others/content
نسخه قابل چاپ

سخنگوی شورای نگهبان:

رئیس‌جمهور با اقتدار بیشتر برای اجرای قانون اقدام کند

سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با بخش "دیگران" پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای (khamenei.ir) در حاشیه‌ی مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری اظهار داشت: بر اساس اصل 57 و اصل 110 قانون اساسی، دولت جمهوری اسلامی که بعد از تنفیذ حکم، مشروعیت پیدا می‌کند، باید تابع نظرات ولی فقیه باشد.

عباسعلی کدخدایی گفت: اقداماتی که در دولت انجام می‌شود، باید بر اساس نظر رهبر معظم انقلاب باشد و دولت باید از رهنمودهای رهبری تبعیت کند.

وی افزود: تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری از سوی ولی فقیه بر اساس قانون اساسی و مبانی دینی ما به انتخاب مردم مشروعیت می‌بخشد. حتی بر اساس قانون عادی کشور، انتخاب مردم تا به تأیید ولی فقیه نرسد مشروعیت ندارد.
کدخدایی وجه تمایز مراسم تنفیذ دولت دهم را حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات عنوان کرد و افزود: آنچه مهم است این‌که در این دوره از انتخابات شاهد حضور حداکثری مردم بودیم و این نقطه‌ی قوتی است برای شخص رئیس‌جمهور تا با دست بازتر و با اقتدار بیشتر در راستای اجرای قوانین کشور اقدام کند.

 
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی