book/content
1401/06/14
همزمان با پنجاه و چهارمین سالگرد حضور آیت الله خامنه‌ای در زلزله فردوس و برگزاری رویداد ملی «جهاد مقدس»

کتاب «دوباره فردوس» رونمایی شد

همزمان با برگزاری رویداد ملی جهاد مقدس، صبح یکشنبه (۱۳ شهریور ۱۴۰۱)، کتاب «دوباره فردوس»، با حضور جمعی از مسئولین کشوری، فرهیختگان، نخبگان و فعالان عرصه جهاد و خدمت‌رسانی در مصلی نماز جمعه شهرستان فردوس رونمایی شد.

این کتاب که روایتی از حضور جهادی آیت‌الله خامنه‌ای در زلزله فردوس در سال ۱۳۴۷ است؛ به قلم آقای سید علیرضا مهرداد نوشته شده و برای اولین بار خاطرات و اسناد منتشر نشده‌ای از حضور آیت‌الله خامنه‌ای در زلزله فردوس را منتشر کرده است.

سیزدهم شهریورماه سال ۱۳۴۷ شهرستان فردوس زلزله‌ای هفت ریشتری را تجربه کرد و این حادثه هزاران جانباخته درپی داشت. در آن شرایط آیت‌الله خامنه‌ای و گروهی از طلاب پایگاه مردمی روحانیون کشور، برای امداد رسانی به مردم زلزله‌زده به منطقه فردوس رفتند.

آیت‌الله خامنه‌ای به عنوان یک روحانی مردمی و دغدغه‌مند، در طول حضور ۲ماهه خود در این شهر ضمن جمع‌آوری کمک‌های مختلف مردمی، پایگاه امداد روحانیت را ایجاد کردند و اقدامات مهمی را در خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده فردوس سامان دادند.

معاون اول رئیس جمهور در مراسم رونمایی از کتاب «دوباره فردوس» با اشاره به اینکه «جهاد» در گفتمان مقام معظم رهبری یک جهت‌گیری و تعریف خاصی دارد، گفت: در تمام لحظات زندگی مقام معظم رهبری چه در دوران تبعید، چه در دوران مبارزه، چه در دوران رهبری و ... این جهت گیری و مسیر را می‌توانیم مشاهده کنیم.

محمد مخبر در ادامه افزود: همراه کردن مردم با یک نوع تفکر کار بسیار سختی است و امروز مشکلات کشور با این دیدگاه در حال حل شدن است و این هنر مقام معظم رهبری محسوب می‌شود . همان‌طور که ایشان در سال ۱۳۴۷ به عنوان یک طلبه ۲۹ ساله با هنر و سازماندهی که دارد گروه‌های مختلفی را جهت کمک به شهر فردوس می‌آورند و تمامی ظرفیت‌های امدادی را به کار می‌گیرند و دشمن از این موضوعات می‌ترسد.

در این مراسم، ایمان عطارزاده معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در سخنانی با اشاره به اینکه  رهبر معظم انقلاب، الگوی تراز فعالین حرکت‌های جهادی در کشور و مروج فرهنگ مساوات و همدلی و کمک‌های مومنانه است، گفت: حضور همیشه در صحنه رهبر معظم انقلاب و کمک و یاری به نیازمندان، در راستای ایفای رسالت تاریخی روحانیت شیعه در همراهی و همدلی با مردم است. وی افزود: که در دوران پس از انقلاب هم این منش و رفتار در حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نمود ویژه‌ای دارد و در بحران‌هایی چون زلزله و سیل‌های کشور، همواره دغدغه اصلی ایشان کاستن آلام مردم است .

ایمان عطارزاده این رفتار، منش و سلوک حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را فقط در قبال مردم ایران ندانست و گفت: در جریان سیل پاکستان در سال‌های گذشته که زندگی هزاران مسلمان از بین رفت،  این  حضرت آیت‌الله خامنه ای بود که در خطبه‌های نماز جمعه  از غم این مصیبت اشک ریخت و همگان را به یاری مصیبت زدگان مظلوم فراخواند.

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای افزود: در پنجاه و چهارمین سالگرد حضور آیت‌الله خامنه ای در زلزله فردوس و به یاد اولین اردوی جهادی جوانان انقلابی نسل خمینی، این منش بزرگ در مراسمی پاس داشته شد.

شایان ذکر است اجلاسیه ملی جهادگران کشور به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، برگزار گردیده است.

لطفاً نظر خود را بنویسید:
نام :


پست الکترونیکی :


کدامنیتی : *اعدادي را که مي بینيد ، وارد کنید


نظر شما : *
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی