others/content
نسخه قابل چاپ

سخنان دبیرکل اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی

اولین اجلاس بین‌المللی بیداری اسلامی، صبح امروز (شنبه) با حضور ولی‌امر مسلمین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و متفکران اسلامی بیش از هشتاد کشور دنیا، در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما در تهران آغاز به کار کرد. پیش از بیانات رهبر انقلاب در این اجلاس دکتر علی‌اکبر ولایتی، مشاور بین‌الملل رهبری و دبیرکل این همایش در گزارشی کوتاه به بیان نکاتی پرداخت. متن این سخنان درپی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیکم و رحمةالله و برکاته

با استعانت از خداوند متعال و کسب اجازه از محضر مبارک مقام معظم رهبری و عرض خیرمقدم به محضر میهمانان گرامی و با سلام و درود به شهدای گرانقدر جنبش بیداری اسلامی و همه آنان که در این راه تلاش و مجاهدت کرده و این حماسه پرافتخار را آفریده اند جلسه را آغاز می کنیم.

بیداری اسلامی که موجب سرفرازی ملت‌های اسلامی شده و اکنون ما را در این اجلاس مبارک گرد هم آورده است، ریشه در قرآن و سنت و تکیه بر حضور مردم در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی دارد. این باور ایمانی به همراه خودباوری و خرد جمعی، منبع الهام‌بخش جنبش‌های فراگیر اسلامی بوده و با تکیه بر نقش قاطع مردم در تعیین سرنوشت خویش، مردم‌سالاری دینی را به ارمغان آورده است. این حرکت عظیم و پرشور خواستار تعامل عادلانه و عزت‌مند با جهان است و بر استقلال سیاسی و هویت دینی خود تأکید کرده و هرگونه سلطه‌گری و سلطه‌پذیری را نفی می‌کند. بیداری اسلامی خودآگاهی گسترده و عمیقی است که می‌کوشد در پرتو آموزه‌های اسلامی ملت‌های مسلمان را از اسارت فکری، سیاسی و اقتصادی رها ساخته و عزت و پیشرفت و وحدت و همدلی را در میان آحاد امت اسلامی محقق سازد.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17272/C/13900626_7517272.jpg
فلسطین و قدس شریف و مقاومت علیه تجاوز مستمر رژیم صهیونیستی به عنوان اصلی‌ترین مسئله جهان اسلام به یکی از ارکان جنبش بیداری اسلامی مبدل گردیده و نور امید در دل مسلمانان و آزادگان جهان برافروخته است.

در آستانه این تحولات بنیادین رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در استمرار اندیشه بلند حضرت امام خمینی رحمه‌الله احیاگر بزرگ اسلامی در تاریخ معاصر، با بصیرت و دوراندیشی بیداری اسلامی را به امت مسلمان جهان بشارت دادند. این گردهمایی باشکوه جز در پرتو رهنمودهای ارزنده و حمایت‌های عملی حضرت ایشان میسر نبود.

لازم می‌دانم از تمام نهادها و سازمان‌ها که در برپایی موفق این اجلاس مشارکت داشته‌اند قدردانی و تشکر کنم.

این اجلاس دو روزه که با حضور بیش از 600 نفر از اندیشمندان، علما، شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی و رهبران مقاومت از جهان اسلام برگزار می‌گردد در پنج نشست تخصصی، مهم‌ترین دستاوردها، فرصت‌ها، چالش‌ها و افق‌های آینده جنبش بیداری اسلامی را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی