| محمدرضا پورابراهیمی اهمیت موضوع در این است که شاخص مهم ارزیابی اقتصاد هر کشور، نرخ رشد آن است. عملکرد دهه گذشته با شاخصها و اعداد کاملاً مشخص است. در دهه گذشته، تقریباً نرخ رشد اقتصادی صفر است و با هشت درصدی که در قانون برنامه ششم توسعه (۱۳۹۶-۱۴۰۰) هدفگذاری کرده بودیم، بسیار فاصله دارد.
یکی از پیشنهادات ما تشکیل بزرگترین شرکت مخاطرهپذیر است که خلأ آن در کشور مشهود است. با توجه به نیاز معاونت علمی و فناوری برای تأمین مالی پروژههای پرخطر، عملیاتی شدن این ساختار یکی از خلأهای حوزه فناوری در کشور را پوشش میدهد.
تفاوت عمده چالشهای اقتصادی دهه ۹۰ نسبت به دهه گذشته، وجود عوامل خارجی مثل تحریمها، تصمیمگیریهای غلط سیاستمداران و مدیران اجرایی کشور در کنار عوامل ساختاری قدیمی در حوزه اقتصادی کشور است.
| محمدرضا پورابراهیمی دو رویکرد در کشور برای گشایش اقتصادی وجود دارد: رفع تحریم یا خنثیکردن تحریم. برای اینکه بتوانیم بر مشکلات اقتصادی فائق بیاییم، هیچ راهی جز خنثیسازی نداریم و با اتکا به توانمندیهای داخلی میتوانیم ابزاری قدرتمند برای رفع تحریمها فراهم کنیم.
| محمدرضا پورابراهیمی در مجلس جدید چند اولویت را در دستور کار کمیسیون اقتصادی بهعنوان ثقل تصمیمات اقتصادی قرار دادیم: اصلاح ساختار بودجه، تحول در ساختار نظام مالیاتی، ساماندهی مسکن، دیپلماسی اقتصادی در عرصهی تجارت و موضوع تولید...
آقای دکتر محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتوگویی تفصیلی به بررسی نقش مجلس در تحقق رونق تولید پرداخته است. از نظر وی اصلاحات ساختاری و قانونی «نظام مالیاتی»، «نظام بانکی» و «نظام بیمهای»، سهگام اصلی است که قوه مقننه باید آن را بپیماید.
رهبر انقلاب، در هشتم اردیبهشتماه، در جلسهای محرمانه با مسئولان سه قوه، بر ضرورت تشکیل این اتاق جنگ اقتصادی تأکید کرده بودند. در آن جلسه، رهبر انقلاب مطرح کردند که رییسجمهور و قوهی مجریه، مسئول شورای هماهنگی اقتصادی قوا هستند، به همین دلیل دبیر آن از سوی رئیسجمهور انتخاب شد...
لطفا به منظور مشاهده بهتر سایت و مرور ایمن در اینترنت ، مرورگر خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید
یا از دیگر مرورگرها استفاده کنید.