others/content
نسخه قابل چاپ

|تحلیل|

نظم نوین جهان در پرتو قدرت عیان و نهان

http://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttp://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif رهبر معظم انقلاب از آغاز نبرد طوفان الاقصی با تشریح مسائل فلسطین و تحولات رخ داده در آن طی هشتاد سال گذشته، بر این نکته صحه گذاشتند که مقاومت فلسطین در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده است که شکستی غیرقابل ترمیم را به رژیم اشغالگر قدس وارد نموده است.
رسانه KHAMENEI.IR به همین مناسبت در یادداشتی به قلم
آقای محمدعلی احمدیان، کارشناس مسائل منطقه به اهمیت مفهوم مقاومت در برابر نظم نوین جهانی غربی پرداخته است.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif مفهوم قدرت در نظم نوین جهانی غربی مفهومی تک­­ بعدی است که با معیارهای این جهانی تعریف­ پذیر است. بدین ترتیب که اگر هر یک از بازیگران نظام بین­‌الملل دسترسی بیشتری به حداکثر قابلیت­‌ها و منابع مادی داشته باشند به عنوان ابرقدرت شناخته می‌­شوند و پیروز مناسبات و منازعات بین­‌المللی خواهند بود اگرچه از مشروعیت کافی برخوردار نباشند.

رژیم صهیونیستی موجودی نامشروع و بحران­‌زده است که حمایت­‌های اطلاعاتی و تسلیحاتی بازیگران با نفوذ در مجامع بین‌المللی، منجر به تداوم بقای این رژیم و اعمال بدون واهمه شدیدترین مراتب جنایات تاریخ بشر در قبال محور مقاومت و ملت مظلوم فلسطین در منطقه آسیای جنوب غربی شده است.

همچنین وجود عواملی چون سوء استفاده این رژیم از فناوری­‌های نظامی، سایبری، کشاورزی، آبیاری، پزشکی و نیز کانون‌های ثروت و رسانه، به استمرار شرارت­‌های خانمان­‌برانداز این بازیگر نامشروع، جامه عمل پوشانده است.

با این وجود، پیش­‌داوری درباره برنده معادلات بین­‌المللی تنها با استفاده از عینک غربی و معیار مادی امری غیرعقلانی به نظر می­‌رسد زیرا دیگر روی قدرت مشروع یعنی قدرت معنوی مورد غفلت واقع شده است.

اندر پیامدهای ناگوار عصر مادی­‌گرای مدرنیته و نظام لیبرال دموکراسی غربی، مصرف­‌گرایی محض، خشونت­‌گرایی افسارگسیخته، انحطاط فکری-اخلاقی و سپس شکست مفتضحانه و تدریجی نظام سلطه حامی رژیم صهیونیستی است که زبان به اعتراف آن گشوده­‌اند.

در این راستا، رژیم اشغالگر قدس نیز دچار چالش­‌های داخلی و خارجی متعددی است که آن را به فروپاشی نهایی نزدیک­‌تر می­‌سازد:

چالش­‌های داخلی رژیم صهیونیستی از جمله بحران­‌های زیست­‌محیطی، پرونده­‌های فساد و منازعات سیاسی سردمداران این رژیم، آمار بالای تجاوز به عنف و بیماری­‌های جسمی و روحی، آمار بالای بیکاری و اعتیاد، هزینه‌های سرسام­‌آور جنگ در درازمدت و فرسایشی شدن آن، کاهش روحیه نظامیان، صهیونیسم­‌ستیزی‌جنبش­‌های یهودی و از همه مهم­‌تر استمرار بقای این رژیم بر پایه اشغالگری، نسل­‌کشی و نقض آشکار حقوق بشر همگی بر فروپاشی این رژیم نامشروع دلالت دارند.

محکومیت و صدور بیانیه‌­ها و قطعنامه‌­های بین­‌المللی ضداسرائیلی، تحقیر رژیم غاصب در عرصه‌­های جهانی ورزش و سیاست، عدم مشروعیت و بی­‌بهره بودن از قدرت معنوی و عمق راهبردی در جهان اسلام، به‌بن­‌بست رسیدن طرح‌­های عادی­‌سازی با این رژیم به دلیل همراهی نکردن افکار عمومی، تظاهرات عمومی استکبارستیزانه ملت­‌های آزاده جهان در واکنش به قتل عام ملت مظلوم و مقتدر فلسطین در طول ۷۵ سال اشغالگری و به طور خاص در جریان عملیات «طوفان الأقصی» و ترور ناجوانمردانه نخبگان و قهرمانان مبارزه با تروریسم جهانی افرادی چون «شهید قاسم سلیمانی»، «شهید حسن صیادخدایی» و «شهید سید رضی موسوی» همگی از چالش­‌های خارجی این رژیم در حوزه دیپلماسی و میدان محسوب می‌شوند.
 
هراس صهیونیسم جهانی از محور مقاومت تنها در حذف فیزیکی فرماندهان آن خلاصه نمی­‌شود. ترور بزدلانه زائران مظلوم مدفن مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی دلیل واضح دیگری است که بر درماندگی و دریوزگی بیش از پیش رژیم کودک­‌کش اسرائیل در زدودن نام و یاد اسطوره­‌های فراملی ارزش­‌های انسانی حکایت دارد.

پیروزی­‌های مکرر محور مقاومت در فلسطین، یمن، عراق، سوریه و لبنان در خنثی­‌سازی اقدامات خرابکارانه و نشان دادن چهره واقعی رژیم منحوس صهیونیستی و حامیان آن که با رشادت­‌های شهید سلیمانی و یاران متعهد و مخلص ایشان در حال رخ دادن است، بازتعریفی جدید از نظم نوین جهانی با محوریت اسلام و فروپاشی نظام مرکز-پیرامون و دهکده جهانی غربی ارائه می­دهد.

پیشرفت­‌های پیاپی جمهوری اسلامی ایران به مثابه پرچم­دار محور مقاومت در حوزه علم و عمل، رژیم صهیونیستی و گردانندگان معادلات از پیش ترسیم شده جهانی همسو با تمدن نامرغوب غربی را بیش از پیش شکننده و آسیب­‌پذیر کرده است.

با نگاه و عبرت­‌پذیری از تجارب تاریخی گذشته این نکته مهم قابل دریافت است که تنها راه شکست دست­‌های چدنی با روکش مخملی استفاده از گزینه «مقاومت» است. در طول هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که با حمایت­‌های تسلیحاتی و اطلاعاتی گسترده ابرقدرت­‌ها انجام شد، ایران با توکل بر خدا و تلاش بی­‌وقفه توانست مقاومت کند و جنگ و تحریم را به فرصت پیروزی مبدل سازد.

در مجموع باید خاطر نشان کرد همان‌طور که با مشیت گرداننده اصلی جهان هستی، سرکشی بزرگ چون نمرود با موجودی کوچک و به ظاهر ضعیف به زیر کشیده شد؛ تلاش، مقاومت و انتظار فرج را کشیدن، منجر به محقق ساختن وعده الهی مبنی بر پیروزی مستضعفان جهان در برابر مستکبران زمان و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد شد اگرچه در اقلیت باشند.
برچسب‌ها: نظم نوین جهانی؛
در اين رابطه بخوانید :
....
نام پرونده : طوفان الاقصی، شکست غیرقابل ترمیم
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی