others/special
درآمدی بر روش‌‌های جنگ روانی

جنگ نرم/ 8

درآمدی بر روش‌‌های جنگ روانی

در شیوه‌‌ی انتقال، به مخاطب گفته می‌شود که فلان شخص مورد احترام جامعه، چنین فکر می‌کند و حتی در خبرهای رسمی، اقدام به انتشار اخبار جعلی درباره‌ی شخص مورد نظر و ارتقاء جایگاه معنوی او و متعاقب آن کالا یا فکر مورد نظر می‌کنند. عکس این مورد نیز وجود دارد که در آن برای نزول درجه‌ی یک شخص، از اخبار جعلی با دروغ‌های بیشتر، برای نابودکردن شخصیت فرد مورد نظر استفاده می‌شود. از این مورد بیشتر در جنگ‌های نظامی برای حقیر جلوه دادن افراد جبهه‌ی مقابل استفاده می‌شود.
راهبرد جنگ نرم

همت مضاعف، کار مضاعف

راهبرد جنگ نرم

رهبری سال جدید را با نام همت مضاعف و کار مضاعف نام‌گذاری کردند تا اذهان جامعه از بازی‌های تعریف شده و نمایشی بیگانگان و از آنچه دشمن برای سست نمودن اراده‌ی‌ مردم اراده کرده است، به سمت کار و همت بلند گسیل شود.
جنگ نرم و تهدیدشناسی

جنگ نرم / 6

جنگ نرم و تهدیدشناسی

هویت ملی برای یک جامعه به منزله‌ی روح برای بدن است و همان‌طور که روح در بدن نباشد، جسم می‌میرد؛ اگر مملکتی هویت نداشته باشد به‌تدریج خواهد مرد.
جنگ نرم رسانه‌های مصرف‌گرا

جنگ نرم / 7

جنگ نرم رسانه‌های مصرف‌گرا

روزگاری تبلیغات‌چی‌ها کودکان را به‌عنوان یک گروه جمعیتی، نادیده می‌گرفتند اما امروزه کودکان و نوجوانان نیز یکی از گروه‌های هدف این رسانه‌ها هستند؛ چرا که آن‌ها قدرت خرج کردن دارند.
رسانه‌های قدرت و قدرت رسانه‌ها

جنگ نرم/ 5

رسانه‌های قدرت و قدرت رسانه‌ها

مخاطبان این رسانه‌ها، بسته به ویژگی‌های فردی خود، کم یا زیاد در معرض تبلیغات روانی جمعی قرار دارند. همه‌ی اخبار به رسانه‌ها می‌رسد ولی آن‌ها همه چیز را منتشر نمی‌کنند.
کالبدشکافی روش‌ها؛ از فریب تا سبک زندگی

جنگ نرم/ 4

کالبدشکافی روش‌ها؛ از فریب تا سبک زندگی

ابتدا فرد باید نسبت به منابع فکری خود شک کند. بعد مخاطب ‌باید منابعی که اطلاعات در آن ریخته می‌شود را بپذیرد. دشمن می‌گوید: رسانه‌های شما دروغ می‌گویند یا همه‌ی واقعیت را نمی‌گویند و...
دیپلماسی روباه

جنگ نرم/ 3

دیپلماسی روباه

بودجه‌ بخش جهانی بی‌بی‌سی توسط دولت بریتانیا تأمین می‌شود و از نظر اداری زیرمجموعه‌ دستگاه دیپلماسی لندن به شمار می‌رود. بی‌بی‌سی برای تصویب و اجرای برنامه‌ها نیازمند ارائه‌ طرح‌ به مسؤولان و تأیید پارلمان از طریق بخش دیپلماسی عمومی کمیسیون خارجی است.
فضای مجازی، عرصه نبرد جدید

جنگ نرم / 2

فضای مجازی، عرصه نبرد جدید

اخبار و آمار امنیتی شدن فضای سایبر مدت‌هاست که جزو اخبار اول صبح رسانه‌ها شده و بسیاری نیز بر این عقیده‌اند که این آغازی است بر "جنگ سایبر" بین دولت‌ها و نام آن را گذاشته‌اند جنگ جهانی سوم.
جنگ نرم و رسالت دانشگاهیان

جنگ نرم / 1

جنگ نرم و رسالت دانشگاهیان

اگر دشمنان ما حرف‌های جذابی می‌زنند، دلشان برای این کشور نسوخته یا دنبال منافع ملی ما نیستند. باید جذابیت‌های ظاهری که دشمن در قالب القائاتش ایجاد می‌کند، توسط اساتید برای دانشجویان کالبدشکافی شود.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی