others/content
نسخه قابل چاپ

سخنان دکتر فرج‌الله شاذلی در حضور رهبر انقلاب

روز پنجشنبه مسئولان و شرکت‌کنندگان در بیست‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم، پس از پنج روز فعالیت فشرده در طول مسابقات در محضر رهبر معظم انقلاب حاضر شدند که این مراسم حاشیه‌های زیبایی را به همراه خود داشت، از انتظار همراه با عشق به دیدار رهبر انقلاب گرفته، تا قرائت‌های زیبای قاریان ایرانی و مصری.
وقتی تلاوت استاد فرج‌الله شاذلی -از قاریان مصری که به عنوان داور در این دوره از مسابقات حاضر بود- تمام شد، مسئول صدا، میکروفن را از جلویش برداشت ولی شاذلی با دست اشاره کرد که می‌خواهد حرف بزند. همه گوش‌هایشان را تیز کردند که او بدون هماهنگی چه می‌خواهد بگوید. شاذلی در ابتدای سخنان خود با سلام و صلوات بر پیامبر اعظم(ص) و عترت پاک آن اشرف مخلوقات خداوند، خطاب به رهبر قلوب مسلمانان و شیعیان جهان، آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای گفت: خداوند این حجت خود و رهبر و ولی‌فقیه و آنچه را می‌بیند و در فکر پاکش می‌گذرد، حفظ کند.
وی در ادامه ضمن درخواست از درگاه خداوند برای حفظ جمهوری اسلامی ایران و مردم آن به برکت قرآن کریم، گفت: همچنین خداوند جمع حاضر را که در این محفل بر گرد قرآن مجتمع شده‌اند، حفظ کند.
شازلی همچنین با اشاره به مبعث رسول اکرم (ص) و میلاد امام حسین (ع) و تکرار چندین باره کلمه «نور» درباره آنها یادی از علی (ع) و صدیقه طاهره (س) کرد و گفت: در این جلسه پاک و مبارک قرآن کریم مناسب است که به آیه شریفه «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولا تفرقوا» متذکر شویم.

وی با استفاده از این آیه شریفه قرآن، چنگ زدن به ریسمان محکم الهی را برای مسلمانان واجب دانست و گفت: ریسمان مستحکم الهی همانا قرآن کریم است و هر ملت مسلمان و حکومت اسلامی با اهتمام به این ریسمان، انشاءالله حفظ شده و نجات می‌یابد.
وی سپس با بیان این که به نیابت از برادرانم در کمیته داوران، به سبب این کار زیبا و عالی که با همکاری مسئولان جمهوری اسلامی به نتیجه موفقی رسید، از ولی‌فقیه و رهبرمان و حمایت‌ها، عنایات و اهتمام ایشان به قرآن تشکر ویژه و خالصانه دارم.
این قاری و داور مصری در پایان سخنان خود با قرائت اشعاری ضمن اشاره به دلشاد شدن یک قاری به هنگام تلاوت قرآن کریم افزود: تلاوت قرآن قاری را از رنج و عذاب دنیا به سوی آرامش هدایت می‌کند.
شازلی همچنین با توصیف محتویات قرآن به عنوان کلام جذاب خداوند، اشعار خود را چنین ادامه داد که کتاب خداوند بهترین شفیع و ثروت برای مؤمنان است.
وی قرآن را دوستی دانست که انسان هیچگاه از او سیر نشده و بیشتر از آن لذت می‌برد.
وی در پایان نیز برای بار دوم ضمن آرزوی طول عمر جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به سبب اهتمام و اهمیت به قرآن و تلاوت آن افزود: این اهتمام نه تنها در جمهوری اسلامی بلکه برای مسلمانان و فرزندان آنها در سراسر دنیای اسلام و عرب بوده است.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی