others/content
نسخه قابل چاپ

بادامچیان:

رهبری، دولت اصولگرای مقتدر می‌خواهد

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: رئیس‌جمهور باید بداند که رهبر معظم انقلاب، دولت اصولگرای مقتدر می‌خواهد. اسدالله بادامچیان، در گفت‌وگو با بخش "دیگران" پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای (khamenei.ir) گفت: رئیس‌جمهور باید بداند که تنفیذ رهبری در انتخابات اثر گذار بوده و ایشان دولت مقتدر اصولگرایی می‌خواهند که بتواند اهداف سند چشم‌انداز و اصل 44 را عملی کند.

وی در تبیین دولت اصولگرا افزود: دولت اصولگرا دولتی است که همه‌ی اصولگرایان را در مدیریت سهیم کند. نه این‌که هر روز به بهانه‌ای بخشی از آنان را کنار بزند. او تأکید کرد: دولت اصولگرا باید حتی غیراصولگرایان را در مدیریت کلان کشور به‌کار بگیرد. رئیس‌جمهور باید بتواند زمینه را فراهم کند تا همه با او همکاری کنند.

وی به مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: در این دوران که جنبش مخملی آمریکایی- انگلیسی کوشید تردیدها و مشکلاتی را ایجاد کند و با یک کار شبکه‌ای و سازمان‌یافته و جنگ روانی نلاش می‌کرد اعتماد مردم را سلب کند، تنفیذ ولی فقیه برای همه‌ی مردم اطمینان‌بخش شد.

بادامچیان حضور حداکثری مردم در انتخابات و تنفیذ رهبر معظم انقلاب را در شرایطی که عده‌ای قصد تفرقه‌افکنی داشتند، فصل‌الخطاب عنوان کرد و افزود: اهمیت نظر ولی امر در ماجراهای انتخابات و پس از آن روشن شد. در رأی‌گیری برای ریاست‌جمهوری که همه‌ی اختیارات اجرایی کشور زیر نظر فرد منتخب ملت قرار می‌گیرد نیاز هست که ولی فقیه عادل، فراتر از همه‌ی جناح‌ها و جریان‌ها که متعلق به کل نظام و مردم است، حکم منتخب ملت را تنفیذ کند. این موجب می‌شود اعمال رئیس‌جمهور مشروعیت داشته و تبعیت و همکاری با او در مدیریت کشور ثواب محسوب شود.

وی افزود: اگر جمهوری منهای اسلامیت باشد، امکان نفوذ در توده‌ی مردم را ندارد. در حالی که اگر حرکت مردم و مردم‌سالاری همراه با تنفیذ دینی باشد، برای مردم به یک وظیفه‌ی الهی تبدیل می‌شود. وی همچنین اظهار داشت: تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از سوی ولی امر، در میان توده‌ی مردم جایگاه ویژه پیدا می‌کند و در نتیجه دل‌های مردم با فرد تنفیذ شده به خاطر باور دینی آن‌ها همراه می‌شود. در این صورت مردم در مسائل و مشکلات گوناگون آسوده خاطرند که ولی فقیه آن‌ها را در مقابل خدا حجت بخشیده و دیگر نگرانی ندارند؛ و چون نگرانی ندارند، با ایمان و اعتقاد کار می‌کنند و این، استحکام نظام را به همراه خواهد داشت.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی