others/content
نسخه قابل چاپ

به گزارش شما | سرمای تهران و گرمای نماز جمعه

همزمان با سالروز شهادت امام رئوف، حضرت علی بن موسی الرضا علیه‌السلام،‌ نماز جمعه تهران به امامت ولی امر مسلمین،‌ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقامه شد.
مشاهدات و گزارش‌های شما که در قالب‌های فیلم‌، عکس، صوت، یادداشت، نوشته‌های وبلاگی و... برای ما ارسال شده است، از امروز و به مرور در این پایگاه اطلاع‌رسانی منعکس می‌شود:

سرمای تهران و گرمای نماز جمعه
ارسال کننده:
ابراهیم رضایی
*از نخستین ساعات صبح جمعه دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف آن مملو از جمعیت پرشور میلیون‌ها تهرانی نمازگزار بود که برای اقامه نماز به امامت ولی امر مسلمین و شنیدن خطبه‌های روشنگرانه ایشان رهسپار دانشگاه تهران شده بودند.

*همه آمده‌اند، زن، مرد، پیر، جوان، نوجوان، کودک، روحانی، دانشجو، بازاری، فرهنگی، ورزشکار... حتی سفرای خارجی مسلمان مقیم تهران هم به پای خطبه‌های ولی امر نشسته‌اند.

*مسیرهای منتهی به محل برگزاری نماز جمعه به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی آذین بندی شده‌اند.

*«ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» و «ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند» از جمله دست نوشته‌های در دست نمازگزاران جمعه پایتخت است.

*جای سوزن انداختن هم نیست. سیل خروشان جمعیت خیابان انقلاب را به میدان حضرت ولی‌عصر (عج) و خیابان فاطمی پیوند داده است.

*در دست برخی از نمازگزاران تصاویری از رهبر فرزانه انقلاب و رئیس‌جمهور، پرچم‌های جمهوری اسلامی ایران، پرچم «یا حسین» و... دیده می‌شود.

*یکجا جمع شدن صدها هزار نمازگزار سوژه خوبی برای عکاسان رسانه‌ها فراهم کرده است.

*هوا سرد است، خیلی سرد، اما گرمای نماز جمعه آقا همچون نفس گرم امام(ره) در بهمن 57، سرمای زمستان را از یادها می‌برد.

*بسیاری از مسئولان نظام از جمله سران سه قوه در نماز جمعه پایتخت شرکت کرده‌اند. تعدادی از مسئولان ارشد دولتی نیز نماز خود را در خیابان و در کنار مردم اقامه می‌کنند. از جمله این افراد سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی است که همراه با فرزند خود در میان مردم حضور می‌یابد.

*آقا که می‌آیند برای ایراد خطبه ها، جمعیت از جا برمی خیزند و یک‌صدا فریاد می‌زنند؛ «ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر ضد ولایت فقیه»، «ابوالفضل علمدار خامنه‌ای نگه دار» و... آقا به ابراز احساسات ملت پاسخ می‌دهند.

*ولی امر مسلمین در خطبه اول از سیاستگذاری غرب برای سیطره بر خاورمیانه و توطئه‌های متعدد آنان علیه ایران، انقلاب اسلامی 57، فتنه 88، سفرهای استانی و خدمات دولتمردان سخن گفتند و خبر دادند: تا 22 بهمن کشور به بطور کامل از واردات بنزین بی نیاز می‌شود. ایشان در خطبه دوم به تفصیل در مورد خیزش ملت‌های مسلمان بویژه مصر به فارسی و عربی سخن گفتند.

*خطبه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها با تکبیر دشمن‌شکن نمازگزاران به نشانه تأیید فرمایشات ایشان قطع می‌شود.

*در میان جمعیت میلیونی نمازگزار اما عده‌ای هم هستند که اگر چه در میان جمع هستند اما نمی‌توانند نماز بخوانند از جمله مجری مراسم ومکبر نماز است، مأموران انتظامی که امنیت مراسم را برعهده دارند، نیروهای هلال احمر که سلامت بخش هستند، محافظ‌های مسئولان ارشد نظام، نیروهای فنی دست اندرکار، برخی مأموران و کارگران شهرداری و... آنها گر چه نمی‌توانند نماز بخوانند اما همراه با جمع به خطبه‌های آقا گوش فرا می‌دهند.

*نماز عصر به امات آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران اقامه شد.

*با اتمام نماز جمعه، نمازگزاران تهرانی در حمایت از خیزش اسلامی مردم منطقه بویژه مردم مصر به سمت میدان فلسطین راهپیمایی کردند. «ملت قهرمان مصر ‌آفرین آفرین»، «حزب‌الله بیدار است از دشمنان بیزار است»، «یاد امام خمینی پاینده باد رهبر ما خامنه‌ای زنده باد»، «ولایت فقیه اصل دین است، محور اتحاد مسلمین است»، «لا‌اله‌الا‌الله»، «امریکا عدوالله»، «اسرائیل عدوالله»، «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» از جمله شعارهای نمازگزاران است.

*ترافیک بعد از ظهر جمعه تهران نیز همانند نمازجمعه اش شلوغ و پر جنب و جوش است.
اگر شما هم درباره نماز جمعه تهران، مطلبی نوشته‌اید، از اینجا ارسال كنید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی