اگر روزی این حرفها، گندهگویی و مبالغه و دور از ذهن به نظر میرسید، امروز دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی و با بیداری مسلمین در همه جا و با آشکار شدن ضعف ذاتی استکبار و قدرتهای جهانی، این حرف، حرف شگفتآوری نیست. ممکن است که طول بکشد، اما خواهد شد و ملتهای مسلمان و جوامع اسلامی، زودتر از همه نجات خواهند یافت.1369/08/05
لینک ثابت
آن عاملی که میتواند بشر را نجات بدهد، آن دست قدرتمند و معجزهگر، جز اسلام ناب و قرآن کریم و احکام مقدس آسمانی نیست. بشر حقیقتاً در سختی و بدبختی است. اکثریت انسانها مورد ظلمند. بخش اعظم طیبات روی زمین، به انسانهای خبیث اختصاص پیدا میکند. عدل در دنیا نیست. علاوه بر اینکه عدل نیست، شعور به فقدان عدل هم نیست و مهمتر اینکه نجاتبخش را هم که اسلام و قرآن و احکام الهی است کسی در دنیا درست نمیشناسد. با استنباط از بینش قرآنی، برحسب تکلیف و تحلیل تاریخی، اسلام باید ملتها را نجات بدهد.1369/08/05
لینک ثابت
آن عاملی که میتواند بشر را نجات بدهد، آن دست قدرتمند و معجزهگر، جز اسلام ناب و قرآن کریم و احکام مقدس آسمانی نیست. بشر حقیقتاً در سختی و بدبختی است. اکثریت انسانها مورد ظلمند. بخش اعظم طیبات روی زمین، به انسانهای خبیث اختصاص پیدا میکند. عدل در دنیا نیست. علاوه بر اینکه عدل نیست، شعور به فقدان عدل هم نیست و مهمتر اینکه نجاتبخش را هم که اسلام و قرآن و احکام الهی است کسی در دنیا درست نمیشناسد. با استنباط از بینش قرآنی، برحسب تکلیف و تحلیل تاریخی، اسلام باید ملتها را نجات بدهد.اگر روزی این حرفها، گندهگویی و مبالغه و دور از ذهن به نظر میرسید، امروز دیگر با پیروزی انقلاب اسلامی و با بیداری مسلمین در همه جا و با آشکار شدن ضعف ذاتی استکبار و قدرتهای جهانی، این حرف، حرف شگفتآوری نیست. ممکن است که طول بکشد، اما خواهد شد و ملتهای مسلمان و جوامع اسلامی، زودتر از همه نجات خواهند یافت.
پایگاه این حرکت آزادیبخش و نجاتبخش جهانی هم، همین قبة الإسلام و مرکز حرکت الهی انقلاب اسلامی یعنی ایران است؛ لیکن بدون کمربستگان روحانی، این کار ممکن نیست.1369/08/05
لینک ثابت
آن عاملى كه مىتواند بشر را نجات بدهد، آن دست قدرتمند و معجزهگر، جز اسلام ناب و قرآن كريم و احكام مقدس آسمانى نيست.1369/08/05
لینک ثابت
آن دست قدرتمند و معجزهگر، عاملی که میتواند بشر را نجات بدهد ، جز اسلام ناب و قرآن کریم و احکام مقدس آسمانی نیست1369/08/05
لینک ثابت
امام خمینی(رضواناللهتعالیعلیه)
امام بزرگوار ما که توانست با دست قدرتمند خود، دنیایی را متحول کند، حرکت عظیم انقلاب را به برکت علم انجام داد.1369/08/05
لینک ثابت
امام خمینی(رضواناللهتعالیعلیه)
اگر امام(ره) عالم نبود، انقلاب محقق نمیشد.1369/08/05
لینک ثابت
امام واقعاً مثال اعلای تقوا بود.1369/08/05
لینک ثابت
امام واقعاً بدون یک ذره اغماض، مراقب و مواظب از خود، از نفس خود و از حرکات خود بود. این، تقواست.1369/08/05
لینک ثابت
مراقبت و مواظبت از خود، نفس و حرکات خود، تقواست.1369/08/05
لینک ثابت
اگر کسی خیال کند که به غیر از جامعهی علمی روحانیت و جامعهی علمی تشیع، کسی خواهد توانست قرآن و اسلام را عَلَم کند و تبیین و تفهیم نماید و در دلها ایمان و اعتقاد به وجود آورد، یا همین انقلابِ بهثمررسیده را در اینجا حفظ کند، اشتباه کرده است. این تصور، غلط است. روحانیت به عنوان خادم، نه به عنوان صاحب، لازم است. ما چه کسی هستیم که صاحب این معارف باشیم. ما میتوانیم برای جوامع بشری، خادم و حامل فقه و واسطةالعقد ذهن و واقعیت باشیم. کدام روحانیت؟ این، آن نکتهی اصلی است. هرچه قشر روحانی، مقاومتر، فداکارتر، مبارزتر، تنبهسختیبدهتر و آمادهتر باشد، این کار عملیتر است. شما آقایان که در دورهی انقلاب [تا کنون]... در صحنه بودید، دیدید که روحانىِ مقاومِ مبارزِ آگاهِ آگاهیبخش، برای این حرکت، نورافکن و مشعلی بود؛ و روحانىِ بیاعتنای به این مسایل، یا نومید، یا ناآگاه، یا خدای نکرده دلبستهی به زخارف دنیا، یا حداکثر وابستهی به دستگاههای ظالم، مانع بزرگی بود... من میخواهم این را به شما عرض بکنم که اگر بخواهیم به وظایف درست عمل کنیم، پیمودن راه از حالا به بعد، یقیناً آسانتر از راه گذشتهی ما نیست؛ راه دشواری است. از حالا به بعد، مسأله، مسألهی حفظ ارزشهاست؛ جا انداختن اینها در ذهنیت ملل دنیاست؛ حراست از آنها در داخل جامعهی اسلامی است. این، با زبان ممکن نیست؛ با عمل و تلاش و فداکاری و امید و آمادگی و علم و تقوا ممکن است. اگر در این مرحلهی از حالا به بعد، روحانیونی که متصدی و کمربستهی گسترش این تفکر الهی در سطح ذهنیت عالم هستند، دارای این خصوصیات باشند، این فکر پیش خواهد رفت. اگر خدای نکرده روحانیون، خسته و ملول و نومید و دلبسته شدند، از راحتی و آسودگی خشنود شدند، به آن عادت کردند، از خطر و سختی گریزان شدند، بار بر زمین خواهد ماند و این فکر پیش نخواهد رفت. البته چنین نخواهد شد.1369/08/05
لینک ثابت
اگر کسی خیال کند که به غیر از جامعهی علمی روحانیت و جامعهی علمی تشیع، کسی خواهد توانست قرآن و اسلام را عَلَم کند و تبیین و تفهیم نماید و در دلها ایمان و اعتقاد به وجود آورد، یا همین انقلابِ بهثمررسیده را در اینجا حفظ کند، اشتباه کرده است. این تصور، غلط است. روحانیت به عنوان خادم، نه به عنوان صاحب، لازم است. ما چه کسی هستیم که صاحب این معارف باشیم. ما میتوانیم برای جوامع بشری، خادم و حامل فقه و واسطةالعقد ذهن و واقعیت باشیم.1369/08/05
لینک ثابت
بحمداللَّه روحانیون عالیمقام، بزرگان، قدردانانِ انقلاب و پیشقراولان در همهی قشرها زیادند؛ اما تصورم این است که در بین این مجموعه، شما طلاب و اهل علمِ زجرکشیدهی دوران اسارت - که امتحان این دوران و دوران مجاهدت را دادهاید - میتوانید نقش بسیار بزرگی داشته باشید. همچنین همهی طلاب رزمنده، همهی اهل علمی که میدان جنگ را با گوشت و پوست خودشان لمس کردند - نه اینکه انسان در تلویزیون و یا در شهر، خبر جنگ را بشنود؛ بلکه در میدان جنگ، با وجود خودش آن را حس کند - میتوانند نقش بزرگی داشته باشند. لذا من به این مجموعهی شما، با چشمی امیدوار نگاه میکنم.1369/08/05
لینک ثابت
اگر کسی خیال کند که به غیر از جامعهی علمی روحانیت و جامعهی علمی تشیع، کسی خواهد توانست قرآن و اسلام را عَلَم کند و تبیین و تفهیم نماید و در دلها ایمان و اعتقاد به وجود آورد، یا همین انقلابِ بهثمررسیده را در اینجا حفظ کند، اشتباه کرده است.1369/08/05
لینک ثابت