others/special
بیانات در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی

بیانات در دیدار خانواده آیت‌الله مصباح یزدی

مرحوم آقای مصباح (رضوان ‌الله ‌علیه) یک خصوصیّات منحصربه‌‌فردی داشتند که من در مجموعه‌ی فضلای برجسته‌ی قم که از قدیم می‌شناختیم، و حالا هم  بحمدالله برکات بعضی‌شان ادامه دارد، نگاه میکنم، جامع این خصوصیّات را کسی مثل مرحوم آقای مصباح مشاهده نمیکنم؛ علم فراوان، فکر خوب و نوآور، بیان رسا و واضح، انگیزه‌ی تمام‌نشدنی و بی‌نظیر، خلقیّات و رفتارهای شایسته و برجسته، سلوک و معرفت و توجّه معنوی و مانند اینها؛ مجموع اینها را واقعاً انسان نمیتواند پیدا کند. اینها در آقای مصباح جمع بود.
بر مدار حق

گفتگو با حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی مصباح یزدی

بر مدار حق

|حجت‌الاسلام مجتبی مصباح یزدی
حمایت آیت‌الله مصباح از انقلاب اسلامی به خاطر باور به حقانیت انقلاب بود. اینکه از ابتدا و قبل از جریان نهضت با آن جریان اصیل انقلاب همراهی کردند و تا آخر هم بر همان مسیر استوار باقی بودند به خاطر همین بود که همراهی از روی عقیده بود نه به خاطر منافع زودگذر و متغیر.
استاد تبدیل تهدید به فرصت در حوزه اندیشه

گفت‌وگو با شاگرد برجسته آیت‌الله مصباح یزدی

استاد تبدیل تهدید به فرصت در حوزه اندیشه

|حجت‌الاسلام احمدحسین شریفی
آخرین مرحله‌ی مواجهه‌ی آیت‌الله مصباح با آراء معارض و اندیشه‌های مخالف این بود که این‌ها را فرصتی برای تعمیق معارف اسلامی می‌دید؛ یعنی تا این مرحله که آن رأی را و آن ایده را رد کرده و کنار زده پیش می‌رفت؛ اما حالا اصل مسئله چیست. این را یک فرصتی می‌دانست برای تبیین اندیشه‌ی اسلامی در آن قالب رد شبهه.
سخن‌نگاشت | استاد فکر

سخن‌نگاشت | استاد فکر

رسانه KHAMENEI.IR در مجموعه سخن‌نگاشت «استاد فکر»، برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب درباره ابعاد شخصیت آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی را مرور میکند.
 
حکیم مجاهد و انقلابی

گزیده‌ای از بیانات رهبرانقلاب درباره مرحوم آیت‌الله مصباح یزدی

حکیم مجاهد و انقلابی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام تسلیت در پی درگذشت آیت‌الله مصباح یزدی فرمودند:
«با تأسف و تأثر فراوان خبر درگذشت عالم ربانی، فقیه و حکیم مجاهد، آیةالله آقای حاج شیخ محمدتقی مصباح یزدی را دریافت کردم. این، خسارتی برای حوزه‌ی علمیه و حوزه‌ی معارف اسلامی است.»
رسانه KHAMENEI.IR به‌مناسبت سالگرد رحلتِ عالم ربانی آیت‌الله مصباح یزدی در مطلب پیش‌رو گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب درباره‌ی شخصیت، اندیشه و آثارِ ایشان را بازخوانی می‌کند.
نماهنگ | علامه انقلابی

نماهنگ | علامه انقلابی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: «بزرگداشت جناب آقای مصباح یکی از واجبات کارهای حوزه و روحانیّت و ماها و همه است و بزرگداشت ایشان به معنای زنده نگه داشتن جهت‌گیری ایشان و راه ایشان است.» ۱۴۰۱/۱۰/۵
رسانه KHAMENEI.IR براساس این بخش از بیانات رهبر انقلاب، نماهنگ «علامه انقلابی» را منتشر میکند.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی