others/content
نسخه قابل چاپ

جستار

برای «تحلیل گفتمان» مناسب‌ترین ابزار واژه است. بدین منظور و برای انجام یک پژوهش قابل توسعه و چند وجهی در گفتمان رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه‌ای ـ مدظله‌العالی ـ یک بانک واژگانی از کلمات و اصطلاحات کاربردی و بنیادین استخراج شده است.

هر کدام از این مفاهیم بنیادین، افق علمی - رسانه‌ای جدیدی را به روی جامعه اسلامی گشوده و خط‌مشی‌های اساسی و راهبردی را برای عموم مردم و خصوصاً قشر نخبه و مسئولین ترسیم خواهد نمود.

 هدف اصلی ایجاد «جستار» بازیابی و انتشار تازه‌ای از مفاهیم بنیادینی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در طی سالیان، به تولید و یا بازتولید آن‌ها پرداخته است.

 این پژوهش در حال تکمیل شدن است و دامنه جستجو و تحقیق جستار «بیانات، پیام‌ها و نامه‌ها»ی رهبر انقلاب است. همچنین نمودار تحلیلی هر کلیدواژه از میان فیش‌های تهیه شده ترسیم شده و هم‌راستا با آن، رصدی رسانه‌ای بر مطبوعات چاپی و برخط (آنلاین) صورت گرفته است.

مخاطب:
پژوهشگران، دانشجویان و همه کسانی که خواهان درک بیشتر سیر اندیشه‌ای معظم له، تأثیر ایشان بر فضای اندیشه‌ای و رسانه‌ای کشور و هم‌چنین گفتمان انقلاب اسلامی هستند، مخاطبان اصلی جستار محسوب می‌شوند.

بخش‌های فعال:
فیش‌های مدخل ـ نمودار تحلیلی ـ مقالات.

متن کامل معرفی «جستار» را از اینجا بخوانید.
در اين رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی