتی با همکاری سرویس‌های جاسوسی سیا و موساد در چند سال اخیر دست به ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی زده است. ابعاد این ترورها و ویژگی شاخص دانشمندان شهید بر اساس بیانات رهبر انقلاب در این اطلاع‌نگاشت مرور شده است.
 
شهریاری و علیمحمدی مجذوب او بودند

روایت دکتر طهرانچی از شخصیت علمی و مدیریتی شهید فخری‌زاده؛

شهریاری و علیمحمدی مجذوب او بودند

| محمدمهدی طهرانچی
وقتی به عرصه‌ی دفاعی کشور آمد، ویژگی‌های علمی خاصی که مهندس فخری‌زاده‌، در خودش داشت و دوستان که با مرتبه‌ی دکتری بودند و هر کدام در کار علمی خودشان سرآمد بودند مثل شهید شهریاری، شهید علیمحمدی و دیگران که مجذوب خودش کرد، نگاه علمی بود که با مدیریت توأم شده بود.
نماهنگ | شهیدِ مُحسن

نماهنگ | شهیدِ مُحسن

رهبر انقلاب در پیامی شهادت و فقدان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی جناب آقای محسن فخری‌زاده را تبریک و تسلیت گفتند. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به همین مناسبت نماهنگ «شهیدِ مُحسن» را منتشر میکند.
مقام والای شهادت پاداش الهی تلاش‌های علمی ماندگار اوست

مقام والای شهادت پاداش الهی تلاش‌های علمی ماندگار ...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام تسلیت شهادت دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید فخری‌زاده: «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.» ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
 
پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده

پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی...

دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ئی و دفاعی کشور جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاشهای علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست. دو موضوع مهم را همه‌ی دست‌اندرکاران باید به جِدّ در دستور کار قرار دهند، نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن، و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه‌ی بخشهائی که وی بدانها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه‌ی علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخشهای گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت میگویم و علو درجات او را از خداوند مسألت میکنم.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی