others/special
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

| نماهنگ |

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»



پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR نماهنگ تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب را منتشر می‌کند.
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

| عکس پوستری |

تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

تقریظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر کتاب «دختران آفتاب» عصر امروز (سه‌شنبه) در اولین همایش «حیات طیبه؛ پاسداشت هنر و ادبیات انقلاب اسلامی» رونمایی شد. پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و تصویر تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب را منتشر می‌کند.
متن تقریظ رهبر انقلاب به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی
پس از نزدیک سه سال توانستم در این روزها -ایام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها- این کتاب را بخوانم. در میان کتابهای داستانی که هدفش طرح مسائل فکری است، این بهترین کتاب از نویسنده‌ئی ایرانی است. طرح کلی داستان و  درونمایه‌های داستانی آن خوب و شیرین است. حرفها هم قوی و منطقی است.
اتفاقاً پیش از این، کتابِ: ... را خوانده‌ام. آن قویتر است. ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدةً بهره‌برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر) در این کتاب، هنر بیشتری به کار رفته است. باید ترویج شود. تنها نقطه ضعف آن ذکر مشخصات استاد فاطمه است در فصل آخر کتاب.
(روزهای نیمه‌ی خرداد ۸۷)

 
 
چهار مرحله مواجهه صحیح با مشکلات جوانان

گفت‌و‌گو با دکتر بانکی‌پور نویسنده‌ کتاب «دختران آفتاب»

چهار مرحله مواجهه صحیح با مشکلات جوانان

بیشتر از اینکه بخواهیم فکر را اصلاح کنیم، متأسفانه دنبال اصلاح رفتار بوده‌ایم. غالباً پیش‌فرض‌هایی مطرح شده که باعث می‌شود دختران ما احساس جدایی کنند و نگاه جبهه‌گیرانه داشته باشند و به همین دلیل، اصل حرف را نشنوند. ما باید ابتدا در سطح‌های اولیه پاسخ جوان‌ها را بدهیم و بعد وارد بحث‌های عمیق شویم.
خطر تبدیل خانواده به اقامتگاه مشترک

گفت‌وگو درباره آسیب‌های فرهنگی نظام خانواده

خطر تبدیل خانواده به اقامتگاه مشترک

خانواده در غرب تعاریف گوناگونی دارد. مثلاً می‌گویند اقامتگاه مشترک. آیا خانواده یک اقامتگاه مشترک است؟ خانواده نه اقامتگاه مشترک است و نه کانون پاسخ‌گویی به نیاز جنسی. متأسفانه این‌قدر معنای خانواده را توسعه می‌دهند که شامل همجنس‌گرایان و ازدواج با حیوانات هم می‌شود.
بازسازی هویت اصیل زن

گزارشی از مراسم رونمایی تقریظ رهبرانقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

بازسازی هویت اصیل زن

تقریظ امروز تقریظی است که به مسائل اجتماعی می‌پردازد. اگرچه کتاب دختران امروز، به صورت داستان نوشته شده است و قلم بسیار هنرمندانه ای دارد ولی مسئله‌ی اصلی داستان، مسائل امروز بانوان کشور است. این تقریظی که امروز صورت گرفته است به‌عنوان پاسداشت ادبیات انقلاب اسلامی «حیات طیبه» است.
بررسی اجمالی تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفتاب»

یادداشتی از آقای علی‌رضا مختارپور

بررسی اجمالی تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «دختران آفت...

در طول این کتاب ده‌ها مسأله‌ی ریز و درشت مربوط به زنان و هم‌چنین نویسندگان، متفکران و صاحب‌نظران داخلی و خارجی مورد اشاره قرار گرفته است که نویسندگان کتاب فهرست اجمالی از ۵۱ موضوع مطرح شده در ۱۴ فصل کتاب را در ۱۳ عنوان اصلی در پایان کتاب ارائه داده‌اند.
 
ماجرای نوشتن دختران آفتاب

یادداشتی از بهزاد دانشگر یکی از نویسندگان کتاب «دختران آفتاب»

ماجرای نوشتن دختران آفتاب

هرچه بیشتر خواندیم، عظمت بحث و کار برایمان روشن‌تر می‌شد. تازه می‌فهمیدیم چه ابعاد مهمی دارد این جریانات مربوط به زنان. حالا کار مدام گسترش پیدا می‌کرد. بحث‌های جدید سر باز می‌کردند. مباحث بازتر و بازتر می‌شدند. باید نشان می‌دادیم بستر حضور اجتماعی زن فقط به شاغل شدنش منتهی نمی‌شود
یک روایت معتبر از آنچه می‌بینیم

یادداشتی از محمدرضا رضایتمند یکی از نویسندگان کتاب «دختران آفتاب»

یک روایت معتبر از آنچه می‌بینیم


دختران آفتاب» اگرچه همه دخترند، ولی مخاطبشان فقط دختران نیستند؛ چراکه زبانشان دخترانه نیست، خواهرانه است. موضوع بحث «دختران آفتاب» اگرچه زن و مقام زن است، اما مخاطبش فقط زنان نیستند؛ چراکه دل «دختران آفتاب» در گرو مهر مادر است.
یک داستان بلند درباره دختران ایران

معرفی کتاب دختران آفتاب

یک داستان بلند درباره دختران ایران



بحث‌های کتاب، جواب گفت‌وگوهای تربیتی و نقدهای اجتماعی و شوخی جمع‌های خانوادگی و محفل‌های مختلط زنانه و مردانه درباره‌ی مسائل زنان است.
جنگِ پیدا؛ جنگ پنهان

زن مهمترین پاسدار سبک زندگی

جنگِ پیدا؛ جنگ پنهان


کانون همه‌ی نبردها در حوزه‌ی سبک زندگی، پیرامون عنصر خانواده شکل می‌گیرد. اهمیت سبک زندگی چنان است که آمریکایی‌ها به‌روشنی از تلاش برای تغییرش یاد می‌کنند و رهبر انقلاب از جایگاه محوری آن در آینده‌ی انقلاب اسلامی. امروز شاهد نبرد دو سبک زندگی هستیم...
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی