others/content
نسخه قابل چاپ

|سخنان طلاب در دیدار رمضانی با رهبر انقلاب|

نامه به جوانان غربی زمینه‌های مبارکی را فراهم آورد

در دومین روز از ماه مبارک رمضان ۱۳۹۸ حدود دو هزار نفر از طلاب سراسر کشور، فضلا، اساتید و مدیران حوزه‌های علمیه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. در ابتدای این دیدار ۱۲ نفر از نمایندگان طلاب برادر و خواهر به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند که بخش فقه و معارف پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن این سخنان را منتشر میکند.
خانم حمیده بلّو، طلبه‌ی سطح سه از نیجریه، درباره موضوع «مسائل و مشکلات طلاب خارجی و ضرورت وحدت و تقریب مذاهب در کشورها» به ایراد سخن پرداخت که فیلم و متن کامل آن به شرح زیر است:
 

حمیده بلو هستم، از منطقه عجایب و پدیده‌های طبیعی قاره زیبای آفریقا. فرصت را غنیمت می شمارم و اشتیاق مردم و جوانان پرشور آفریقایی را تقدیمتان می‌کنم. حضرت­ عالی رهبر جهان اسلام و آقای ما هستید و امید تمام مسلمانان جهان به شما است. جان‌های امت اسلامی در آفریقا و غیر آفریقا، تشنه رهنمودهای ارزشمند شما است.

آن زمانی که آوازه و ندای اسلامِ عزیز، با نوای ملکوتی حضرت امام خمینی قدس سره، به سرزمین هایمان رسید، و جان و دلمان را ، سرشار از عشق به اسلام و قرآن و اهل بیت علیهم السلام نمود. ما به دستور قرآن عمل کردیم و به ایران اسلامی مهاجرت نمودیم و مشکلات غربت و هجرت را به جان و دل خریدیم تا اسلام و معارف آن را فرا گیریم و به سرتاسر جهان، منتشر کنیم.

اعتقاد داریم، مکتب اسلام دارای راه حل برای تمامی امور، و مشکلات است. فقه جامع، در مکتب تشیع از سرمایه های اصلی ماست که می بایست به آن توجه و اهتمام ویژه نماییم. ما المصطفاییان، که امروز توفیق حضور در محضر شما را داریم، از شما رهبر عزیز که همیشه پشتیبان ما بوده و هستید، می‌خواهیم ما را راهنمایی بفرمایید؛ تا بدانیم چه دانشی بیاموزیم و به چه اخلاقی پای بند باشیم تا بر آن اساس بتوانیم در خدمت امت اسلام و مردمان بلاد خود باشیم.

آقای من ،ما فرزندان شما هستیم، و به سخنان حکیمانه و پدرانه شما نیازمند می باشیم و با جان و دل به آن گوش می سپاریم. در این فرصت به نمایندگی از طلاب المصطفایی مطالبی را به حضور عرض می‌کنم:

۱- امروز، زبان و گفتمان بین المللی، جزو ابزارهای ضروری برای مبلغان است و ما طلاب، با برخورداری از این امتیاز ویژه، می­توانیم در تحققِ گام دوم انقلاب، در عرصه بین الملل، سهمی مفید و موثر داشته باشیم و در خدمت آرمان­های حضرت عالی، گام برداریم.

۲- امروز جمهوری اسلامی ایران که پرچم دار مکتب نورانی قرآن و عترت است، پناهگاه و امیدِ تمام امت اسلامی در سراسر جهان می باشد، به گونه ای که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردمان بسیاری از کشورها، به این محفل نورانی پیوستند. ما طلاب که نمایندگان آنها هستیم از جمهوری اسلامی تقاضا داریم تقویت و توسعه جوامعِ پیرو اسلام ناب را، جزو خطوط اصلی روابط بین المللی خود قرار دهد.

۳- با عنایت به ضرورت و نیاز به انسجام و وحدت امت اسلامی، که بارها مورد تاکید شما نیز قرار گرفته است، از حضرتعالی به عنوان رهبر امت اسلامی که برخوردار از جایگاه ویژه و مقبول در بین مسلمانان و شیعیان جهان می باشید، تقاضا می کنیم، برای وحدت و نزدیکی هر چه بیشتر مسلمانان و پیروان اسلام ناب، توصیه و راهنمایی هایی بفرمایید.

۴- نامه های شما به جوانان اروپا و آمریکا، زمینه های مبارکی را برای تامل و تحقیق بیشتر در باره اسلام عزیز، برای جوامع اروپایی و آمریکایی فراهم آورد. این پیام هرچند در ظاهر، برای جوانان ملیت­های خاص بود اما در حقیقت مخاطب آن، تمامی جوانان ملل مختلف هستند، در عین حال مشتاقند، مفتخَر به پیام ویژه حضرتعالی گردند.

سخن کوتاه کنم. رهبر عزیزم، آقای من، ما نیازمند دعا و شفاعت شما هستیم؛ شما فرزند و نور چشم پیغمبر عزیز ما هستید. در حالات معنوی و سحرهای ماه مبارک رمضان، ما را از دعای خیر خویش فراموش مسازید. ان شاءالله.
در اين رابطه بخوانید :
....
نام پرونده : «دیدار طلاب حوزه‌های علمیه»
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی