others/special
دغدغه احیای هویت مکتوب

درباره اهتمام رهبر انقلاب به حفظ نسخ خطی

دغدغه احیای هویت مکتوب

یکی از نمونه‌هایی که ایشان اهدا کرده‌اند، قرآنی منسوب به خط امام حسین(علیه‌السلام) است. این قرآن در ۱۵ یا ۱۶ صفحه است و بخش‌های مهمی از قرآن را شامل می‌شود. عبارت «کَتَبه حسین‌ بن‌ علی» در انتهای این قرآن قید شده است.
جزئیاتی از ۶ کتاب آیت‌الله خامنه‌ای در دوران مبارزه

جزئیاتی از ۶ کتاب آیت‌الله خامنه‌ای در دوران مبارز...

در بررسی مکتوبات و سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای می‌توان چهار دوره‌ی زمانی را در نظر گرفت. دوره‌ی اول این مکتوبات مربوط به دوران مبارزات است. دوره‌ی دوم از هنگام پیروزی انقلاب تا شروع کار ایشان در مسند ریاست‌جمهوری را شامل می‌شود. دوره‌ی سوم ...
مسلمانان هندوستان و استعمار انگلستان

کتابی از حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

مسلمانان هندوستان و استعمار انگلستان

این کتاب حدود پنج سال پس از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ و در شرایطی که گروه‌های مبارزی پدید آمده و برخی متلاشی و دستگیر شده بودند و برخی دیگر در تدارک بارورتر کردن فکر و برنامه خود برای آینده بودند، به رشته‌ی تحریر در آمده است.
هیچ ادعایی نداریم

گفت‌وگو با راوی و نویسنده کتاب «نورالدین پسر ایران»

هیچ ادعایی نداریم

بنابراین ترسی که نورالدین به آن اشاره می‌کند، اصلاً ترس مذمومی نیست و اتفاقاً خوب است که گفته شود. در جنگ غواصی می‌آید و آموزش می‌بیند، ولی در آن لحظه‌ی آخر می‌گوید من نمی‌توانم بیایم. یا فرمانده‌ای که در هنگامه‌ی عمل به صحنه نمی‌آید.
پنج «باید» حوزه‌ی کتاب در سال ۹۱

پنج «باید» حوزه‌ی کتاب در سال ۹۱

توسعه فضای کتابخوانی. برنامه‌ریزی دقیق و تعیین اهداف سالانه. برطرف کردن موانعی از قبیل گرانی کاغذ و مشکلات کارخانه‌های کاغذ. ترجمه و توزیع تولیدات خوب در سطح بین‌المللی. ساماندهی توزیع و ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب.
تصویر جدیدی از رهبر انقلاب در کتابخانه شخصی‌شان

تصویر جدیدی از رهبر انقلاب در کتابخانه شخصی‌شان

پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (KHAMENEI.IR) به مناسبت افتتاح صفحه‌ی کتاب، تصویر جدیدی را از رهبر معظم انقلاب در کتابخانه‌ی شخصی‌شان منتشر کرد.
برای دریافت این عکس با اندازه اصلی (دوازده مگابایت) روی آن کلیک کنید.
 
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی