others/special
دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب

دیدار نخست‌وزیر عراق با رهبر انقلاب

| رهبر انقلاب اسلامی
ایران درخصوص روابط عراق با آمریکا دخالتی نمیکند اما انتظار دارد که دوستان عراقی، آمریکا را بشناسند و بدانند که حضور آمریکا در هر کشوری منشأ فساد، خرابی و ویرانی است.
اداره‌ی عراق به مردم عراق مربوط می‌شود

بررسی روابط ایران و عراق با تحلیل یک دیدار مهم

اداره‌ی عراق به مردم عراق مربوط می‌شود

| سعدالله زارعی
لحن صحبت رهبر انقلاب در بخش اوّل دیدار که در مورد عراق و عراقی‌ها و نخست‌وزیر عراق بود بسیار نرم بود، امّا بحث به آمریکا که رسید، لحن ایشان تغییر کرد و با قاطعیت فرمودند ما از کسانی که خون مهمان شما را در عراق بر زمین ریختند، نخواهیم گذشت و آن‌ها را تعقیب می‌کنیم.
اطلاع‌نگاشت | عراق مستقل و قوی

اطلاع‌نگاشت | عراق مستقل و قوی

روابط ایران و عراق به دلیل اشتراکات فراوان مذهبی و فرهنگی از استحکام بالایی برخوردار است. از نگاه رهبرانقلاب منافع و اقتدار منطقه‌ای عراق مسئله مهم در این روابط دو جانبه است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای رسیدن عراق به جایگاه مطلوب خود نکات فراوانی را در دیدار با مسئولان عراقی مطرح کرده‌اند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مهم‌ترین نکات مطرح شده در این دیدارها در سالهای ۸۴ تا ۹۹ را در اطلاع‌نگاشت «عراق مستقل و مقتدر» مرور میکند.
 
اخراج آمریکا از منطقه قطعی است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق:

اخراج آمریکا از منطقه قطعی است

| ایرج مسجدی
جمهوری اسلامی در راستای سیاست همیشگی خود، این نکته را به‌صراحت اعلام کرده است که پایگاه‌های نظامی آمریکا و غیر آمریکا در منطقه هیچ‌گونه نفعی برای کشورها ندارند. آن‌ها خودشان حامیان اصلی تروریست‌ها هستند. بنابراین مبارزه‌ی با تروریسم و دفاع از این کشورها جایگاهی واقعی در نگاه آمریکایی‌ها ندارد.
آمریکایی‌ها دیگر در امان نخواهند بود

سفیر پیشین جمهوری اسلامی در عراق:

آمریکایی‌ها دیگر در امان نخواهند بود

| حسن کاظمی قمی
آمریکا دیگر در امان نخواهد بود و انتقام سخت تمام نشده است. این خون از آن خون‌هایی نیست که به‌فراموشی سپرده شود. اگر آمریکایی‌ها بخواهند سرکشی کنند و به مصوبه‌ی پارلمان عراق توجه نکنند، وظیفه‌ی مقاومت است که این‌ها را بیرون بیندازد.
اطلاع‌نگاشت | عراق مستقل و قوی

اطلاع‌نگاشت | عراق مستقل و قوی

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر عراق (۱۳۹۹/۰۴/۳۱) به مؤلفه‌هایی برای عزت و اقتدار عراق اشاره کردند که پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR این موارد را مرور میکند.
 
روایت مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب از دیدار نخست‌وزیر عراق

در گفتگو با KHAMENEI.IR مطرح شد؛

روایت مشاور بین‌الملل رهبر انقلاب از دیدار نخست‌وز...

| دکتر علی‌اکبر ولایتی
پس از سرنگونی دیکتاتوری صدام حسین، معمولاً نخست‌وزیران عراق اولین سفر خود را به ایران انجام داده‌اند و اولین سفر آقای مصطفی الکاظمی نیز پس از انتخاب به ایران انجام شد. آقای مصطفی الکاظمی در ابتدای دیدار و در نهایت احترام با کلمه‌ی «قائد» حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را خطاب قرار دادند و این نشان دهنده‌‌ی موقعیت رهبر انقلاب اسلامی در بین کشورهای دوست و متحد منطقه‌ای ایران است.
نماهنگ | مروری بر دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب

نماهنگ | مروری بر دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انق...

| نماهنگ
مروری بر دیدار نخست وزیر عراق با رهبر انقلاب
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی