others/content
نسخه قابل چاپ

تحلیل‌گران غربی مد نظر رهبر انقلاب چه کسانی هستند؟

آخرین اعترافات

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در بخشی از سخنانشان به قضیه فلسطین به عنوان یکی از برجسته‌ترین درسها و رویکردهای امام راحل اشاره کرده و با بررسی وقایع اخیر طوفان‌الاقصی و آثار شگفت این حرکت بر سرنوشت قضیه فلسطین، به نقل قول از چندتن از کارشناسان غربی و صهیونیست در اعتراف به وضعیت بغرنج و آشفته حال حاضر رژیم صهیونیستی پرداختند.
رسانه‌ی KHAMENEI.IR در این گزارش، به منابع اصلی این نقل قول‌ها پرداخته است.


http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی به مناسبت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) چند مورد از نقل قول‌های غربی‌ها و صهیونیست‌ها را درباره وضعیت بغرنج و آشفته رژیم صهیونیستی مطرح کردند. این تحلیل‌گران مورد نظر رهبر انقلاب اسلامی چه کسانی هستند؟
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ به مناسبت سی و پنجمین سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی سخنرانی کردند. یکی از ابعاد سخنان رهبر انقلاب اسلامی، شکست رژیم صهیونیستی در طوفان الاقصی و وضعیت آشفته این رژیم در درون بود. ایشان فرمودند: «همه‌ی تحلیلگران غربی اعم از اروپایی، آمریکایی و حتی وابستگان به خود رژیم صهیونیستی معتقدند که در این عملیات رژیم صهیونیستی با همه‌ی تظاهر و یال و کوپال از گروه معدود مقاومت شکست سختی خورده است. آنها می‌گویند، رژیم صهیونیستی هشت ماه بعد از طوفان الاقصی با این همه تلاش به هیچ کدام از هدفهای حداقلی خود هم نرسید. یک تحلیگر غربی اینجور می‌گوید، طوفان الاقصی رویدادی است که می‌تواند تغییر دهنده قرن بیست و یکم باشد. این تلقی یک تحلیگر معروف غربی است. یک تحلیلگر امنیتی صهیونیست مربوط به داخل خود رژیم صهیونیستی نیز این جور می‌گوید،‌ درون سران و مسئولان بالای رژیم صهیونیستی آشفتگی وجود دارد، سرگیجه وجود دارد. نمی‌دانند چه کار باید بکنند، این جور می‌گوید. اگر محتوای بحثها و اختلافات مقامات اسرائیل در رسانه‌ها منتشر شود چهار میلیون نفر از اسرائیل خواهند رفت. مهاجرت معکوس. یعنی سرگیجه و آشفتگی و دست پاچگی در میان مقامات اسرائیل در یک چنین حدی است. یک مورخ اسرائیلی نیز می‌گوید پروژه‌ی صهیونیستی نفسهای آخر خود را می‌کشد. این را یک تحلیلگر و مورخ صهیونیست می‌گوید. پروژه‌ی صهیونیستی نفسهای آخر خود را می‌کشد. ما در آغاز پایان رژیم صهیونیستی هستیم. ارتش در حفاظت از جامعه‌ی یهودی در جنوب و شمال اسرائیل شکست خورده است.»
http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif این تحلیل‌گران غربی چه کسانی هستند؟
یکی از نقل قول‌های رهبر انقلاب اسلامی از غربی‌ها درباره شکست سخت رژیم صهیونیستی از مقاومت در جنگ غزه بود. اسحاق بریک، ژنرال ارشد سابق ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به شکست این رژیم در مقابل حماس، خطاب به نتانیاهو گفت شما برای مدت طولانی نمی‌توانید به مردم دروغ بگویید. بریک همچنین با انتقاد از مقامات ارتش رژیم صهیونیستی گفت تقریباً جنگ با حماس را به شکل بدی شکست خوردیم و متحدان‌مان را نیز در جهان از دست دادیم.(۱)

یکی دیگر از محورهایی که رهبر انقلاب اسلامی امروز بیان کردند ناکامی رژیم صهیونیستی در دستیابی حداقلی به اهداف اعلام شده در جنگ غزه بود. «عاموس هرئیل»، تحلیلگر روزنامه هاآرتص در مقاله‌ای نوشت: اهداف اعلام‌شده از جنگ علیه حماس تحقق نیافته و هنوز حکومت حماس در باریکه غزه بر قوت خود باقی است و قدرت نظامی آن نیز هنوز پابرجاست و اجازه فراهم شدن شرایط برای آزادی همه اسرا را نمی‌دهد. موازنه در جنگ با حماس اصلا رضایت بخش نیست و اسرائیل در یک موقعیت افتضاح قرار دارد.(۲) «حاییم رامون» وزیر سابق دادگستری رژیم صهیونیستی هم گفت: اهداف جنگ محقق نشده است و رئیس ستاد ارتش باید استعفا کند. وی اذعان کرد: جنگ در غزه با شکست راهبردی اسرائیل همراه است.(۳)

«رابرت هور»، بازپرس ویژه درباره جابجایی اسناد محرمانه تنها دو روز پس از عملیات طوفان الاقصی اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا معتقد است که «طوفان الاقصی رویدادی است که می‌تواند تغییر دهنده قرن بیست و یکم باشد.»(۴) پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس این اظهارنظر رابرت هور درباره دیدگاه بایدن در خصوص طوفان الاقصی را منتشر کرد. در واقع، رئیس جمهور آمریکا معتقد است که طوفان الاصی می‌تواند تغییر دهنده قرن ۲۱ باشد و این اظهار نظر بایدن از سوی رابرت هور منتشر شده است.

نقل قول دیگر رهبر انقلاب اسلامی به یک روزنامه‌نگار صهیونیستی اختصاص دارد. فروردین گذشته پس از اقدام جنایت‌کارانه صهیونیست‌ها در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت سوریه، جمهوری اسلامی ایران با صدها پهپاد و موشک از خاک ایران اقدام تنبیهی علیه اراضی اشغالی را انجام داد. رونن برگمن (Ronen Bergman) روزنامه‌نگار مرتبط با موساد در گزارشی از وضعیت آشفته‌ی رژیم پس از عملیات موفق ایران به نقل از یک مقام آگاه صهیونیست نوشت: «اگر بحث‌های داخلی مقامات از رسانه‌ها پخش شود ۴ میلیون نفر برای خروج از کشور به فرودگاه بن‌گوریون هجوم می‌برند.»(۵) رونن برگمن روزنامه‌نگار صهیونیست مرتبط با موساد و تحلیل‌گر ارشد امور اطلاعاتی و نظامی در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت است. وی کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه کمبریج و دکترای تاریخ دارد. برگمن استاد دانشگاه تل‌آویو است و در این دانشگاه روزنامه‌نگاری تدریس می‌کند. برگمن کتاب «جنگ پنهان با ایران» را در سال ۲۰۱۳ منتشر کرد. آخرین کتاب او با عنوان «برخیز و اول بکش: تاریخ پنهان ترورهای هدفمند اسرائیل» است.

یکی دیگر از نقل قول‌های رهبر معظم انقلاب هم به «ایلان پاپه» (Ilan Pappe) مورخ برجسته صهیونیست اختصاص داشت. پاپه، استاد تاریخ و مدیر مرکز اروپایی مطالعات فلسطین در بریتانیا، در اظهارات اخیر گفت که جنگ جاری در غزه خطرناک‌ترین فصل در «تاریخ پروژه‌ای است که برای موجودیت خود می‌جنگد»(۶). پروفسور پاپه بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۶، مدرس ارشد بخش تاریخ خاورمیانه و گروه علوم سیاسی در دانشگاه حیفا بود. پروفسور پاپه بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ رئیس مؤسسه «امیل توما» برای مطالعات فلسطین در حیفا بود. تحقیقات او بر خاورمیانه مدرن و به ویژه تاریخ اسرائیل و فلسطین متمرکز است.

منابع:
۱) https://www.aa.com.tr/en/middle-east/israel-lost-war-against-hamas-in-gaza-ex-military-commander/۳۱۶۶۷۴۸
۲) https://www.haaretz.com/israel-news/۲۰۲۴-۰۴-۰۵/ty-article/.premium/after-six-months-few-of-the-israel-gaza-wars-goals-have-been-achieved/۰۰۰۰۰۱۸e-aa۸۰-d۰۲۹-a۷۸f-faa۲۵a۸a۰۰۰۰
۳) https://www.alquds.com/en/posts/۱۱۶۴۷۵?language=en
۴) https://www.axios.com/۲۰۲۴/۰۳/۱۴/hur-transcript-biden-israel-hamas-world-changer
۵) https://english.almayadeen.net/news/politics/if-israelis-know-cabinet-talks--they-would--escape-israel
۶) https://www.presstv.ir/Detail/۲۰۲۴/۰۳/۱۰/۷۲۱۶۱۵/beginning-end-Zionist-Project-Israeli-historian

در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی