others/content
نسخه قابل چاپ

گزارش روزانه از اخبار بیداری اسلامی/15

بحران اسرائیل پس از روز نکبت / گزارش روز پانزدهم

نگاهی به اخبار خاورمیانه در روز سه‌شنبه 27 اردیبهشت 1390
بازتاب‌ها از تظاهرات ضد صهیونیستی روز نکبت همچنان ادامه دارد. این تظاهرات به قدری برای رژیم اشغالگر قدس نگران‌کننده بود که حتی مقامات این رژیم نیز نتوانستند آن را پنهان کنند. نگاهی داریم به اخبار سه‌شنبه خاورمیانه:

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بحران اسرائیل پس از نکبت
مؤسسه تحلیلی استرتفور نوشت: رژیم صهیونیستی با وقایع روز نکبت، وارد فاز جدیدی از بحران‌های بین‌المللی شد. به عقیده این مؤسسه، تظاهرات گسترده روز نکبت نه تنها یک شکست و بحران سیاسی برای اسرائیل بود بلکه ضعف نیروهای امنیتی این رژیم را نیز آشکار کرد. استرتفور تأکید کرد که علاوه بر این بحران، رژیم صهیونیستی باید با عواقب بیداری اسلامی دست و پنجه نرم کند. دن مریدور، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی گفت که یک تغییر در حال رخ دادن است و ما آماده آن نیستیم. اهود باراک، وزیر دفاع این رژیم نیز از به گسترش این تظاهرات در آینده، نه تنها در مرزهای اسرائیل بلکه در دیگر نقاط اشاره کرد. باراک اذعان داشته که این اقدامات، رژیم صهیونیستی را به شدت تحت فشار قرار خواهد داد. باراک تأیید کرد که وقایع روز نکبت، تنها آغاز سلسله وقایعی علیه اسرائیل بود. استرتفور با بیان این‌که باید منتظر آغاز انتفاضه سوم بود، وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی را بحرانی و نامعلوم خواند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif تمجید قطر از موضع ایران
شیخ حمد بن‌خلیفه آل‌ثانی، امیر قطر، در دیدار با محمدرضا شیبانی، معاون امور خاورمیانه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، نقش ایران در حمایت از بیداری اسلامی را ستود. به گفته امیر قطر، موضع ایران در قبال تحولات جهان عرب، مناسب بود.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif مبارک، چهار میلیون دلار از میلیاردها دلار را پس داد
سوزان مبارک، همسر دیکتاتور سابق مصر پذیرفت تا کلیه دارایی خود را به دولت فعلی مصر بازگرداند. این اقدام موجب آزادی خانم مبارک شد. سوزان مبارک و همسرش به اتهام سوءاستفاده از قدرت و فساد مالی در بازداشت به سر می‌بردند. خانم مبارک هفتاد ساله، املاک و دارایی‌های خود به ارزش حدودی چهار میلیون دلار را تحویل دولت مصر داد. هنوز مشخص نیست وی با این وجود،‌ محاکمه خواهد شد یا خیر. دادستان مصر گفت که خانم مبارک میلیون‌ها دلار در حساب بانکی خود در مصر داشته و مالک یک ویلا بوده که خود و همسرش در آن زندگی می‌کردند. از میزان دارایی‌های مبارک‌ها در خارج از مصر، اطلاع دقیقی در دست نیست. برخی برآوردها این رقم را میلیاردها دلار می‌دانند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif یمن هر روز درگیر تظاهرات است
خبرگزاری‌های غربی اعلام کرده‌اند که دست‌کم ۱۵۰ تن در جریان تظاهرات سه ماه گذشته در یمن، به دست نیروهای علی‌عبدالله صالح کشته شده‌اند. علی‌عبدالله صالح، رئیس‌جمهور یمن است که مقابل تظاهرات گسترده مردم که خواستار خروج وی از قدرت هستند، مقاومت کرده و دست به سرکوب گسترده زده است. صالح حتی با پیشنهادات سیاسی برای ترک قدرت نیز مخالفت کرده است؛ پیشنهاداتی که مردم یمن آن را راه فرار صالح و نه عادلانه دانسته بودند. به نوشته آسوشیتدپرس، تظاهرات در سرتاسر یمن ادامه دارد و صدها معترض به‌وسیله نیروهای امنیتی مجروح می‌شوند.
در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی