ببینید خود آقا خیلی کم غزل میگویند اما وقتی یک غزل میگویند ضربالمثل میشود. گاهی بعضی از شاعران به استقبال از شعر ایشان رفتهاند اما هیچکدام، آن شعر آقا نشده است.
«وظیفهشناسی» و «عمل مبتنی بر آن» یک واقعیت عینی و مصداقی است. یعنی مأموریت و وظایف هر کسی و هر جوانی با جوان دیگر تفاوت دارد. اما رهبر انقلاب اسلامی همزمان با وضعیت و شرایط امروز از جوانان کشورش توقع افزونتری دارد ...
در یکی از جلسات خدمت حضرت آقا رسیدم، کتاب را همراه خودم بردم تا اذن رونمایی را بگیرم. وقتی کتاب را تقدیمشان کردم، آقای قالیباف هم آنجا همراه من بودند و گفتند ایشان خانم آباد هستند. بلافاصله حضرت آقا فرمودند ...
از میان بیانات رهبر انقلاب دربارهی «جوان مؤمن انقلابی» دو محور عمده بدست میآید: آفتهایی که جوان مؤمن را تهدید میکند و مسئولیتهایی که بر عهده دارد. این دو، بهانهای برای تهیهی دو گزارش مجزا از بیانات ایشان است. اما محور اول: چه خطراتی جوان مؤمن انقلاب را تهدید میکند؟
نظارت بر حُسن اجرای سیاستهای کلی نظام، مطابق بند دوم اصل ۱۱۰ قانون اساسی بر عهدهی رهبری است. رهبر انقلاب این حق را به مجمع تشخیص مصلحت نظام دادهاند. بر اساس آییننامهی جدید، مجمع، نظارتش را با هماهنگی شورای نگهبان در یک فرایندی انجام میدهد.
دولتمردان غربی از روی واقعیتها تصمیمگیری نمیکنند، بلکه بر اساس گفتههای افرادی که حاضر نیستند واقعیت ایران را بپذیرند، تصمیم میگیرند. کسانی که هیچوقت نتیجه نگرفتند، همچنان میگویند در این راهپیماییها مردم حضور ندارند! انتخاباتها هم دموکراتیک نیست!
ترکیب نام سال ۹۳ یک چهارضلعی مفهومی را تشکیل داده است. دو ضلع از این مربع موضوعاتی کلان (اقتصاد و فرهنگ) و دو ضلع دیگر موضوعات خردتری (عزم ملی و مدیریت جهادی) است؛ با این توضیح که تحقق دو موضوع اول باید مبتنی بر دو کلیدواژهی بعدی باشد.
این باور غلط که کاملاً در نقطهی مقابل نظر رهبر انقلاب در مورد تهاجم هدفمند به نظام جمهوری اسلامی قرار میگیرد، متأسفانه نزد تعدادی از مدیران ارشد جامعهی ما دیده میشود. رهبر انقلاب از یک باغبان مثال میزنند که نهتنها باید گلها را در رشد خود آزاد بگذارد، بلکه باید ...
انقلاب اسلامی و پیشرفتهای آن یک سلب دارد و یک ایجاب. رویکرد سلبیاش در قبال فرهنگ و تمدن غرب است که داعیهی جهانیسازی دارد. اما مقاومتی که ما میکنیم نمیتواند فقط در مقابل سلب باقی بماند؛ باید در یک سنگر محکمی برویم که همان جنبهی ایجاب است.
یادم هست زمانی که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بودم و عروسکهای دارا و سارا تولید شد، در جلسهای این عروسکها به حضرت آقا عرضه شد و ایشان آنها را با لباسهای مختلف دیدند. بنده و چند نفر از دوستان فرهنگی هم در جلسه بودیم...
در ۲۰۰ سال اخیر متأثر از القای سازماندهی غلط غربی برای جامعهی ما، القاء کردند که «فرهنگ» سازمان و وزارتخانهی خاص خودش را دارد و شما کار خودت را بکن!
ما نمیخواهیم ژاپن شویم. ما میخواهم ایران اسلامی خودمان باقی بمانیم. بنابراین دقیقاً باید رصد کنیم. تا میگویند ایران اسلامی، مساوی میشود با اینکه دنیا را بگذاریم کنار! اینطور نیست، باید با سرعت رشد دنیا ...
تعریف ما از خانهی مجردی، زیست تنهای یک فرد است، بدون اینکه برای آن یک نقطهی پایانی تعریف کند. در واقع تکزیستی و زندگی مجردی، افقی غیر از زندگی در تنهایی ندارد.
لشکر خوبان اسم کتاب نیست؛ اسم لشکر شهیدمهدی باکری است. لشکر ۳۱ عاشورا هنوز هم هست. جایی در شهر تبریز پادگانی دارد و در کشاکش مأموریتهای قرارگاه حمزه ـ شمال غرب ـ حسابی فعال است.
در سال ۱۹۳۰ که نهرو دوران زندان را میگذراند درصدد برآمد از فراغت زندان استفاده کند و نامههایی برای دخترش بنویسد. این نامهها در مدتی نزدیک سه سال نوشته شد و در آنها یک دوره تاریخ جهان منعکس گشت.
ادبیات جنگ یک ادبیات انسانی است. معمولاً مردم جهان میخواهند بدانند کسانی مثل خودشان در شرایط دشواری مثل جنگ چگونه تاب آوردهاند. به همین خاطر به خواندن این آثار علاقه نشان میدهند.
بحث رهبر معظم انقلاب در مورد سبک زندگی را تبدیل به یونیفورمازیسیون نکنیم. این نکته بسیار مهم است، زیرا اصلاً یک نوع دلزدگی ایجاد خواهد کرد که همه باید یکجور بخورند و یکجور بخوابند. بحث از سبک زندگی بحث از ترجیح و انتخاب است.
اگر افرادی که کنار هم قرار میگیرند، هرکدام برای خودشان یک «من» باشند از نوع برتریطلبِ منِ عمودی، اینها مثل دو پادشاهند که در اقلیمی نمیگنجند! کار جمعی یعنی «نیممن» بودن؛ نه من بودن.
آقای شجاعی گفت که: «من کتاب شما را با یک سری از کتابهای «متون مفاخر» در جلسهای به آقا دادم. راجع به «نامیرا» گفتند که کار بسیار خوبی است؛ نگاه درستی به عاشورا دارد و جذابیت داستانی دارد...
مراسم اهدای تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی به کتاب «پایی که جا ماند»، روز دوشنبه سیزدهم شهریورماه در مؤسسهی پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی به منظور تجلیل از نویسندهی این کتاب برگزار شد.
همین که این کتاب من را ۱۶ ساله کرده، برایم کافی است. من برای همیشه در تاریخ ۱۶ ساله ماندهام. این پاداشی است که ادبیات جنگ و اسارت به من داده است. به بچهام گفتم یک روز ۶۰ ساله و ۷۰ ساله میشوی اما من که پدر تو هستم، ۱۶ ساله میمانم.
یکی از نمونههایی که ایشان اهدا کردهاند، قرآنی منسوب به خط امام حسین(علیهالسلام) است. این قرآن در ۱۵ یا ۱۶ صفحه است و بخشهای مهمی از قرآن را شامل میشود. عبارت «کَتَبه حسین بن علی» در انتهای این قرآن قید شده است.
یکی از مسائل مهمی که تمام احیاگران بر آن تکیه کردهاند، مسألهی شعور و در پی آن شعر است. آن آتشی که در نای مولاناست، آن آتشی که وحشی بافقی دربارهی آن گفته: «الهی سینهای ده آتشافروز»، همان شعور است. آن آتش و آن نیرویی که در انسانها به وجود میآید در جهت حرکت به سوی تکامل، چیزی جز شعور نیست.
باید مراقب بود تا چنین ویروسهای خطرناکی در بدنه و ساختار جمهوری اسلامی ایران رسوخ نکنند. بیمار را تا بشود با واکسن مصونیت میبخشند، اما اگر نشد و مرض ریشه دواند، به ناچار از روشهای دیگر استفاده میکنند.
این فراز کوتاه 5 دقیقهای رهبر انقلاب تنها در پانصد واژه روشنترین تصویر از پاکستان را ارایه کرد. اصل ماجرای سیل را گفت. به علل طبیعیاش که خشم رود عظیم سند باشد اشاره کرد و...