| عباس کعبی تبلیغ در قلمروی گستردهاش به معنای رساندن پیام دین به مخاطبان و تأثیرگذاری در عرصه تبلیغ ایمان، باورها، ارزشهای اسلامی و تحکیم پایههای آداب، اهداف و نزاکت اجتماعی و سبک زندگی مردم بر پایه دین رسالت انبیاست. چرخه تبلیغ دین بر پایه چهار عنصر است...
شهید صدر با مشورت امام خمینی(ره) در نجف تا پای شهادت باقی ماند. اگر بخواهم شهید صدر را با شخصیتهای معروف انقلاب اسلامی مقایسه کنم، باید بگویم که شهید صدر از لحاظ مایه فکری، از تفکر عمیق شهید مطهری و از لحاظ تشکیلاتی، از بعد تشکیلاتی و سازماندهی شهید بهشتی برخوردار بود.
جاهلیت مدرن استکباری و نظام سلطه جاهلیت بحرانخیز و تولیدکننده بحرانهای زیادی است. بعد از جنگ جهانی اول، جامعه ملل را برای جلوگیری از جنگ و تحقق صلح و امنیت ساختند، اما جنگها ادامه پیدا کرد و جنگ جهانی دوم شکل گرفت.
اسلام پیروزی و کسب قدرت را تنها از راههای معقول و مشروع و انسانی تأیید میکند، نه از راههای توأم با فساد فیالارض. پس، این راه قابل تأیید نیست، بلکه محکوم و حرام است و استثناپذیر هم نیست. بالاتر اینکه یک حکم ابدی است و بهاصطلاح تبصره هم نمیخورد.
همه تحولات عمیقی که در دوران امام راحل و رهبری اتفاق افتاد؛ ریشه در نگاه توحیدی و بر پایه آموزههای اهلبیت (ع) در حکمرانی است. یکی از مهمترین ابعاد تحول در دهه پنجم انقلاب اسلامی، تحول عمیقِ معرفتی بر پایه شناخت و اجرایی کردن منظومه حیاتبخش و تمدنساز ولیفقیه است...
حفظ سلامت خود و مراقبت از سلامت دیگران در برابر بیماریهایی که خطر جانی و یا ضرر شدیدی داشته باشد، واجب شرعی است. در شیوع ویروس کرونا مواظبت و رعایت دستورالعملهای بهداشتی واجب است و سهلانگاری و تسبیب در انتشار ویروس کرونا حرمت شرعی دارد و ضمانآور است.
یکی از ابداعات رهبر انقلاب در مبحث جهاد نوآوری در دستهبندیِ اقسام جهاد است. برخلاف مشهور فقها که جهاد را به ابتدایی و دفاعی تقسیم میکنند، ایشان معتقد است که این تقسیمبندی متعلق به فقهاء است و ایشان حدود ۶ تقسیمبندی جدید برای جهاد مطرح میکنند.
حضرت آیتالله خامنهای قائل به جواز تعدّد زوجات هستند؛ امّا اینکه تعدّد زوجات بنفسه مستحب نیست، دارای پشتوانهی استدلالی عمیق فقهی است. اکثر فقهای متقدّم و برخی فقهای متأخّر نیز قائل بر آن هستند...
| حجتالاسلام والمسلمین کعبی اصل سوم قانون اساسی در رأس حقوق عامه است که باید احیاء شود. نظام اسلامی وظیفه دارد یک محیط مناسب برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا را فراهم کند. این دوجنبهای دارد؛ یکی ایجابی است، مثل آموزش و پرورش، دیگری سلبی است یعنی مبارزه با کلیهی مظاهر فساد و تباهی.
بارها از آیتالله شاهرودی شنیدم که میگفت «ما نباید حوزه را خلاصه بکنیم در تعلیم و تعلم؛ بلکه حوزه و حوزویان باید نقش تدوینگری، نقش بیدارگری، نقش مطالبهگری، نقش احیاگری و نقش اقامهی حکمالله و حفظ نظام اسلامی و تقویت نظام اسلامی را در کنار ...
لطفا به منظور مشاهده بهتر سایت و مرور ایمن در اینترنت ، مرورگر خود را به نسخه بالاتر ارتقاء دهید
یا از دیگر مرورگرها استفاده کنید.