others/content
نسخه قابل چاپ

|روایت کوتاه|

مثل یک پدر

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gifhttps://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/ver2/breadcrump.gif تیم ملی جوانان والیبال جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در مسابقات زیر ۲۱ سال جهانی که در بحرین برگزار شد، بر سکوی نخست دنیا ایستاد. پس از این موفقیت، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از این جوانان تشکر کردند. همچنین در روز چهارشنبه ۱۶مرداد ماه اعضاء و کادر فنی این تیم، به‌همراه جمعی از مدال‌آوران المپیادهای به دیدار رهبر انقلاب آمدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جریان این دیدار با اشاره به موفقیت اخیر تیم ملی، از مربیان ایرانی این تیم تقدیر کردند و فرمودند: از اینکه الحمدلله یک سرمربّیِ ایرانی و همکارانش توانسته‌اند‌ این جوانها را به اینجا برسانند.
به همین مناسبت، آقای بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال جوانان در یادداشتی کوتاه به روایت حضورش در این دیدار و مواجهه با تقدیر رهبر انقلاب از کادر ایرانی تیم ملی جوانان پرداخته است.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif خیلی خوشحالم که در یک روز خوب خدمت رهبر انقلاب رسیدیم؛ این که رهبر انقلاب موفقیت و عملکرد ما را دیدند و برای این کار ارزش قائل شدند، برای جوان‌های ملی پوش انگیزه مضاعفی ایجاد می‌کند تا بچه‌ها حرکت رو به جلو داشته باشند.

امروز یک فضای متفاوتی در دیدار حکم‌فرما بود. رهبر انقلاب مثل یک پدر، صحبت‌های جوان‌ها و نخبگان را با حوصله گوش دادند و نکاتی را یادداشت کردند و قول پیگیری دادند و این فضایی که ایجاد شد برای ورزشکارها، بازیکن‌ها و نخبه‌ها فضای بسیار جذاب و دلنشینی بود. نماد کاملی از آرامش و اقتدار را در این فضا دیدیم که من خودم به عنوان یک مربی، به عنوان یک ایرانی احساس خیلی خوبی داشتم از حضور در فضا؛ احساسی چون غرور و سربلندی.

با بچه‌های تیم که صحبت می‌کردم همه از این دیدار یک احساس متفاوتی داشتند؛ یک فضای فوق‌العاده‌ای که انگار بچه‌ها با پدر خودشان صحبت می‌کنند و این حمایت معنوی را حس می‌کردند. این برای جوان‌های یک کشور بزرگ‌ترین موهبت است که پشتیبانی رهبرشان را در کنار خودشان داشته باشند. از این بابت روز خیلی خوبی را جامعه‌ی جوان ورزش و نخبه‌های علمی سپری کردند.

ایشان در صحبت‌هایشان از مربیان ایرانی نیز حمایت کردند. ما سال‌هاست که در رده‌های پایه و رده‌های میانی و قبل از بزرگسالان مربی‌هایمان ایرانی هستند و همگی سابقه خوبی دارند و توانسته‌ایم با مربی ایرانی در سطوح نوجوانان و جوانان افتخارآفرینی کنیم. آخرین دوره‌اش هم این بار در مسابقات جوانان جهان بود که قهرمان شدیم. به‌نظر من مربی‌های ایرانی در حال حاضر از لحاظ علمی و کاری در شرایطی قرار دارند که بتوانند والیبال ما را اداره کنند و باعث موفقیت و افتخار والیبال کشور در مجامع بین‌المللی باشند.
 

برای قهرمان جهان شدن عوامل متعددی باید کنار هم قرار بگیرد تا آن موفقیت حاصل شود. یکی از این عوامل ثبات مدیریت است. در طول سی سال اخیر فقط دو رئیس فدراسیون والیبال تغییر کرده است. عامل دیگر کارهای علمی و تجربی در کنار هم است. ضمن این که در این دوره از مسابقات کادر فنی ایرانی عملکرد خوبی داشت و توانست راهکارهای مناسب برای مبارزه با تیم‌های خوب دنیا را پیدا کند. این کمک کرد که ما بتوانیم در شرایط سخت و بازی‌های سخت موفق باشیم. با یک کار گروهی خوب در مسابقاتی که با کیفیت بالایی برگزار شد، موفق به کسب رتبه قهرمانی جهان شدیم.

مربی‌های ایرانی وقتی برای تیم ملی کار می‌کنند نگاه مادی در اولویتشان نیست. وقتی پرچم ایران روی سینه‌ی ما قرار می‌گیرد، هیچ چیز مانع فعالیت و تلاش ما نمی‌شود ولی به هر حال این توقع می‌رود که شأن و منزلت مربی ایرانی هم حفظ بشود. دستمزدی که برای مربیان خارجی در همه بخش‌ها لحاظ می‌کنیم قابل مقایسه با مربیان ایرانی نیست. شاید دستمزد یک ماه مربی خارجی برابر دستمزد تمام مربی‌های ایرانی در طول سال است و این شأن ایرانی‌ها را پایین می‌آورد. مسئولین ورزش نسبت به این موضوع باید خیلی با دقت و ظرافت برنامه‌ریزی کنند تا این اتفاق ناخوشایندی که الآن دارد اتفاق می‌افتد، رخ ندهد.
در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی