others/content
نسخه قابل چاپ

سیاست به فراموشی سپردن مساله فلسطین چگونه به شکست انجامید؟

فلسطین زنده است

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif شش ماه بیشتر از پیروزی انقلاب اسلامی ملت ایران نگذشته بود که پیر مرادشان در نخستین ماه رمضان پس از پیروزی، نهالی را غرس کرد که امروز میوه‌هایش در سرتاسر منطقه و حتی جهان، کام آزادی‌خواهان و آزادگان جهان را شیرین کرده و طعم شیرین امید به پیروزی نهایی را در جانشان جاری کرده است. امام امت، خمینی کبیر ، در ۲۵ مرداد ۱۳۵۸، درحالی‌که خیلی‌ها هنوز فکر و ذهنشان درگیر اولیات بعد از انقلاب بود، با نگاه به افق‌های دوردست، خطر دشمن اصلی ایران و اسلام را گوشزد کردند و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را با عنوان «روز جهانی قدس» نام‌گذاری کردند تا این روز نمادی بین‌المللی شود، برای مقابله با ظلم و اشغالگری رژیم غاصبی که فرزند نامشروع استعمار انگلیس و آمریکاست.

امام راحل ، با یادآوری خطر اسرائیل غاصب به مردم ایران و مسلمانان جهان تأکید کردند: «من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه‌کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن، ‌به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به‌عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی هم‌بستگی بین‌المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند ...» و از آنجا که ممکن بود برخی نگاه‌های سطحی، عمق حقیقت این روز را درک نکند و آن را در حد مقابله صرف با رژیم اشغالگر قدس تنزل دهد، این حقیقت را یادآوری کردند که ‌‌«روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است. روز مقابله ملت‌هایی است که در زیر فشار‌‌ ‌‌ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، در مقابل ابرقدرت‌هاست. روزی است که باید مستضعفین‌‌ ‌‌مجهز بشوند در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روزی است که‌‌ ‌‌بین منافقین و متعهدین امتیاز خواهد شد ... .»

حالا، حدود ۴۳ سال از آن ایام می‌گذرد و آخرین جمعه رمضان‌المبارک، به‌عنوان نماد همیشه زنده مبارزه با شر مطلق و ظلم آشکار اشغالگران قبله اول مسلمین و متحدان آن‌ها، پیش روی مسلمانان جهان و آزادی‌خواهانی است که دل در گروی آرمان‌های الهی دارند و به جهانی بدون ظلم و الحاد می‌اندیشند و این، ترجمان رهنمودهای تاریخی پیر جماران است که مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام و اسرائیل را غده سرطانی می‌خواند. «نجات فلسطین و محو دولت غاصب صهیونیستی، مسئله‌ای است که با مصالح ملت‌های این منطقه سروکار دارد. کسانی که از روز اولِ انقلاب، یکی از برنامه‌ها را مقابله و معارضه با نفوذ و اقتدار صهیونیست‌ها قرار دادند، با محاسبه این کار را کردند. این برنامه، طبق مصالح کشور و مصالح عمومی جمهوری اسلامی و مردم ایران انتخاب شده است.» ۱۳۹۷/۹/۲۵

* راهی که روشن است
وقتی در کشاکش آتش و خون ناشی از جنگ جهانی اول، استعماگران انگلیسی و هم‌پیاله‌هایشان، با فتنه «بیانیه بالفور» فرزند نامشروع خود را در سرزمین فلسطین جای دادند، شاید کسی تصور نمی‌کرد این شجره خبیثه تا این حد بر مقدرات عالم چنگ بیندازد و سلطه اختاپوسی خود را تا این حد در منطقه و جهان گسترش دهد؛ اما گذر زمان نشان داد، رژیمی جعلی که اساس آن بر اشغالگری و پاک‌سازی نژادی استوار شده، به متحدان مقطعی خودش هم رحم نخواهد کرد، چه رسد به ساکنان حقیقی سرزمین فلسطین!

امروز همه آزادی‌خواهان جهان و پیروان ادیان توحیدی، از مسلمان و مسیحی گرفته تا یهودی و زرتشتی و ...، همگی بر محو این غده سرطانی و کانون فتنه در جهان اتفاق نظر دارند و امروز بیش از هر زمان دیگری این حقیقت اثبات‌ شده که مسئله فلسطین فراموش‌شدنی نیست.

سال گذشته بود که رهبران پنج گروه مبارز فلسطینی در نامه‌‌هایی جداگانه به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، از مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان قدس شریف و رهنمودهای حکیمانه ایشان در ترسیم نقشه راه آزادی فلسطین، تقدیر کرده و بر استمرار این مبارزه نجات‌بخش تأکید کردند. رهبر حکیم انقلاب در پاسخ به نامه یکی از این رهبران مقاومت فلسطین، چنین نوشتند: «مبارزه شما، مقاومت در برابر ظلم و کفر و استکبار است و چنین مبارزه‌ئی مرضی خداوند عزیز قدیر و مصداق: «اِن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم» است. به حول و قوه‌ الهی پیروز خواهید شد و ارض مقدّسه را از لوث وجود غاصبان تطهیر خواهید کرد، ان‌شاءالله.» ۱۴۰۰/۳/۳
https://idc0-cdn0.khamenei.ir/ndata/news/50080/photo_2022-04-24_13-51-19.jpg
* پیروزی نزدیک است
بیش از دو دهه از طراحی‌های شوم آمریکا و ایادی آن برای به حاشیه راندن مسئله فلسطین و فراموشی آرمان آن می‌گذرد؛ از همان روزی که طرح "خاورمیانه بزرگ" را پخت و پز کردند تا روزی که داعش و گروه های تکفیری را راه اندازی و حمایت کردند، قصدشان این بود تا مسلمانان را سرگرم کرده و مساله اصلی جهان اسلام یعنی فلسطین و آزادی قدس شریف را به حاشیه‌ بکشانند، اما نقشه آنان نقش بر آب شد.

تحولات سال‌های اخیر نشان داده است که مسئله فلسطین فراموش‌شدنی نیست و روزبه‌روز زنده‌تر از قبل و در افقی بالاتر، پیش روی نسل جدید مبارزان و آزادی‌خواهان در منطقه و جهان قرار می‌گیرد و در این میان، نه ایجاد فتنه تکفیر و نه نقشه شوم «معامله قرن» و نه پیمان‌های ننگ‌آور سازش برخی دولت‌های به‌ظاهر اسلامی با رژیم صهیونیستی،‌ هیچ‌کدام سنت تخلف‌ناپذیر الهی را متوقف نخواهد کرد که پیروزی از آن صابران و مجاهدان است.

این حقیقت آشکار را از صحنه‌هایی که در ماه‌ها و هفته‌های اخیر بارها و بارها در غزه و کرانه باختری و حتی در سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ خلق می‌شود، می‌توان دید که جوش و خروش جوانان فلسطینی، گویای نزدیک‌ترشدن وعده صادق الهی برای «پیروزی حق بر باطل» است.

«فلسطین دارد نشان می‌دهد که بحمدالله زنده است؛ فلسطین زنده است. برخلاف سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های پیروان آمریکا که خواستند مسئله فلسطین به فراموشی سپرده بشود و مسئله را به دست فراموشی بسپرند که مردم اصلاً یادشان برود که سرزمین و ملّتی به نام فلسطین وجود داشته، برخلاف خواسته آن‌ها روز‌به‌روز مسئله فلسطین پُررنگ‌تر شده. امروز جوان‌های فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸، نه زمین‌های دوردست، در همان مرکز فلسطین اشغالی بیدار شده‌اند، حرکت و تلاش و کار می‌کنند و این ادامه پیدا خواهد کرد؛ بدون شک ادامه پیدا خواهد کرد و به توفیق الهی، طبق وعده الهی پیروزی هم با مردم فلسطین خواهد بود ... .» ۱۴۰۱/۱/۲۳

* مقاومتی که الهام‌بخش شده است
امروز بیش از هر زمان دیگری، ‌شعله‌های مقاومت در حال گسترش است و آتش به خرمن ستمگران در جای‌جای منطقه و جهان انداخته است. این بانگ مقاومت امروز در یمن مظلوم و مقتدر بیشتر از هر جای دیگری شنیده می‌شود و نوید پیروزی بر اهالی ارتجاع و کفر را می‌دهد. «در مسئله یمن بنده یک حرف نصیحت‌آمیزی به آقایان سعودی دارم که این واقعاً از روی نصیحت و خیرخواهی است؛ چرا جنگی را که یقین دارید در آن پیروز نمی‌شوید، ادامه می‌دهید؟ ... یک راهی پیدا کنید خودتان را از این جنگ خارج کنید.» ۱۴۰۱/۱/۲۳

حالا یک‌بار دیگر در همین روزها،‌ خیابان‌های ایران اسلامی و اقصی نقاط جهان، صحنه حضور دوباره‌ دل‌بستگان دین خدا و طریق انسانیت خواهد شد تا بعد از دو سال وقفه ناشی از مزاحمت ویروس کرونا، دوباره در «روز جهانی قدس»، فریاد نزدیک‌شدن پیروزی را سر دهند.
 
....
منبع چاپی: گزارش هفته خط حزب‌الله ۳۳۷
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی