others/content
نسخه قابل چاپ

چکیده مقاله

بیداری اسلامی در کلام رهبر انقلاب

|چکیده مقاله‌ی ارائه شده به همایش|
علی فرمانیان*

خیزش­‌ها و اعتراضات مردمی اخیر که جهان عرب را فرا گرفته،‌ باعث ایجاد تحول و تغییراتی در سطح کشورهای منطقه شده است. این اعتراضات در  بعضی از کشورها از جمله لیبی‌، مصر‌ و تونس باعث تغییر ساختار قدرت و برکناری حکام شده  و در بحرین و یمن نیز پایه‌های حکومت را سست گردانیده است. بی‌شک این حرکت بیداری اسلامی‌، انگیزه‌ها و علل گوناگونی دارد‌ که در به حرکت درآوردن مردم موفق بوده است و ما در این مقاله به آن علل به صورت مختصر می­‌پردازیم.

هر انقلابی در مسیر خود با چالش­‌هایی مواجه است‌ که اگر به آنها پرداخته نشود و مغفول بماند‌ می­‌تواند مانعی بر سر راه انقلاب باشد و حتی آن را از مسیر درست خود منحرف کند‌. پس شناخت چالش­‌ها و راه‌های برون رفت از آن می­‌تواند‌ خیلی مفید باشد. مقام معظم رهبری با روشنگری و دقت خود‌ بارها توطئه‌ی دشمنان را نقش بر آب کردند. ایشان با پیگیری دقیق حوادث و اتفاقاتی که در جهان اسلام رخ می­‌دهد‌، سخنان و راهکارهایی را به مردم بیان فرمودند که قطعاً می­‌تواند راه­گشای آنان در ادامه‌ی مسیر باشد.

واژگان کلیدی:
بیداری اسلامی‌، مقام معظم رهبری، چالش­ها‌، مردم‌، حکام عرب.


*دانشجوی فوق لیسانس حقوق بین‌الملل
 
....
لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :
پست الکترونیکی :
نظر شما :
ضمن تشکر ، نظر شما با موفقیت ثبت شد.
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی