others/content
پیوندهای مرتبطصوتصوت
نسخه قابل چاپ

آیت‌الله تسخیری: امام خمینی(ره) همه معادلات غربی‌ها را بر هم زدند

آیت الله تسخیری گفت: انقلاب اسلامی یک زلزله عظیمی بود که همه وجدان ها و ذهن های افراد آزاده را تحریک کرد و با این کار تمامی معادلات غربی ها را به هم ریخت.

آیت الله محمدعلی تسخیری، رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که عصر امروز در همایش «نظریه بیداری اسلامی در اندیشه سیاسی حضرت امام(ره) و حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)» سخن می‌گفت، با اشاره به وقوع انقلاب اسلامی و نقش آن در برهم تئوری‌های غربی تاکید کرد: این انقلاب زلزله ای بود که تمام طراحی ها و برنامه های تئوریسین های غرب را نقش بر آب کرد و مغزهای استعماری را در نگرانی عظیمی فرو برد.

آیت الله تسخیری در ادامه با نقل بیانی از مقام معظم رهبری ادامه داد: ایشان در تحلیلی عنوان کردند استعمار در نیمه اول قرن بیستم کل جهان اسلام را تحت نفوذ خود قرار داده بود و سه هدف را دنبال می کرد؛ تفرقه بین جهان اسلام، عقب ماندگی جهان اسلام و سکولاریسم؛ جهان غرب این سه هدف را طبق برنامه های وسیع و با استفاده از مزدوران خود، در کشورهای اسلامی دنبال می کرد که با پیروزی انقلاب اسلامی این سه هدف از بین رفت.

وی در ادامه با اشاره به هدف انقلاب اسلامی ایران گفت: اما هدف اصلی انقلاب آمیختن کردن مسئله زندگی و دین بود. این انقلاب منادی وحدت بود، الگوی پیشرفت علمی شد و سکولاریسم را از بین ببرد و بین دین و زندگی آمیختگی ایجاد کرد.

رئیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه غربی ها هم به این موضوع اعتراف دارند، افزود: یکی از نویسندگان آمریکایی در کتاب خود نوشته که غرب تلاش می کرد تا طی 50 سال سکولاریسم را در کشورهای اسلامی جا بدهد، اما انقلاب اسلامی در یک شب همه این تلاش ها از بین برد.

آیت الله تسخیری خاطر نشان کرد: بهترین هنر امام و مقام معظم رهبری همین است که بیداری اسلامی را رهبری کردند و بیداری اسلامی که تنها رعشه ای در جهان بود، رشد و توسعه پیدا کرد و به همین دلیل نیز همه مغزهای استکبار بر علیه امام بسیج شدند.

وی با اشاره به اینکه همه نقشه های آنها برملا شده بود اظهار داشت: هر دو رهبر برای رشد و نمو سه عامل که عبارتند از: گسترش اسلام احیاگر بین توده های مسلمان، گسترش آگاهی به برنامه های دشمن داخلی و خارجی و برانگیختن شور و شوق انقلابی برنامه هایی داشتند.

تسخیری تاکید کرد: تطابق ایده های مقام معظم رهبری و امام راحل در همه زمینه ها بویژه بیداری اسلامی، مظاهر بیداری اسلامی و رشد دادن بیداری اسلامی دقیقا با هم منطبق هستند و در عین حال مسئولیت عظیمی بر دوش ماست که اگر شب و روز کار کنیم تنها بخش اندکی از این مسئولیت را انجام داده ایم.
در اين رابطه بخوانید :
....
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی