others/content
نسخه قابل چاپ

فرمانده نیروی هوایی ارتش

قرارگاه‌های دانش‌بنیان هوافضا و هوش مصنوعی در نیروی هوایی تشکیل شده است

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، فرمانده کل قوا در ابتدای دیدار جمعی از فرماندهان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش با اشاره به گزارش‌ فرمانده نیروی هوایی ارتش، فرمودند: «این گزارشهایی هم که دادند، گزارشهای بسیار باارزشی است. هر یک‌یک اینها دارای ارزش است؛ هم ارزش عملیّاتی، هم ارزش آبرویی. این‌جور کارها آبرو بخشیدن به ارتش و آبرو بخشیدن به کلّ نظام جمهوری اسلامی است؛ این چیزها نبود؛ اینها را جوانهای ما، شماها در نیرو و در ارتش راه انداختید.» ۱۴۰۱/۱۱/۱۹
رسانه  KHAMENEI.IR در ادامه متن گزارش ارائه شده توسط امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی، فرمانده نیروی هوایی ارتش را منتشر میکند.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بسم الله قاصم الجبارین.

با درود فراوان بر پیامبر اکرم و خاندان عصمت ایشان و با عرض سلام به محضر حضرتعالی. در سالگرد تغییر حرکت ملت ایران از وابستگی به استقلال خواهی در این تجدید عهد سربازی که روح بلند امام عزیز و یاران شهیدش را حاضر و ناظر می‌دانیم به عنوان درس آموختگان مکتب عاشورا پیمان می‌بندیم که در بزنگاه اقدام بهنگام ذوالفقار اراده‌ی ولی امر و ملت بزرگ ایران باشیم ان‌شاءالله.

ای امام عزیز در حالی که دشمن در جنگ ترکیبی و تغییر واقعیت‌ها به هدف قرار دادن نقاط امیدبخش روی آورده است گزارشی از تولیدات امیدآفرین و اقدامات اثربخش صورت گرفته طی یک سال اخیر را به استحضار می‌رسانم.

تشکیل قرارگاه‌های دانش‌بنیان از جمله هوافضا، هوش مصنوعی، جنگال و جنگ‌های ترکیبی با نشان‌یابی نخبگان داخل نیرو و جذب و استخدام نخبگان دانشگاهی با هدف تبدیل شدن به نیروی هوایی دانشمند طراز نظام اسلامی. طراحی و ساخت موتورهای توربینی و پیستونی. دستیابی به فناوری تولید انواع فیوزهای هوشمند تسلیحات هواپایه با قابلیت شمارش لایه‌های سخت و صدور فرمان در نقطه‌ی هدف. 

ارتقاء ۳۳ درصدی ناوگان پهپادی نهاجا در سال جاری در تعامل هم‌افزا با صنایع وزارت دفاع. طراحی و ساخت شبیه‌‌ساز هواپیمای اف ۱۴ مجهز به سامانه‌ی تاکتیک. طراحی و ساخت شبیه‌ساز برج مراقبت پرواز، تولید و تست میدانی نمونه‌ی بومی باریر، برای مهار اضطراری هواپیما بر روی باند. طراحی و ساخت انواع اخلال‌گرهای راداری و رادیویی هواپایه و زمین‌پایه با بهره‌برداری از کلیه‌ی ظرفیت‌های شبکه‌ی دفاعی کشور. پایش، شنود و رصد ماهواره‌های تصویربرداری.

بازآماد ۲۹ فروند انواع هواپیما و تعمیر ۸۵ فروند موتور هواپیما با رشد ۱۱ درصدی تولید اقلام گلوگاهی. انجام بیش از ۱۱ هزار نوبت پرواز باسرنشین و بدون سرنشین در بخشهای عملیاتی تاکتیکی و پشتیبانی. و قریب به ۱۱ هزار نوبت پرواز با انواع شبیه سازهای پروازی در بخش آموزش. همکاری نزدیک با سایر سازمان‌های نیروهای مسلح و همچنین سازمان‌های امدادی در حوادث طبیعی برای انتقال اقلام امدادی به مناطق مختلف کشور عزیزمان از جمله خوی، یزد، سیستان و بلوچستان و جزیره‌ی بوموسی و انتقال کمک‌های بشردوستانه به کشورهای افغانستان، ترکیه و سوریه.

انجام ۲۳۰ نوبت پرواز در خارج از اف آی آر و همچنین سوخت‌گیری هوایی بر فراز خلیج همیشه فارس با هدف بی‌اثر کردن تهدیدات رژیم جعلی صهیونیستی و تثبیت سیادت هوایی ایران عزیز در منطقه‌ی غرب آسیا. مهارت محور نمودن آموزش‌ها با راه‌اندازی دانشکده‌ی جنگ الکترونیک در دانشگاه هوایی شهید ستاری و آموزشکده‌ی تخصصی جنگ الکترونیک در فرماندهی آموزش تخصص‌های شهید خضرائی به عنوان مرجع آموزش جنگال افسران و هنرآموزان ارتش جمهوری اسلامی ایران.

ای رهبر آزاده در آستانه‌ی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی سربازان شما در دو نیروی هوایی و پدافند هوایی به عنوان زرهی در هم تنیده آماده‌اند تحت فرماندهی حضرتعالی همچون پیشکسوتان غیرتمند خود از میدان سنجش عمارها سربلند بیرون بیایند ان‌شاءالله.

در پایان استدعا دارم در صورت اراده جمع حاضر را از بیانات و رهنمودهای خویش بهره‌مند فرمایید. والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته.
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی