others/content
نسخه قابل چاپ

گزارش روزانه از اخبار بیداری اسلامی/3

اسرائیل کماکان در عزای مبارک است / گزارش روز سوم

نگاهی به اخبار روز سه‌شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰

همزمان با دیدار پادشاه اردن با معاون وزارت امور خارجه آمریکا در مورد تحولات منطقه، وزرا کشور شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس گردهم آمده‌اند تا از «پدیده منفی» [بیداری اسلامی] که منافع آنان را به خطر انداخته است جلوگیری کنند. نفت لیبی و ادامه اشغال لیبی از جمله موضوعاتی هستند که در اخبار روز سه‌شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰ به چشم می‌خورند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif درخواست پادشاه اردن از آمریکا
ملک‌عبدالله دوم، پادشاه اردن با جفری فلت‌من، معاون خاورنزدیک وزارت امورخارجه آمریکا دیدار کرد. خبرگزاری دولتی پترا اعلام کرده طرفین در این دیدار در مورد رویکرد مواجهه با تحولات منطقه بحث کرده‌اند. خالک کرکی، رئیس دربار اردن، نصیر جوده، وزیر امورخارجه اردن و امجد ادایلیه، مشاور ارتباطات پادشاه اردن در این دیدار حاضر بوده‌اند. آقای جوده در این دیدار از واشنگتن خواسته تا به ایفای نقش در مذاکرات نمایشی صلح اعراب با رژیم صهیونیستی ادامه دهد، مذاکراتی که سال‌ها است نتیجه مفتحضانه آن تکرار شده است.
اردن کشوری است که به عنوان هم‌پیمان آمریکا در منطقه شناخته می‌شود و تا به امروز تنها شاهد تحرکات اولیه بیداری اسلامی مردمش بوده است. نهادهای مشورتی دولت آمریکا بارها اعلام کرده‌اند که انتظار تحولات اخیر خاورمیانه را نداشته‌اند و حرکات موجد را به ضرر دولت آمریکا می‌دانند.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif کشته شدن بیش از صد مخالف دولت یمن
خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرده جنگنده‌های ارتش یمن، کوه ال‌عار در ایالت لحج را هدف حملات خود قرار داده و صدها جدایی‌طلب و مخالف دولت یمن را کشته‌اند. برخی اعضای سابق نیروهای امنیتی یمن، در پایگاه‌های این نیروهای مخالف اقامت داشتند. همزمان، رئیس‌جمهور یمن از رئیس شورای همکاری کشورهای خلیج فارس خواسته تا سفر خود را به یمن به تعویق بیاندازد. این سفر قرار بود جهت ادامه تلاش‌ها برای برکناری دیکتاتور یمن صورت گیرد. دیکتاتور یمن تا به امروز از تمکین به خواست مردم خودداری کرده و بالغ بر صد نفر را کشته است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif اعتراضات قنا نتیجه داد: نصب یک فرماندار مسلمان
نخست‌وزیر دولت انتقالی مصر با حضور در جمع معترضان در شهر قنا گفت که خواسته‌های آنان برای نصب یک فرماندار مسلمان در این شهر اجابت خواهد شد. الاهرام در حالی این خبر را گزارش کرده که رسانه‌های جهان از آماده شدن اخوان‌المسلمین و نیروهای سیاسی مسلمان مصر برای کسب موفقیت در انتخابات پارلمانی پیش‌رو در این کشور خبر می‌دهند.


https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif تشکیل سازمان امنیتی منطقه‌ای با حضور ایران
بنابر اطلاعیه وزارت دفاع عراق، فرمانده ستاد نیروهای مشترک ارتش عراق در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داده که دو کشور، مبدع «سازمان امنیتی منطقه‌ای» باشند. به گفته ژنرال بباکر زباری، این سازمان به دنبال تامین ثبات کشورها و امنیت شهروندان آن‌ها خواهد بود. پیش از این، بارها جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات منطقه‌ای حمایت و تشویق کرده است.

https://farsi.khamenei.ir/image/home/rect-1-n.gif اسرائیل کماکان در عزای مبارک است
روزنامه فایننشیال‌تایمز در بخشی از یادداشت خود مرتبط با وقایع اخیر خاورمیانه به نقل از یک تحلیل‌گر اسرائیلی نوشته « ساختار تحلیل‌های رژیم صهیونیستی پس از قیام مصر به طور کلی از هم پاشید.» فایننشیال تایمز افزوده بنیامین نتانیاهو و رژیم صهیونیستی هنوز در عزای خروج مبارک از قدرت هستند و نگران آرایش منطقه می‌باشند. عمده تحلیل‌ها در قبال بیداری اسلامی در منطقه بر آینده درخشان قدس، تضعیف آمریکا و رژیم صهیونیستی و «دست بالا» ایران استوار است.
در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی