others/content
نسخه قابل چاپ

گفتاری از رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

اصالت قیام‌های منطقه مانع انحراف‌ها می‌شود

اجلاس بیداری اسلامی با سخنان رهبر انقلاب آغاز به کار کرد. در این اجلاس اندیشمندان و صاحب‌نظرانی از کشورهای اسلامی و غیر اسلامی حضور دارند که درباره‌ی بیداری اسلامی به تبادل نظر می‌پردازند. گفتار زیر از حجت‌الاسلام‌والمسلمین حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق است که درباره‌ی بیداری اسلامی به ارائه‌ی نظرات خود پرداخته است.

بیداری اسلامی نتیجه‌ی اتفاقات امروز نیست بلکه می‌توان ریشه‌های آن را در حرکت امام خمینی قدس‌سره‌الشریف و رهنمودهای روشنگرانه‌ی امام خامنه‌ای دام‌ظله جست‌وجو کرد که در نتیجه‌ی فشارهای ایجاد شده در زمان طولانی، این جریان بیداری شکل گرفت و امت اسلامی برای این جهت‌گیری‌های صحیح آماده شدند.

تلاش‌های بین‌المللی با هدف سوار شدن بر این موج و تأثیرگذاری بر این جریان از نیروی کافی برخوردار نبود زیرا این حرکات مردمی و این بیداری از یک هویت اسلامی اصیل و اراده‌ی راسخ مردمی سرچشمه می‌گیرد و ما این مسئله را هنگام حمله‌ی اقشار مردم مصر به سفارت اسرائیل مشاهده کردیم که دیوار این سفارت را ویران کردند و بر این مطلب تأکید کردند که هویت این بیداری یک هویت اسلامی خالص است. ما ایمان عمیقی را در این بیداری مشاهده می‌کنیم و اصالت و هویت ریشه‌دار اسلامی را در تحول ملت‌ها برای تحقق عزت و کرامت و سربلندی تمام جهان اسلام می‌بینیم.
https://farsi.khamenei.ir/ndata/news/17275/smpf.jpg
قدرت‌های استکباری تلاش می‌کنند از این بیداری و انقلاب‌های مردمی برای رسیدن به اهداف خاص خود سوءاستفاده کنند اما اصلالت و پاکی و کرامت این انقلاب‌ها و جهت‌دهی‌ها و رهنمودهایی که پیش روی این انقلاب‌ها است و نیز رهنمودهای پیوسته‌ی علمای اسلام مانع تأثیر این قدرت‌های استکباری و بهره‌برداری‌های غلط از این انقلاب‌ها می‌شود. برای همین ما اطمینان داریم که این انقلاب‌ها در مسیر صحیح خود باقی خواهند ماند.

https://farsi.khamenei.ir/image/ver2/li_star_2.gif درباره‌ی برگزاری اجلاس
حضور پررنگ شخصیت‌های بزرگ و علمای برجسته‌ی مردمی تأثیرگذار در جهان اسلام که در سرزمین اسلام و امنیت، ایران اسلامی و با عنایت امام خامنه‌ای دام‌ظله گرد آمده‌اند، فرصت مهمی برای یک‌سو کردن دیدگاه‌ها و تحلیل این انقلاب‌ها و بررسی جنبه‌های مختلف جهت تحقق کرامت و به ثمر رسیدن اراده‌ی مردمی ملت‌های عربی و اسلامی.
در اين رابطه بخوانید :
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی