نهضت امام خمینی(ره) با تکیه بر عنصر تبیین و بدون استفاده از حرکتهای مسلّحانه توانست رژیم تا دندان مسلّح ستمشاهی را به زیر آورد و به پیروزی برسد. همچنین پایداری و مانایی انقلاب اسلامی نیز با بهره گرفتن از عنصر تبیین بوده است.
حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۵۲ شمسی در مسجد کرامت مشهد، به اقامهی نماز و برگزاری جلسات مختلف معارفی اشتغال داشتند. شبها پس از نماز عشاء، آیاتی از قرآن و احادیث اهلبیت شرح میکردند. بهمن آن سال به شرح حدیثی پرداختند که مفهوم صبر را ذیل آن تفسیر کردند...
| حجتالاسلام سعید صلح میرزایی اولین اقدامی که در اسناد درباره حضرت آیتالله خامنهای درخصوص فلسطین ثبت شده، مربوط به سال ۴۲ و بعد از اتفاقات فیضیه است که پیامی را از طرف امام (ره) درباره لزوم مبارزه با صهیونیزم به علمای مشهد منتقل میکنند. دومین اقدام ثبت شده در یک سخنرانی در مسجد الجواد تهران در سال ۴۸ بوده و سومین اقدام هم به سال ۵۱ برمیگردد و جلسات تفسیر ایشان در مسجد امام حسن علیهالسلام.
«اهداف انقلاب را با دید روشن، با فکر باز، با اندیشهی عمیق، در شعر» بگنجانند و «آن را با صدای خوش، با لحن خوش، با شیوههای هنری در جلسه القا» کنند. و یقین بدانند که «این در حرکت عظیم ملّت ایران بلکه در حرکت اسلامی و امّت اسلامی تأثیر بسیار عمیقی خواهد داشت.» ...
|حجتالاسلام صلح میرزایی چنانچه تعریف درست و جامعی از «مؤمن انقلابی» ارائه نشود، ممکن است کجفهمیهایی ایجاد شود. بهترین منبع برای یافتن تعریف صحیح که قاعدتاً با استقصای ویژگیهای انقلابی به دست میآید، مراجعه به بیانات حضرت امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی است.
بارها از آیتالله شاهرودی شنیدم که میگفت «ما نباید حوزه را خلاصه بکنیم در تعلیم و تعلم؛ بلکه حوزه و حوزویان باید نقش تدوینگری، نقش بیدارگری، نقش مطالبهگری، نقش احیاگری و نقش اقامهی حکمالله و حفظ نظام اسلامی و تقویت نظام اسلامی را در کنار ...
یکی از روشهای انتقال معارف اسلامی، استفاده از زبان دعا است و ما این روش را مرهون حضرت امام زینالعابدین (علیهالسّلام) هستیم. رهبر انقلاب اسلامی نیز از این روش برای منتقل کردن معارف به مخاطب و تهییج او برای اقدام متناسب با اجابت ...
حاج حسن آقا مبارزهی با رژیم را در سایهی مبارزهی فرهنگی میدید و اصل فعّالیّتش چاپ و پخش کتب ممنوعه بود که از سوی انقلابیّون به او داده میشد. او با حضرات آیات طالقانی، خامنهای، ربّانی شیرازی و علما و مبارزان دیگر مرتبط بود. با آنکه بسیاری از مسئولان نظام به او ارادت داشتند امّا برای خود به دنبال مقام یا مال نبود و همیشه زاهدانه زندگی کرد و حتی هیچگاه خانهی ملکی نداشت. بسیار اهل سکوت بود و هیچگاه تن به مصاحبه و ثبت خاطرات نداد.
خون دلی که لعل شد، اگرچه که شبیه کتاب خاطرات و داستان است امّا سرشار است از حکمتها، درسها و عبرتها. به تناسب هر واقعه و حادثه، درسها و عبرتهای مرتبط برای مخاطب شرح داده میشود و از این رو میتوان کتاب، را حکمتنامه دانست.
لطفا به منظور مشاهده بهتر سایت و مرور ایمن در اینترنت ، مرورگر خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید
یا از دیگر مرورگرها استفاده کنید.