others/content
نسخه قابل چاپ

ترور یک خبرنگار زن فلسطینی و حمله صهیونیستها به مراسم تشییع او نشانه چیست؟

خیزش مقاومت، افول اشغالگران

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif جنین، شمال کرانه باختری! درگیری بین ارتش صهیونیستی با مبارزان فلسطینی بالا گرفته. خبرنگار ۵۱ ساله فلسطینی جلیقه آبی خبرنگاری‌اش را پوشیده و راهی منطقه درگیری شده تا طبق معمول دو دهه گذشته، شرح کاملی از درگیری‌ داشته باشد. زمان اما آبستن اتفاق دیگری ا‌ست. نظامیان صهیونیست که چند هفته‌ای است از خروش مجدد فلسطینیان به خشم آمده‌اند، دست‌به‌کار دیگری می‌زنند. هسته‌های مقاومت در ماه‌های اخیر به دل سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری کشیده‌شده، چیزی که صهیونیست‌ها فکرش را هم نمی‌کردند. در میانه چنین نزاعی است که ماشین نظامی صهیونیستی سر به جنون می‌گذارد و شیرین ابوعاقله، مسیحی فلسطینی را با جلیقه خبرنگاری‌اش هدف قرار می‌دهد.

* رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط
رژیمی که روزی خواب و خیال حاکمیت و تسلط بر کمربند طلایی غرب آسیا (از نیل تا فرات) را داشت، از دو دهه قبل تا به امروز مجبورشده روزبه‌روز دیوارهای بیشتر و بیشتری را در اطراف خود بکشد تا مگر در کنار یک ماشین نظامی‌ و ستون‌های بتنی،‌ امنیت را در سرزمین‌های اشغالی به ارمغان بیاورد. مدعیان نیل تا فرات امروز از سوی مصر و اردن و غزه و کرانه باختری و نوار مرزی لبنان خود را محصور کرده‌اند و در کنار این حصارها و دیوارها، تخت‌گاز بر ماشین جنگی‌شان می‌تازند. مقایسه وضعیت امروز با چند دهه قبل که ارتش صهیونیستی یک‌تنه به جنگ با ارتش چند کشور عربی می‌رفت و پیروز بیرون می‌آمد، نشان می‌دهد که معادلات سیاسی و بین‌المللی تا چه اندازه به نفع مقاومت تغییر کرده است؛ نشانه‌هایی که تفاسیر جدیدی از وضعیت آینده این رژیم را پیش روی تحلیلگران قرار داده است؛ نشانه‌هایی که البته محدود به ترور خبرنگار نماند و در حواشی بعد از خروج پیکر خبرنگار مسیحی فلسطینی از بیمارستان و انتقالش برای ادای مراسم دینی مسیحیان هم تکرار شد.

زمانی که ماموران مسلح صهیونیستی با حمله به تشییع‌کنندگان پیکر ابوعاقله نشان داد که جریان‌ یکی دو دهه اخیر مقاومت در فلسطین اشغالی چیزی را عیان‌کرده که تمام ارتش‌های کشورهای عربی توانایی آن را نداشتند. بیانی که در سال‌های گذشته از زبان دبیرکل حزب‌الله لبنان اعلام‌شده و اسرائیل را سست‌تر از خانه عنکبوت توصیف کرده بود.نشانه‌های زوال رژیم صهیونیستی به اندازه‌ای آشکار شده که فارغ از مبانی اسلامی و ارزش‌های اجتماعی جهان عرب در قبال حمایت از فلسطین - که البته رفتار برخی حاکمان کشورهای عربی نشان‌دهنده عدم وفاداری به آن است- وضعیت و واقعیت بیرونی رژیم صهیونیستی هم تعریفی برای قمار سران این کشورها ندارد؛تحلیلی که در بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار با امیر قطر و در محکومیت عادی‌سا زی روابط چند کشور عربی با صهیونیست‌ها به‌وضوح قابل لمس بود: «این رویکرد کشورهای عربی اگر از ترس رژیم صهیونیستی یا از روی طمع به آن است، باید بدانند امروز رژیم اشغالگر نه در شرایطی است که می‌توان به او طمع داشت و نه از او ترسید.» ۱۴۰۱/۲/۲۲

* ترور و کشتار؛ حربه صهیونیستی علیه خبرنگاران
رژیم صهیونیستی در حذف و ترور افراد غیرنظامی از خبرنگاران و اصحاب رسانه فهرست و کارنامه بلندبالایی دارد، از عصام مثقال حمزة التلاوی، عماد صبحی ابو زهرة، امجد بهجت العلامی، جمیل عبدالله نواورة، احمد نعمان، رفایلی تشرییلو گرفته تا محمد الدره و ریچل آلین کوری. بااین‌حال، جریان ابوعاقله و حواشی انتقال پیکر او در کنار بعضی قرائن و اتفاقات دیگر این سال‌ها، تحلیل و تفسیری متفاوت پیش روی مردم جهان تصویر می‌کند. دشمن صهیونیستی در سال‌های اخیر به‌خصوص بعد از قدرت‌نمایی‌های محور مقاومت در غرب آسیا با چالش‌ها و معضلات جدیدی روبه‌رو شده است. اگر تا سه دهه قبل، معضل اصلی امنیتی دشمن صهیونیستی مبارزه یک جریان مقاومت در شمال سرزمین‌های اشغالی بود، یک دهه بعد جریان‌های مقاومت در غزه هم به آن اضافه شد تا ستون‌های مقاومت در شمال و جنوب سرزمین‌های اشغالی روزبه‌روز مستحکم‌تر شود. مبارزات اخیر مقاومت با دشمن صهیونیستی آستانه تحمل ارتش این رژیم را از ۳۳ روز در جریان تجاوز به لبنان به بازه‌های هشت و یازده ‌روز رسانده است.
https://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/50274/gozaresh.jpg
* ظهور ضلع شرقی مقاومت در فلسطین اشغالی
سیر حوادث چند ماه اخیر در سرزمین‌های اشغالی و کرانه باختری، نوید پدیدآمدن ضلع شرقی مقاومت را در فلسطین اشغالی می‌دهد که نشان‌دهنده خیزش جوانان غیور فلسطینی و شکل‌گیری هسته‌های جدید مقاومت علیه رژیم نژادپرست صهیونیستی است. نکته ماجرا آنجاست که ضلع شرقی مقاومت در شرق فلسطین اشغالی در حالی در حال پا گرفتن است که دشمن صهیونیستی تصور می‌کرد آن دسته از فلسطینی‌هایی که ساکن سرزمین‌های اشغالی و تحت اداره و مدیریت و تربیت صهیونیست‌ها بودند یا ساکنان کرانه باختری که بعد از توافق اسلو، عقبه ولو ضعیف جریان‌های سازشگر فلسطینی محسوب می‌شدند با گذشت بیش از ۷۰ سال از اشغال فلسطین دیگر علقه‌ای به مقاومت ندارند؛ سیر حوادث چند ماه اخیر اما تمام این محاسبات را به‌هم‌ریخته است.

مقاومت در فلسطین حالا با جریان‌های جوشیده از بطن مردم فلسطین روبه‌روشده که در سرزمین‌های اشغالی دوران رشد و نمو خود را گذرانده و در کنار ساکنان کرانه باختری که جریان‌های سازشگر فلسطینی آن را به مصادره جریان سیاسی خود درآورده بودند به نقطه‌ای رسیده‌اند که حدود یک‌ونیم دهه قبل مردم غزه رسیده بودند؛ نقطه‌ای که نتیجه آن تولد و پا گرفتن مقاومت در نوار غزه شد که حداقل در یک دهه اخیر معضلات جدی برای دشمن صهیونیستی پدید آورده است. نبرد سیف‌القدس در ماه‌های گذشته و پدیدآمدن معضلات امنیتی در بطن سرزمین‌های اشغالی زنگ خطر را برای مقامات رژیم به صدا درآورده است. این موضوع در کنار تغییر معنادار افکار عمومی در کرانه باختری و استقبال مردم از مقاومت، مسئله فلسطین و مبارزه با دشمن اشغالگر را وارد مرحله جدیدی از تاریخ مقاومت کرده است.

* دست برتر مقاومت در منطقه
این اتفاق مبارک در فلسطین اشغالی در حالی در حال رخ‌دادن است که سیر حوادث منطقه در غرب آسیا و قدرت‌گرفتن محور مقاومت در یمن،‌ عراق و سوریه معضلات راهبردی مقامات صهیونیست را افزایش داده است؛ معضلاتی که با تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق ورق را به زیان صهیونیست‌ها برگردانده است. خلأ قدرت در منطقه حالا دارد با جریان مقاومت پر می‌شود. اتفاقی که به‌هیچ‌وجه مطابق میل رژیم صهیونیستی نیست. حالا در چنین وضعیتی، ترور یک خبرنگار ۵۱ ساله زن مسیحی در شمال کرانه باختری و اقدامات پلیسی رژیم صهیونیستی در مراسم انتقال پیکر وی و مجروح‌کردن ده‌ها نفر در این مراسم به‌شدت معنادارشده و آن را تبدیل به یک نماد کرده است؛ نمادی از خشونت عریان که نشانه سراسیمگی و عصبانیت صهیونیست‌هاست؛ نمادی از زوال و سست‌ترشدن پایه‌های قدرتی که پوشالی‌بودن آن هر روز بیشتر آشکار می‌شود. در پایان اینکه به تعبیر رهبر انقلاب: «امروز اراده شکست‌ناپذیر در فلسطین و همه منطقه غرب آسیا، جایگزین ارتش شکست‌ناپذیر صهیونیست شده است» ۱۴۰۱/۲/۹ و اینکه « کل فلسطین به صحنه مقاومت تبدیل شده است. اکنون مردم فلسطین بر ادامه جهاد، وحدت نظر یافته‌اند.» ۱۴۰۱/۲/۹
 
در اين رابطه بخوانید :
....
منبع چاپی: گزارش هفته خط حزب‌الله ۳۴۱
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی