others/content
نسخه قابل چاپ

درباره اهداف مؤسسه‌ی روایت سیره‌ی شهدا

اعضای هیئت امنا و مسئولان مؤسسه‌ی روایت سیره‌ی شهدا در تیرماه ۸۹ با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردند. به بهانه انتشار بیانات معظم‌له در آن دیدار، اهداف و چگونگی فعالیت این موسسه را از زبان رییس هیئت امنای این مؤسسه مرور می‌کنیم:

مؤسسه‌ی روایت سیره‌ی شهدا از سال ۷۹ با هدف ترویج، تبیین و تعمیق فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت، فعالیت خود را در بخش‌های آموزشی (شامل: برگزاری دوره‌های آموزش روایت‌گری، تربیت مربی، فن رثاء و روضه‌خوانی و...)، پژوهشی (شامل: انتشار کتب، پاسخگویی به شبهات، راه‌اندازی کتابخانه‌ی تخصصی، برگزاری همایش‌های سالانه و...) و فرهنگی (ثبت خاطرات، تولید فیلم، راه‌اندازی شبکه‌ی پایداری و...) آغاز کرده است.

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری (رئیس هیئت امناء مؤسسه) درباره‌ی این مؤسسه این‌چنین می‌گوید:
«این مؤسسه در حدود یک دهه است که با حضور راویان روحانی در کاروان‌های راهیان نور، یادواره‌های شهدا و محافلِ با محوریت شهدا، فعالیت می‌کند. بهترین راه برای تبلیغ دین، ترویج انقلاب، تثبیت نظام و بسترسازی برای ظهور حضرت ولیعصر(عج)، ترویج و تبیین و تعمیق فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت است.

با تأسی به سیره‌ی اهل‌بیت و ترویج روضه‌خوانی از سوی آن‌ها، معتقدیم که درایت عمیق، روایت بلیغ و رعایت دقیق فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت، سلامت جامعه را تضمین می‌کند و می‌تواند برای انقلاب حضرت ولیعصر(عج) پذیرنده، برای جنگ آن حضرت رزمنده، و برای حکومت آن حضرت فرمانده تربیت کند. ان‌شاءاللَّه با استفاده از مبلغین جوان، نو بودن موضوع، مخاطبان جوان و با تفحص سیره‌ی شهدا، خواهیم توانست مدارج عالی تربیت قرآنی یعنی دین‌دانی (معرفت)، دین‌داری (تقوی) و دین‌یاری (جهاد) را بپیمائیم.»
در اين رابطه بخوانید :
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی