others/content
نسخه قابل چاپ

الیاس نادران:

دولت نیازمند بازنگری جدی در نوع مدیریت است

عضو فراکسیون اکثریت مجلس، با اشاره به تأکیدات رهبری در خصوص لزوم برنامه‌ریزی دقیق در کشور، گفت: نظام اجرایی، نیازمند سه عنصر اساسی "مدیران لایق، سازمان قدرتمند و نظام برنامه‌ریزی دقیق" است که رهبری هم در بیانات خود بر روی آن‌ها تأکید کردند.
الیاس نادران در حاشیه‌ی مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با بخش "دیگران" پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نشر آثار رهبری (khamenei.ir) اظهار داشت: به اعتقاد من برای تحقق این امر، دولت باید یک بازنگری جدی در خط مشی‌ها، نوع مدیریت کشور و نوع سازماندهی نیروها انجام دهد.
نادران تصریح کرد: آنچه که در برنامه‌ی پنجم توسعه در حال تدوین است، اگر دارای پیش‌فرض‌های علمی، دقت و جدیت لازم باشد، دارای وجه تمایز فوق‌العاده‌ای نسبت به چهار برنامه‌ی گذشته خواهد بود و آن "مسئله‌محور بودن" این برنامه در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.
وی تأکید کرد: در برنامه‌های گذشته به دلیل مشخص نبودن مبانی برنامه‌ریزی و نحوه‌ی ارزیابی، دست‌یابی به اهداف، فوق‌العاده سلیقه‌ای بود اما اکنون با "مسئله‌محور" شدن موضوعات، هم امکان سؤال و پیگیری وجود دارد و هم مسؤولان نسبت به وظایفشان مسؤولیت‌پذیرتر می‌شوند.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی