| دکتر ابراهیم سوزنچی
تولید واسطه بین بازار از یک طرف، و فناوری از طرف دیگر است. جهش تولید به دو صورت میتواند صورت پذیرد: افزایش میزان تولیدات محصولات موجود یا حرکت به سمت تولید محصولات جدید. جهش تولید زمانی اتفاق میافتد که هم فناوری مورد نیاز برای افزایش تولید فراهم باشد و هم از طرف دیگر بازار تقاضا برای محصولات تولیدی وجود داشته باشد.
| دکتر سوزنچی کاشانی
راهبرد افزایش تعداد شرکتهای دانش بنیان تنها در صورتی میسر است که تقاضا و منابع مالی توسعه آن، یعنی بنگاههای بزرگ، متقاضی دانش باشند و این مهم خود زمانی میسر است که سیاستگذاری صحیح شرکتهای بزرگ موجود را از مسیر مونتاژ به سمت نوآوری هدایت کند...
در حوزهی اقتصاد هم مفهومی به عنوان اقتصاد مقاومتی به وجود آمد که با پیگیری سیاستهای آن، میزان وابستگی ما را در اقتصاد کاهش دهد. اما در دیدار اخیر ایشان شاهد شنیدن واژهای دقیقتر به نام ...