others/content
نسخه قابل چاپ

گزارش روزانه از اخبار بیداری اسلامی

فارن‌افرز: آمریکا باید با «اسلام سیاسی» کنار بیاید / گزارش روز چهارم

نگاهی به اخبار خاورمیانه در روز چهارشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰
  
در حالی نتایج نظرسنجی در مورد حمایت پائین افکار عمومی غرب از حمله به لیبی منتشر شده که نشریه فارن‌افرز در مقاله‌ای به نقش اسلام در قیام ملت‌های منطقه اذعان داشته و احتمال تشکیل دولت‌های اسلامی را نیز رد نکرده است. نگاهی داریم به خلاصه این اخبار و دیگر اخبار بیداری اسلامی خاورمیانه در روز گذشته:
 
https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif آمریکا باید با «اسلام سیاسی» کنار بیاید
نشریه فارن‌افرز در شماره جدید خود نوشته آمریکا برای سال‌ها به دنبال ایجاد تغییر دل‌خواه خود در خاورمیانه بود اما از احتمال قدرت‌گیری اسلام‌گرایان می‌ترسید، اما اکنون چاره‌ای ندارد. به عقیده این نشریه وابسته به شورای سیاست‌خارجی آمریکا، آمریکا اکنون دیکتاتورهای وابسته به خود در منطقه را از دست داده و اگر نتیجه واقعا برآمده از خواست مردم باشد و دموکراتیک، قطعا آمریکا شاهد حضور پررنگ نیروهای سیاسی مسلمان و اسلام‌گرا خواهد بود. این نشریه به دولت آمریکا توصیه کرده تا «یاد بگیرد چگونه با اسلام سیاسی کنار بیاید.» فارن‌افرز در عین حال می‌افزاید اسلام‌گرایان در جهان عرب با آن‌چه که آمریکا می‌خواهد،‌متفاوت است: جهان عرب مستقل و مقتدر.
 
https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif مخالفت افکار عمومی با دخالت غرب در لیبی
نظرسنجی روزنامه فایننشال‌تایمز از افکار عمومی شش کشور درگیر حمله به لیبی (جمعیت نمونه ۶ هزار و ۲۴۱ نفر) حاکی از نارضایتی مردم این کشورها از آن‌چه که «دخالت بشردوستانه در لیبی» خوانده شده، است. ۳۷درصد آمریکایی‌ها و ۴۹درصد ایتالیایی‌ها، مخالف کمک‌های سنگین دولت‌مردان‌شان به حمله به لیبی هستند. پیش از این، روزنامه کوئرا دلاسرا ایتالیا نیز از مخالفت بالغ بر ۷۰ درصد افکار عمومی ایتالیا با حمله به لیبی خبر داده بود. همزمان با انتشار نتایج این نظرسنجی، دولت لیبی بار دیگر تاکید کرده که حاضر به پذیرش آتش‌بس خواهد بود و از ناتو خواست تا حملات خود را متوقف کند. این درخواست در حالی مطرح می‌شود که انگیزه اصلی حمله به لیبی، نه حمایت از مردم لیبی در مقابل سرهنگ قذافی بلکه دستیابی به منابع نفت آن است. دبیرکل ناتو نیز اعلام کرده برکناری قذافی از قدرت، هدف ناتو نیست بلکه به دنبال حفاظت از شهروندان لیبی است. این ادعا در حالی است که تا به امروز، ناتو بارها «اشتباها» باعث کشته شدن غیرنظامیان و معترضان لیبیایی شده است.
 
https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif بحرین: ۴۷ پزشک محاکمه می‌شوند
دولت بحرین، در حالی اعلام کرده که ۴۷ نیروی درمانی را به اتهام «آسیب رساندن به معترضان» محاکمه می‌کند که پیش از این با درمان معترضان مقابله کرده و برای آن منع وضع کرده بود. گزارش‌های منتشره در رسانه‌ها نشان می‌دهد که  نیروهای دولت بحرین به یک بیمارستان حمله کرده و به ضرب و شتم بیماران، معترضان مجروح و کارکنان بیمارستان پرداخته‌اند.  سرکوب گسترده بوسیله نیروهای امنیتی بحرین در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای موسوم به شورای همکاری کشورهای خلیج فارس شامل نیروهای عربستان سعودی نیز در سرکوب اعتراضات مردم بحرین مشارکت می‌کنند.
 
https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif تاکید بر نقش پراهمیت جمهوری اسلامی ایران
سلطان قابوس بن‌سعید عمان در دیدار با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مسقط گفت ایران به دنبال اشاعه صلح و امنیت در خاورمیانه است. سلطان قابوس در ادامه، روابط دو کشور را باعث تامین منافع طرفین و هم‌چنین منطقه دانسته است.
 
https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif نگرانی رژیم صهیونیستی از متحد شدن فتح و حماس
یوان دسکین، رئیس سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادعا کرده وحدت فلسطینیان تا سال‌ها رخ نخواهد داد و آشتی ملی پایدار نخواهد بود. این اظهارات در پی شرکت رهبران فتح و حماس در جلسه مقدماتی بررسی توافق‌نامه وحدت صورت گرفته است. محمود عباس در این رابطه گفته طرفین اختلافاتی دارند اما بر سر حداقل‌ها به توافق رسیده‌اند. وحدت گروه‌های فلسطینی در حالی به عقیده اکثریت صاحب‌نظران در درازمدت به ضرر رژیم صهیونیستی خواهد بود که این رژیم از ابزارهای موجود برای سنگ‌اندازی در راه این توافق استفاده کرده است. آخرین آن‌ها، اظهارات بنیامین نتانیهو نخست‌وزیر این رژیم بوده که تهدید فلسطینیان ارزیابی می‌شود.
 
https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif فساد سران عرب افزایش یافته است
روز چهارشنبه، خبرگزاری‌های غربی خبری منتشر کردند که بنابر آن، تحرکات مردمی در کشورهای عربی باعث افزایش فساد مقامات مصر و دیگر کشورها شده است. دلیل این امر را می‌توان در هراس این حکام در به پایان رسیدن دوران‌شان دانست که خود نیز به احتمال خروج خود از قدرت در پی خواست مردم واقف هستند. مقامات عرب از جمله سیاسیونی در جهان شناخته می‌شوند که زندگی‌های تجملاتی داشته‌اند. فساد حاکمانی هم‌چون بن‌علی در تونس و مبارک در مصر، در کنار سرسپردگی غرب نیز از جمله دلایل بیداری اسلامی در این کشورها بوده است.
در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی