news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتنقشه راهنقشه راه
نسخه قابل چاپ
1370/10/25

دیدار مسئولان آموزش و پرورش با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار وزیر، معاونین و مدیران کل وزارت آموزش و پرورش در سراسر کشور با ایشان، طی بیاناتی ازانتقال تفکر اسلامی بعنوان سرلوحه ی برنامه ها و محور کار آموزش و پرورش نام بردند و بر اهمیت احیاء و تقویت اعتقادات، عمل و اخلاق اسلامی در دانش آموزان تأکید کردند.

مقام معظم رهبری در این دیدار دست اندرکاران تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی را خدمتگزارانی کم توقع، پرکار و با مسئولیتی سنگین توصیف کردند وفرمودند: بهترین و آماده ترین نسلها برای تعلم و تربیت اسلامی در اختیار آموزش وپرورش و معلمین کشور قرار دارند و از آنجا که بقاء و استمرار هر انقلابی بطورمستقیم به تربیت انسانهای صالح و عالم ارتباط پیدا می کند، میتوان گفت که فرهنگیان و معلمین ما آگاهانه مسئولیت بزرگی را نسبت به آینده ی کشور عهده دار هستند.

حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر لزوم تربیت صحیح فرزندان کشور و احیاء وتقویت اعتقادات و عمل اسلامی در آنان فرمودند: اخلاق اسلامی رکن اساسی برای تربیت انسانهاست و انسان مسلمان باید در سه بعد تربیت، دانش و عمل اسلامی بارز باشد.بنابراین لازم است مدارس همت خود را بر پرورش کودکان و نوجوانان کشور در قلمرو اعتقاد، تربیت، اخلاق و تعبد عملی اسلامی و ایجاد روحیه ی دانش دوستی متمرکز کنند و آن را اساس کار خود بدانند.

رهبر انقلاب اسلامی با بیان این مطلب که آموزش وپرورش در خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام قرار دارد، فرمودند: هدف قدرتهای استکباری از تهاجم فرهنگی علیه انقلاب اسلامی، بی اعتقاد کردن نسل نو به دین،اصول انقلابی و تفکر فعالی است که دشمنان اسلام را به هراس انداخته و قلمرو قدرت آنان را در معرض خطر قرار داده است و ما امروز این صف بندی واضح، خشن و خصمانه دربرابر اسلام را در الجزایر و دیگر مناطق اسلامی شاهد هستیم.

مقام معظم رهبری دربخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به گرایش و اشتیاق ملتها به اسلام و زندگی اسلامی فرمودند: در هر نقطه ای از دنیا که مردم علاقه ی خود را به اسلام ابرازمی کنند، قدرتهای شیطانی به صف آرایی شدید علیه آنان می پردازند و ما اعتقاد داریم که سرانجام، مردم الجزایر به اسلام و مطلوب خود یعنی حاکمیت اسلام دست خواهندیافت و توطئه هایی که تحت نظر استکبار و بویژه آمریکا برنامه ریزی میشوند، خنثی خواهند شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر ناتوانی دشمنان اسلام برای مقاومت در برابر اراده ی یک ملت فرمودند: ملتها با مقاومت خود، سرانجام اراده و خواست قلبی خود را حاکم خواهند کرد و ما عمق خصومت و آمادگی استکبار جهانی برای نابودی اسلام تبلور یافته در کشور اسلامی ایران را شاهد بوده ایم و اکنون نیز در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی با دشمنان اسلام درگیر هستیم.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات چهارمین دوره ی مجلس شورای اسلامی فرمودند:همه ی دستگاههای نظام موظفند به سهم خود برای برگزاری انتخابات صحیح در کشور تلاش کنند. صحت انتخابات به آن است که حقیقتاً از آراء و تشخیص قلبی مردم حکایت داشته باشد و برای این منظور لازم است آگاهی مردم به حدی برسد که این تشخیص صحیح باشد.

مقام معظم رهبری نسبت به احتمال انجام برخی از وسوسه ها در دوران انتخابات برای ایجاد انحراف در افکار و آراء مردم هشدار دادند و فرمودند: مردم باید واقعاً آگاهانه و با فکر، نمایندگان خود را انتخاب کنند و روند انتخابات نیز نباید درمجراهای رایج بین غربی ها که با پول، تبلیغات و خریدن افراد ضعیف النفس برای فرد،جناح و یا حزب خاصی رأی بدست می‌آورند، قرار گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درپایان سخنانشان لزوم تقویت مدارس فنی و حرفه ای را مورد تأکید قرار دادند و ازتلاش برای پیشبرد آموزش و پرورش بر مبنای صحیح فرهنگی بعنوان یک عمل جهادی در راه خدا و رستگاری انسانها یاد کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب اسلامی، دکتر نجفی وزیر آموزش و پرورش طی سخنان کوتاهی به معرفی دیدار کنندگان پرداخت و پیشرفتهای وزارت آموزش و پرورش در زمینه های تعلیم و تربیت اسلامی را یادآور شد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی