news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1370/05/09

حضور فرمانده کل قوا در ستاد مشترک ارتش

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده ی کل قوا صبح امروز در ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و طی سخنانی که در جمع فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح ایراد کردند، انجام هر گونه مذاکره از سوی اعراب با رژیم غاصب صهیونیستی را موجب متزلزل شدن حکومتهای عربی و افزایش بی ثباتی در منطقه دانستند و لزوم ریشه کن شدن اسرائیل بعنوان غده ی بدخیم سرطانی منطقه را مورد تأکید قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتشان قبول مذاکره با رژیم صهیونیستی از سوی برخی کشورهای عربی را ناشی از عدم حضور ملتهای مسلمان و عرب درصحنه و همراه نبودن آنان با رژیمهای حاکم ذکر کردند و افزودند: اگر رژیمهای عربی ملتهای خود را وارد صحنه می کردند و به عواطف، اراده و نیروی عظیم آنان احترام می گذاشتند امروز مجبور نمی شدند در برابر رژیم غاصب صهیونیستی از خود ضعف و ذلت نشان دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه فلسطین سرزمین اسلامی و متعلق به ملت فلسطین است، فرمودند: موضع ملت بزرگ ما و جمهوری اسلامی ایران همان موضع همیشگی است. ما اسرائیل را یک غده سرطانی در منطقه و یک رژیم جعلی، بی ریشه،تحمیلی و غاصب می دانیم و علی‌رغم پشتیبانی ابرقدرت آمریکا از صهیونیستها، باید این غده قطع و ریشه کن شود و این کار امکان پذیر و عملی است. مقام معظم رهبری از زوال ابرقدرتها بعنوان یک تجربه ی زنده تاریخ نام بردند و با ابراز تردید نسبت به قبول ذلت مذاکره با رژیم صهیونیستی از سوی برخی دولتهای غیرتمند عربی فرمودند: ملتها به هیچ وجه این ذلت را تحمل نخواهند کرد و آمریکائی ها نیز راه اشتباهی را برای حل مسأله خاور میانه طی می کنند. موقعیت هر رژیمی که پشت میز مذاکره با صهیونیست های غاصب بنشیند در میان ملتش متزلزل خواهد شد و بی ثباتی در منطقه روزبروز بیشتر می شود و بدون تردید رژیمهای متضاد با ملتها، همان سرنوشت مذاکره کنندگان کمپ دیوید را پیش رو خواهند داشت.

فرمانده ی معظم کل قوا در بخش دیگری از بیاناتشان به استحکام روز افزون در بنیان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کردند و با تأکید بر لزوم افزایش توان معنوی و مادی ارتش فرمودند: امروز ارتش و مجموعه ی نیروهای مسلح ما احساس قدرت می کنند. زیرا ملت حامی و پشتیبان آنهاست. موفقیت درجایی است که ملت پشت سر مسئولین و بازوهای کارآمد نظام باشد و علت اساسی در وجود ضعف و ذلت در هر نقطه ای از دنیا و ناتوانی در مقابله با حوادث دشوار از فاصله ی میان مردم و دستهای فعال نظام آن کشور ناشی می شود.

فرمانده ی کل قوا اهمیت جایگاه و نقش ویژه ی ستاد مشترک ارتش در ایجاد هماهنگی و هدایت نیروها را مورد تأکید قرار دادند و افزودند: عشق به مسئولیت، تلاش فداکارانه و ایثارگرانه همراه با برخورداری از پشتیبانی ملت، رمز موفقیت نیروهای مسلح است. ارتش در عرصه ی جنگ توانست جوهر اسلامی خود را نشان دهد و امروز در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

فرمانده ی معظم کل قوا لزوم حداکثر استفاده از استعدادهای فراوان موجود درنیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار دادند و در پایان سخنانشان ضمن تجلیل از شهدای عالیقدر نیروهای مسلح ابراز امیدواری کردند که ارتش اسلامی و انقلابی ایران با انجام دقیق وظایف خود شایسته ملت پرافتخار ایران باشد.

بر اساس همین گزارش در مراسم امروز ستاد مشترک ارتش پس از نواخته شدن سرود جمهوری اسلامی ایران، فرمانده ی کل قوا یگان تشریفات را مورد بازدید قرار دادند و با حضور در برابر یادواره ی شهدا و قرائت فاتحه نسبت به مقام رفیع شهیدان ادای احترام کردند.

در این مراسم علاوه بر فرماندهان عالی رتبه ی نیروهای مسلح،نمایندگان ولی فقیه در این نیروها، خانواده های معظم شهدای ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و پرسنل این ستاد نیز حضور داشتند.

به موجب این گزارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان این مراسم در جلسه ی مشترک فرماندهان نیروهای سه گانه ارتش شرکت کردند که طی آن تیمسار سرلشگر شهبازی رئیس ستاد مشترک ارتش گزارش کاملی از وضعیت این نیروها را به استحضار فرمانده ی کل قوا رساند و فرمانده کل قوا دستورات لازم را صادر فرمودند.

در این جلسه رئیس ستاد فرماندهی کل قوا، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس گروه مشاوران نظامی فرماندهی کل قوا، رئیس، جانشین و معاونین ستاد مشترک ارتش، فرماندهان و معاونین نیروهای سه گانه ارتش، نمایندگان ولی فقیه و رؤسای سازمانهای عقیدتی سیاسی و حفاظت و اطلاعات ارتش و ستاد فرماندهی کل قوا و همچنین رئیس دفتر عمومی حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح و رؤسای ادارات ستاد مشترک ارتش نیز حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی