others/content
نسخه قابل چاپ

به گزارش شما | عبرت از فتنه 88 و توجه به مساله‌ی مصر

همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام،‌ نماز جمعه تهران به امامت ولی امر مسلمین،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.
مشاهدات و گزارش‌های شما که در قالب‌های فیلم‌، عکس، صوت، یادداشت، نوشته‌های وبلاگی و... برای ما ارسال شده است، از امروز و به مرور در این پایگاه اطلاع‌رسانی منعکس می‌شود:

عبرت از فتنه 88 و توجه به مساله‌ی مصر
ارسال کننده:
مهدی سیاهکلی
باسمه تعالی
نکته‌ی بسیار مهمی که از سخنان مقام معظم رهبری برداشت می شد، مقایسه ای بود که گویی ایشان بین فتنه 88 با قیام مصر کردند.

نخست، ایشان دلیل اصلی این قیام و حرکت را، نه مسائل اقتصادی و فقر و... بلکه مسئله‌ی اسلام و فلسطین و تحقیر شخصیت اسلامی مردم مصر عنوان فرمودند که کاملاً در تعارض با عوامل فتنه 88 بود که بیشترین چیزی که از طرف سران این قضایا عنوان می‌شد، مشکلات اقتصادی و گرانی فلان چیز و بهمان چیز بود و به عیان دیدیم که چطور این فتنه، نه تنها مشکل اسلام و فلسطین ندارند، بلکه با توهین به پرچم مقدس حضرت اباعبدالله علیه السلام و پاره کردن تصویر امام رحمه الله، و نیز با سر دادن شعار «نه غزه نه لبنان» و... ثابت کردند که درست بر خلاف این دو هدف مقدس حرکت می کنند.

ثانیاً ایشان جواب سؤالی که چه بسا در ذهن کسانی شکل گیرد را دادند که فتنه 88 هر چند به ظاهر، درد مشکلات اقتصادی را داشت، اما باید توجه داشت که کسانی که به پشتیبانی امریکا می خواهند روی کار بیایند، امریکا هرگز و هرگز نمی خواهد مسائل اقتصادی کشورهای زیر دستش به طور کامل حل شود تا همواره نیاز این کشور ها به امریکا باقی بماند. ایشان، فرمودند که مردم مصر، هر چند یکی از مقصود های فرعی اش، مشکلات اقتصادی بود که تحلیل گران غربی زیاد روی آن، مانور می دهند، اما همین مقصود فرعی هم، نشان می دهد که دولت حسنی مبارک، که از طرف امریکا پشتیبانی می شد، نمی توانست و نخواست که مشکلات مردم مصر را در طول این سی سال حل کند تا جایی که فرمودند چند صد هزار نفر از مردم مصر، در قبرستان ها زندگی می کنند، از فرط فقر.
و این جوابی بود به فریفتگانی که بدانید که کسی که نوکر امریکا باشد، هر چند الآن مشکلات اقتصادی را علم کرده است، اما خود او، پس از رسیدن به قدرت، نمی خواهد که مشکلات را حل کند و اگر هم بخواهد، نمی تواند.
اگر شما هم درباره نماز جمعه تهران، مطلبی نوشته‌اید، از اینجا ارسال كنید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی